מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תשע״ט 27.06.2019

סגירת מעגל: כיצד החליט השליח מה לנאום בעצרת האו"ם?

מול עשרות שגרירי מדינות, נשא אמש (רביעי) דברים בעצרת הכללית של האו"ם שעסקה בנושא המאבק באנטישמיות שליח הרבי שניצל מהפיגוע בפאווי באחרון של פסח הרב ישראל גולדשטיין • בכתבה המלאה: לצד תמליל בלעדי ב-COL מהנאום, מאחורי הקלעים מתוך ראיון מיוחד שהעניק הרב גולדשטיין ל'כפר חב"ד' ושמתפרסם הבוקר • סיקור מלא, וידאו מלא מהנאום וגלריית תמונות
סגירת מעגל: כיצד החליט השליח מה לנאום בעצרת האו
צילומים: ברוך עזאגווי, liubavich.com


שלמה מן

שליח הרבי שניצל מהפיגוע בפאווי באחרון של פסח הרב ישראל גולדשטיין, נשא אמש (רביעי) דברים בעצרת הכללית של האו"ם שעסקה בנושא המאבק באנטישמיות. "האנטישמיות אינה רק בעיה עבור היהודים", אמר הרב גולדשטיין. "היא בעיה עבור העולם כולו".

את האסיפה פתחה נשיאת העצרת הללית מרייה פרננדה אספינוזה, שאמרה: "זוהי צעקתם של יהודים ברחבי העולם כולו, המבוהלים מהגידול החד באנטישמיות ואלימות. לא חשבתי שזה יכול לקרות גם כאן". כזכור, על פי מספר דירוגים - בשנה שעברה נרשמו מספר תקריות האנשטימיות הגבוה ביותר בעולם אי פעם.

גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס נשא דברים בפתח העצרת ואמר כי "לא הרשה לעצמו להחמיץ את המפגש הזה", חרף נסיעתו המתוכננת ליפן. אנטוניו אף הודה לרב גולדשטיין על פעולותיו מאז תקרית הירי.

צפו: נאומו של הרב גולדשטיין.

ובחזרה לנאום השליח שנישא תיכף אחר דבריו של המזכ"ל. במשך דקות ארוכות עמד הרב גולדשטיין על הבימה, כשידיו חבושות בגבס ודיבר על תפקיד השגרירים במאבק באנטישמיות. "אם באמצעות המדיה החברתית יכולה השנאה לחצות יבשות", אמר השליח, "כך גם האהבה יכולה לנצח אותה. בואו ונשתמש באותם כלים טכנולוגיים שבהם משתמשים הרוצחים בכדי להפיץ שנאה, בכדי לכבוש את העולם במילארדים של מעשים טובים".

הרב גולדשטיין הכניס לקופת הצדקה שהוצבה בסמוך אליו שטר של דולר, ואמר: "אני אתחיל את המעשים הטובים מכאן, ברגע זה". השליח אף התייחס בנאומו לדברי הרבי מלפני שלושים-ושתיים שנה שהיו אמורים להימסר באו"ם, ומסיבות שונות לא נמסר עד עתה. "לאחר המבול נתן הקב"ה לבני נוח שבעה חוקים שהם סלע הקיום. הרבי מליובאוויטש התחנן והפציר אין ספור לדאוג לכך שיוטמעו שבע מצוות אלה בחברה. אם נעשה את זה, אולי העולם יהיה שונה, ולא היינו מאבדים את כל האנשים שנרצחו בשנים האחרונות".

גם על 'רגע של שתיקה' דיבר הרב גולדשטיין, להכניס את זה לחינוך הילדים שיפתחו את היום בהתבוננות בעובדה שנוצרו בדמות הקב"ה. "כשאני מביט בי כעת", אמר הרב גולדשטיין, "אני רואה גבר חבוש בכובע שחור ובז'קט שחור, והדבר הראשון שעולה לי בראש הוא שאני נראה כמו יהודי. אבל בעצם, אתם יודעים מה? אני נראה בדיוק כמוכם. כולנו נבראנו ע"י הקב"ה".

את דבריו סיים בתפילה שזנכה, "כמו שכתוב על קירות האו"ם, שיושבתו החרבות ונפיץ רק אור אהבה ושלום בעולם". מחיאות כפיים רמות ליוו את הרב גולדשטיין למקומו כשסיים את דבריו.



בראיון עמו שמתפרסם הבוקר במוסף החדשות של 'כפר חב"ד' ספר הרב גולדשטיין: "לפני כמה שבועות פנה אליי שגריר ישראל באו"ם בהצעה לבוא לנאום לפני העצרת הכללית של האו"ם. נעניתי להזמנה שהרי זו אפשרות להשמיע את דבר היהדות לפני כל העולם וחבל להחמיץ הזדמנות כזו. "בינתיים התחלתי לחשוב מה נכון לדבר במעמד כזה, בנאום לפני העולם כולו. ואז, ביום חמישי בלילה בשבוע שעבר, מופיע אצלי אורח לא צפוי. זהו הרב מענדל אלפרוביץ, אברך צעיר המכהן כשליח בדרום דקוטה. מתברר שהוא בא לבקר שליח קרוב משפחה בס' דייגו, וכיוון שכבר היה בקרבת מקום אמר לעצמו שזו הזדמנות לבקר גם אצלנו בבית חב"ד בפאווי.

"הוא נכנס, חיבק אותי בחום ואמר - באתי לומר לך שכולנו איתך. עניתי לו: ברוך הבא לבית חב"ד לראות בגלוי את הניסים של הרבי. הרי עצם העובדה שאני כאן היום היא נס גלוי שהתחולל בכוחו ובברכתו של הרבי. לאחר מכן הוספתי ואמרתי לו כי הניסים ממשיכים להתגלגל וכעת אני, שליח של הרבי, מוזמן לנאום לפני העצרת הכללית של האו"ם.

"כשהרב אלפרוביץ שמע את זה, לפתע ברקו עיניו והוא אמר לי: "אתה יודע שלפני 32 שנה, בשנת תשמ"ז, הרבי הכתיב דברים לצורך נאום באו"םף אלא שלמעשה אותו נאום לא נאמר והדברים לא נשמעו מעל בימת האו"ם?...

"זה היה חידוש גדול בעיניי", סיפר הרב גולדשטיין לכפר חב"ד. "הרב אלפרוביץ מצדו השיג לי עד מהרה את אותו נאום כתוב, ואמר לי - הנה יש לך הזדמנות פז, לאחר 32 שנה, לקיים את הרצון של הרבי ולהשמיע את הדברים שהרבי רצה שישמיעו על בימה זו.

"לאחר שקראתי את הנאום שהוכתב בשעתו בידי הרבי אמרתי לעצמי: וואו! וואו! וואו! מדהים איך דברים שהרבי אמר וביקש לפרסם בשנת תשמ"ז אקטואליים כל כך כיום, כאילו נאמרו במיוחד בנוגע למאורעות שמתרחשים בעולם כיום.

"מובן שבעזרת ה' אמלא את הרצון של הרבי ואשמיע באו"ם את מה שהרבי רצה שישמיעו ומשום מה זה לא נעשה 32 שנה. ואין לי צל של ספק שזו פעולה שת מהר את ביאת המשיח בצעד נוסף".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.