מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשס״ה 25.05.2005

נשלמו ההכנות האחרונות למבצע ל"ג בעומר

230 סניפי בתי חב"ד הפועלים בכל רחבי הארץ מקריית שמונה ועד אילת, מסיימים בשעות אלו את ההכנות האחרונות למבצע הגדול של תהלוכות ל"ג בעומר. בעוד פחות מ-48 שעות יגדשו רבבות ילדים את הרחובות והככרות המרכזיים ברחבי הערים, במבצע התהלוכות הגדול בארץ ובעולם כולו. בכל עיר וישוב, גדול כקטן, יצעדו ילדים במפגן גדול של 'אהבת ישראל'. הילדים ישאו שלטים הקוראים להוסיף באהבת ישראל ולשמור על ערכי הנצח של העם היהודי. אגף הארגון במרכז צעירי-חב"ד השלים אף הוא את היערכותו למבצע הגדול והפיץ לסניפים אביזרים לתהלוכות הכוללים: עלונים, כרזות וגלגלי פרסום לקראת התהלוכות והכינוסים, שלטים, ושלט בד לראש התהלוכה, תלבושת אחידה לילדים הצועדים בתהלוכות, אפודות צבעוניות בחמישה צבעים, כובעים מיוחדים, פרסים, שקיות שתייה, ספרון חדש על ל"ג בעומר, חמישה דגמים של תצוגות יהודיות מרשימות, ואף זוגות אופניים שיוגרלו בין הילדים שישתתפו בהתהלוכות ובכינוסים. הרב יוסף-יצחק אהרונוב יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד בישראל ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש אומר כי "תהלוכות מיוחדות יתקיימו גם בישובי גוש קטיף, יהודה, ושומרון, בארגון סניפי בתי חב"ד הפועלים במקומות אלו". משתתפי התהלוכות בכל רחבי הארץ יקדישו פרק תהילים לתפילה לביטחון יהודי הגוש וצפון השומרון, הנתונים לגזירת גירוש מבתיהם, היל"ת.
נשלמו ההכנות האחרונות למבצע ל
מאות זוגות אופניים בדרכם לסניפים
אין ספק כי הגדול במבצעי חב"ד הוא מבצע התהלוכות בל"ג בעומר, בו מתגייסים כל סניפי בתי חב"ד בארץ לארגן, כל אחד במקומו, תהלוכת ילדים וכינוס גדול בסיסמת "יחד כל ילדי ישראל". למעלה ממאה וחמישים אלף ילדים צפויים לגדוש את הרחובות המרכזיים. המשטרה תחסום את הכבישים והילדים יצעדו בבטחה כשהם מניפים שלטים הקוראים להעמיק את האחדות הפנימית, להתחזק בערכי הנצח של מסורת ישראל, להוסיף בטוב וחסד, ולחיות יחד מתוך אחווה יהודית.

חצי יובל לתהלוכות ל"ג בעומר

היוזמה היצירתית הזו היא בהחלט המצאה של ממש והיא מאפיינת את דרכו של הרבי מליובאוויטש, להפוך כל ענין לשירות היהדות, הטוב והטהרה. זה החל, בקנה מידה עולמי, לפני עשרים וחמש שנים, בשנת תש"מ, כאשר הרבי יצא בקריאה עולמית לקיים בל"ג בעומר תהלוכות וכינוסי ילדים, בכל מקום ומקום, תחת הסיסמה: "יחד כל ילדי ישראל". שליחי הרבי, הפזורים בכל קצוות תבל, מילאו את בקשתו וכך הפך הרבי את המנהג - למפגן אדיר של אחדות-ישראל. כיום ניתן לראות ילדים מכל שכבות הציבור, בליווי הוריהם, צועדים יחדיו בתהלוכות ל"ג בעומר. אפשר לומר כי זהו המפגן האחד והיחיד שמשתתפים בו כל שכבות הציבור היהודי, מתוך הזדהות אמיתית באחדות היהודית של כולנו.

ההכנות הושלמו

אגף הארגון במרכז צעירי-חב"ד השלים אף הוא את היערכותו למבצע הגדול והפיץ לסניפים אביזרים לתהלוכות הכוללים: עלונים, כרזות וגלגלי פרסום לקראת התהלוכות והכינוסים, שלטים, ושלט בד לראש התהלוכה, תלבושת אחידה לילדים הצועדים בתהלוכות, אפודות צבעוניות בחמישה צבעים, כובעים מיוחדים, פרסים, שקיות שתייה לכל ילדי התהלוכות, ספרון חדש שיחולק לכל אחד מהילדים, חמישה דגמים של תצוגות יהודיות מרשימות, ואף פרסים רבים, החל מסטים רבים של ספרי קודש, סיפורי צדיקים, וכן מאות זוגות אופניים ועוד עשרות אלפי פרסים שיוגרלו בין הילדים שישתתפו בתהלוכות ובכינוסים.

