מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשע״ט 02.06.2019

כפר-חב"ד - והרב אשכנזי

היום, כ"ח אייר, מלאו 76 שנה להולדתו של הגה"ח הרב מרדכי שמואל אשכנזי ע"ה, רבו של כפר-חב"ד במשך 40 שנה. הרב אשכנזי נולד בשנת תש"ג, ובשנת תשל"ה, בהיותו בן 31 שנים בלבד, החל לכהן כמורה הוראה של הכפר, לצדו של המרא דאתרא הרב נחום טרבניק ע"ה. הרב אשכנזי נודע בגאונותו, תקיפותו ופיקחותו כאחת, והוא זכה שרבנותו תתנהל "ברוב פאר והדר", כפי שהתבטא באוזניו הרבי ביחידותו הראשונה לאחר התמנותו לרב. לכתבה מלאה ותמונות מחייו
 כפר-חב
הרב אשכנזי כתב שורה של ספרים אודות שולחן-ערוך אדמו"ר הזקן, אשר זכו לביטויי הערכה נדירים מהרבי, כאשר לרגל הוצאת ספרו הראשון: "מראי מקומות וציונים", ערך הרבי התוועדות מיוחדת בכ"ד טבת תשל"ב.
שמו של הרב אשכנזי נישא לשם ולתהילה על-ידי פוסקי הדור, והגאון הרב שלמה זלמן אויערבאך ע"ה ציין באיגרת מיוחדת, שורה של חידושים שהתחדשו לו בספרו של הרב אשכנזי: "מראי מקומות וציונים".
בד בבד, ניהל הרב אשכנזי את כפר-חב"ד ברמה, מתוך מסירות נפש אמיתית עבור הוראותיו הקדושות של הרבי. הוא היווה דוגמה של "חסידישער רב", אשר שילב גאונות, פיקחות וחסידישקייט מופלאה, שנראו אצל רבני חב"ד בדורות הקודמים.
כיום, במלאות 70 שנה לכפר-חב"ד, אשר ב-40 שנה מתוכן שימש הרב אשכנזי רבו של הכפר, מזדקרת דמותו על שלל גווניה המפוארים. יום הולדתו, החל בהשגחה פרטית בסמיכות ליום ההולדת של הכפר, מצוין היום על-ידי התושבים והמוסדות, ומעורר געגועים עזים לדמותו הגדולה שאינה עוד.

COL מתכבד להגיש מעט תמונות נוסטלגיות של הרב אשכנזי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.