מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשע״ט 02.06.2019

מיני דרמה במערכת הפוליטית: נתניהו פיטר את בנט ושקד

לאחר שפוזרה הכנסת, הפתיע היום ראש הממשלה והודיע על פיטורי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד • למי שדאג: סגן השר הרב מאיר פרוש – שאוטומטית מתפטר מתפקידו כסגן שר החינוך, ימונה בתוך 48 שעות מחדש • תגובות סוערות במערכת הפוליטית • לכתבה המלאה
מיני דרמה במערכת הפוליטית: נתניהו פיטר את בנט ושקד

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) על פיטורי שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד. בכך פוטרו השניים גם מתפקידם בקבינט.

השרים בנט ושקד הגיבו למהלך, והגיבו רשמית: "אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים. כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה. נעביר בצורה סדורה את המשרדים שבראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו, על מנת לקיים תפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים, וכדי ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסדרה".

אולם מקורב לשניים מסר בתגובה כי "הצעד מעיד על אובדן שיקול הדעת מצד נתניהו, ומטיל ספק בכשירותו להמשיך למלא את תפקיד ראש הממשלה".

המהלך נתפס כתמוה, על רקע סימון ליברמן ע"י אנשי נתניהו כשייך למחנה השמאל, והשאלה מתחדדת: עם מי נתניהו מתכנן להקים את הממשלה הבאה?...

העיתונאי החב"די יוסי אליטוב: "‏בהתמדה ובחריצות מחסל נתניהו את הצ׳אנס להקים ממשלת ימין בראשותו."
לנתניהו פתרונים.

ב'ישראל ביתנו' ערים לעובדה כי נתניהו יעשה הכל להציג את המפלגה כמשוייכת לגוש השמאל, ומנסים בהתבטאויות שונות 'לאגף את נתניהו' מימין.

גורמים במערכת הפוליטית טוענים נתניהו שוקל שורת שינויים בהרכב ממשלת המעבר לקראת הבחירות. על פי הדיווח נתניהו שקל לפטר את נפתלי בנט ושקד כדי למנות במקומם שני שרים מהליכוד. 

יאיר לפיד, הגיב בטוויטר למהלך: "‏נתניהו פיטר את בנט ושקד כי: 1. הוא פחד שיעשו עבודה רעה? 2. הוא פחד שיעשו עבודה טובה? 3. כבר לא אכפת לו מכלום. 4. כל התשובות נכונות".

למי שדאג מה יקרה למשרת סגן שר החינוך של הרב מאיר פרוש, שסמכותו פוקעת אוטומטית לאחר פיטורי השר מעליו, יכול לנשום לרווחה:

נתניהו שוחח עם סגן השר מאיר פרוש ועידכן אותו על פיטורי שר החינוך נפתלי בנט.
במקביל שוחח מזכיר הממשלה עם סגן השר והודיע לו שלאחר 48 שעות מאז שיצאה ההודעה על פיטורי השר, ייתקיים משאל טלפוני בין השרים למנות אותו שוב כסגן שר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.