הרב יוסף-יצחק אהרונוב יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד בישראל ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש אומר כי "תהלוכות מיוחדות יתקיימו גם בישובי גוש קטיף, יהודה, ושומרון, בארגון סניפי בתי חב"ד הפועלים במקומות אלו, בהם ייעשה מאמץ מיוחד להנחיל בילדים שמחה ועידוד וביטחון בה' כי לא יאונה להם כל רע".

ח"י רוטל משקה

קבוצת אברכים התארגנה כבר לפני פסח להתרים את הציבור הרחב לתרום ערך כספי של ח"י רוטל (מידה בנוזל השווה לכארבעה ליטר) משקה שיחולקו לילדים בתהלוכות, לזכות רשב"י ולזכות הרבי. מוקד טלפוני מיוחד הוקצה לנושא זה והוא אינו חדל לצלצל. בתרומות שנאספו נרכשו כמאתיים אלף שקיות שתייה שחולקו לבתי חב"ד, עם כל שאר האספקה שיצאה בעשרות משאיות לחלוקה בבתי חב"ד בכל רחבי הארץ.

מפגן אדיר של אחדות-ישראל

הכינוסים והתהלוכות יערכו בשעות הבוקר והצהריים המוקדמות, וזאת בשל העובדה של"ג בעומר חל השנה ביום שישי. משתתפי התהלוכות, יצעדו ברחובות הראשיים של ערי ישראל, בתיאום מלא עם הרשויות המקומיות, משטרת ישראל, ויאובטחו על-ידי כוחות הביטחון. בראש התהלוכה, יסע רכב גדול ומקושט, וממנו תושמע מוסיקה יהודית. בהמשך, יצעדו קבוצות הילדים, וינועו מכוניות נושאות תצוגות יהודיות מרשימות.

בסיום התהלוכות, יערכו כינוסי מרכזיים, בהשתתפות רבני המקום ואישי ציבור שישאו דברי תורה וברכה. הילדים יהנו מתוכנית עשירה ומהנה. בחלק מהתהלוכות, יונחת מסוק ליד שטח הכינוס, ואליו יעלו ילדים שיזכו בהגרלה שתערך בין המשתתפים. הילדים יקראו מהמסוק את 12 הפסוקים ומאמרי חז"ל באמצעות מכשיר-קשר שיחובר למערכת-ההגברה.

כאמור, ספרון חינוכי חדש יחולק למאות אלפי הילדים שישתתפו בתהלוכות בכל רחבי הארץ. הספרון, "אות משמים", נכתב על-ידי עורך הפרסומים בצעירי-חב"ד הרב מנחם ברוד, והוא משלב שני סיפורים מיוחדים ומרגשים על הרבי, כשהם מוגשים במסגרת סיפור המתרחש בארץ.

התהלוכה המרכזית בישראל, תערך בירושלים בהשתתפות כעשרת אלפים ילדים מכל רחבי העיר יתאספו ב'כיכר השבת' שבמרכז העיר. התהלוכה השניה בגודלה צפוייה בבני-ברק, שם צפויה השתתפות של כחמשת אלפים ילדים.

פעילות עניפה במירון

פעילות מיוחדת תתקיים כמובן במירון, ליד ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, לרגל יום ההילולא שלו. אוהל ענק כבר הוקם במקום ע"י צעירי-חב"ד. קבוצה גדולה מקרב תלמידי ישיבת חב"ד מכפר חב"ד עמלה כבר מספר ימים בהיערכות לפעילות ברחבי מירון. האוהל ישמש להתוועדויות חסידיות, מכירת וחלוקת ספרי חסידות. תלמידי הישיבות מכפר חב"ד ומישיבת "צעירי השלוחים" בצפת, יתפרסו גם לאורך המסלולים במירון, יחלקו לבאים עלוני "שיחת השבוע" ו"שיחת החג" במהדורה מיוחדת לל"ג בעומר. לאורך היממה יוקרנו סרטי וידיאו מהתוועדויות ומאירועים בחצרו של הרבי מליובאוויטש בניו-יורק. הצופים יצפו ויאיזנו לשיחות קודש שאמר הרבי.

אתר צעירי-חב"ד


צידו הקדמי של הפליר לל"ג בעומר שהופץ בחצי מליון עותקים.
כל בית חב"ד רשם את פרטי התהלוכה המקומית בצדו האחורי של הפלייר

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.