מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשע״ט 03.07.2019

'ליל הזעם' של העדה האתיופית ברחבי הארץ. מה צפוי היום?

לילה קשה של הפגנות, חסימות כבישים, עיכובים בתנועה בכל רחבי הארץ ● נזקים כבדים לרכבים ורכוש ב'ליל הזעם' של העדה האתיופית, בעקבות מותו של בן העדה סלומון טקה ז"ל מירי שוטר ● 83 נזקקו לטיפול רפואי בהם שוטרים ומפגינים. חשש כבד לשיבושים גם היום, ולעיכובים בדרכים ● טסים לרבי לג' תמוז? צאו מוקדם יותר לשדה התעופה ● דיווח מלא
'ליל הזעם' של העדה האתיופית ברחבי הארץ. מה צפוי היום?
גל התפרעויות וחסימות כבישים הלילה: מתפרעים הופכים רכב משטרתי. משמאל: כרוז שהופץ הבוקר, הקורא לצאת להפגנות מחאה נוספות ברחבי הארץ

לילה קשה של הפגנות, חסימות כבישים, עיכובים בתנועה בכל רחבי הארץ.

נזקים כבדים לרכבים ורכוש ב'ליל הזעם' של העדה האתיופית, בעקבות מותו של בן העדה סלומון טקה ז"ל מירי שוטר.

במהלך המחאות ברחבי הארץ, 83 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי - בהם 47 שוטרים, 26 מפגינים, תשעה עוברי אורח וכבאי אחד. חמישה מהנפגעים פונו במצב בינוני והשאר מצבם קל. כמו כן, במהלך ההפגנות ניזוקו מיידוי אבנים שישה אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ וארבעה אופנועי חרום של מד"א.

חשש כבד כי במהלך היום יימשכו ההפגנות של בני העדה ברחבי הארץ, וזאת בעקבות פרסומים שונים ברשתות החברתיות. במשטרה נערכים להמשך הפעילות.

אמש, רבים 'נתקעו' במשך שעות בדרכם לשמחות בכל רחבי הארץ, במשך שעות ארוכות ומורטות עצבים. היו גם קריאות מצוקה ממשפחות שנתקעו עם ילדים קטנים ותינוקות בחסימות כבישים במשך שעות ארוכות, ללא מים וללא מזון.

אמש נשמעו תגובות קשות על אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בהפגנות, שהפכו במספר מוקדים לאלימות מאוד וכללו גרירת והשחתת רכבים, וחסימה אלימה של צירי תנועה מרכזיים.

"לגיטימי לחסום כבישים. חלק מזכות המחאה"

ניצב עמיחי אשד, מפקד מחוז מרכז במשטרה, אמר הבוקר ברשת ב': "אני חושב שזה לגיטימי לחסום כבישים, זה חלק מזכות המחאה, חלק מהמחאה פוגעת בציבור הרחב. אבל צריך להבין מתי המחאה הופכת להיות לא לגיטימית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפרשת מותו של סלמון טקה ולגל המחאות וההתפרעויות ברחבי הארץ: "כולנו מתאבלים על מותו הטרגי של הנער סולומון טקה. אנו מחבקים את המשפחה, אנו מחבקים את העדה האתיופית. היא יקרה לי, היא יקרה לנו. אלה לא מילים בעלמא".

"אני יודע שיש בעיות שעוד צריך לפתור, עמלנו קשה וצריך לעמול עוד כדי לפתור אותן. אבל אני מבקש מכם דבר אחד - הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק, לא נסבול את חסימות הצירים. אני מבקש מכם, נפתור את הבעיות יחד תוך כדי כיבוד החוק".

ברחבי הארץ נמשכות גם בשעה זו הפגנות של אנשי העדה האתיופית במוקדים שונים. 60 מפגינים נעצרו.

מקריאות ופרסומים שונים ברשתות החברתיות הבוקר, עולה כי גם היום מתכננים להמשיך ולחסום צירי תנועה מרכזיים, מה שעלול להשפיע קשות על תנועה ברחבי הארץ, אספקת מזון ושינוע סחורות, הגעת רכבים ומוניות לנמל התעופה בן גוריון, ואולי גם עיכוב בטיסות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן הבוקר (ד') ועדת שרים לדיון בשילובם של בני העדה האתיופית.

*
נוסעים לרבי לרגל ג' תמוז? עיקבו אחר חסימות הצירים, ובהתאם לצורך הקדימו יציאה לנמל התעופה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.