מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשע״ט 03.07.2019

זיכרון להולכים: ר' דוד מרוזוב הי"ד ● האזינו

היום, ל' סיוון, חל יום היארצייט לנפילתו של ר' דוד מרוזוב הי"ד שנפל אחרי מלחמת ששת הימים - בשבת, ל' בסיון תשכ"ז לאחר שסיים את תפילת השבת. ר' דוד הי"ד נפל בהגנת הארץ בשעת חילופי אש עם האויב; באיזור קנטרה על גדות תעלת סואץ, כשכוחות מצריים הפגיזו את ריכוזי צה"ל ● ברדיו 'קול מבשר' יוחדה תוכנית לזכרו של ר' דוד הי"ד ● התוכנית הוגשה על-ידי הרב יוסף-יצחק קמינצקי, ובמהלכה התראיינו: סא"ל (מיל.) כספי שכיהן כמנהל ישיבת שלעבים, ר' יקותיאל שניאורסון, ר' בנימין כהן, ור' משה שניאורסון ע"ה ● להאזנה לתוכנית ולסיפור המלא
זיכרון להולכים: ר' דוד מרוזוב הי
ר' דוד מרוזוב הי"ד נולד ביום א' באלול תרצ"ה בלנינגרד, למד בישיבת "תומכי תמימים" בפריז ובלוד. היה דבק בדת ובאמונה בכל לבו ונפשו. בקיץ תשט"ו גויס לצה"ל ושירת בנח"ל מוצנח. במילואים עבר קורסים של חבלן גדודי וסייר גדודי. השתתף במערכת סיני ואף בכמה פעולות תגמול.

עם שחרורו מן הצבא עבד בדפוס בתל אביב אחרי שסיים קורס מזורז כדפס בבית הספר לדפוס "יד החמישה" בואכה כפר חב"ד - וכך מצא את לחמו. ידיו היו אמונות עלי כל עבודה, בחשמל בבית ובהרכבת צעצועים.

תמיד התחשב עם הזולת ומלחמתו היתה למען אמת כל הימים. העמיק לחשוב ולהעמיק להרגיש, ותמיד חשב על עתיד העם ועתיד העולם. סובלני היה ומכאן שהכל אהבוהו ואף למדו ממנו על נפשו העליזה וידידותו הכנה.

היה יהודי צעיר ובריא, בעל נפש חפצת חיים ואוהבת הבריות. שונא אלימות, אך מוכן בכל לב להלחם ולהגן על הארץ. מפקד פלוגתו, במכתבו לרעיתו ולמשפחתו, מציין את שלימות נפשו ואת רוחו הצנועה והשלוה. מעולם לא דרש אף את המגיע לו ותמיד היה מעמיד עצמו כשווה בין שווים, למרות ההבדל בהשקפת החיים ובמהלך המחשבה - וזהו מה שאיפשר לו להיהפך למפקד ביחידה אף על פי שלא הורשה לכך באופן פורמלי.

מפקדו מספר עוד כי קיצר את שהותו בבית כאשר בא לרגל חג הולדת ילדו השלישי, כי הוא רצה לחזור ולהיות עם חבריו וידידיו בחזית, ובכל פעולה קרבית, ובכל משימה מסוכנת, היה הוא בין המתנדבים. דויד היה שומר מצוות וקיימן אף בתנאי שדה קשים.

שבועות מספר לאחר מכן, בשבת, ל' בסיון תשכ"ז (8.7.1967), אחרי תפילתו, נפל בהגנת הארץ בשעת חילופי אש האויב; זה היה באיזור קנטרה, כשכוחות מצריים הפגיזו את ריכוזי צה"ל. הניח אשה ושלושה ילדים, שהצעיר בהם כבן חודש ומחצה. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בגבעת שאול אשר בירושלים.

בשנת תשס"א, יוחדה תוכנית ברדיו 'קול מבשר' לזכרו של ר' דוד הי"ד. COL מגיש את החלק השני של התוכנית, ומתנצלים שאין תחת ידינו את החלק הראשון. התוכנית הוגשה על-ידי הרב יוסף-יצחק קמינצקי, ובמהלכה התראיינו: סא"ל (מיל.) כספי שכיהן כמנהל ישיבת שלעבים, ר' יקותיאל שניאורסון, ר' בנימין כהן, ור' משה שניאורסון ע"ה.

להאזנה: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.