מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשע״ט 09.05.2019

מה קרה השבוע בליובאוויטש? "אפעס פארבייסען" • טעימות

'מגזין שישי' ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות והתמונות המעניינות שהיו בחב"ד, ולא עלו לכותרות • מי החזיק את הרב קוטלרסקי ברחוב הטורקי? מה עשו משלחת נציגים מהאו"ם ב-770? מי החב"דניק שהדליק מנגל עם בשר שמספיק לגדוד? מי לקח 'דבר מלכות' לטיסת המטס של אל-על מעל שמי-ישראל? היכן חגגו השבוע השלוחים מרחבי רוסיה? עם איזה תמונה צעדו האחים גורליק? ומה ביקש נשיא ברית המועצות לשעבר מרבה של רוסיה? • קחו טעימות >>>
מה קרה השבוע בליובאוויטש?
צילום: COL, פייסבוק, שייע בטוויטר, באדיבות המצלם


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

"איש את רעהו יעזורו" > על 'כינוס השלוחים' שנערך השבוע בטורקיה תחת אבטחה כבר קראתם מספיק, למרות האיפול התקשורתי שהמארגנים דאגו שיהיה. בכל זאת, 40 שלוחי חב"ד מאירופה ואפריקה לא היו רוצים ש'ארגונים כלשהם' יידעו כי הם מתאספים במדינה מוסלמית. אך ב"ה הכל עבר בשלום, והרבנים אף טיילו בעיר בבטחה, יחד עם הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר המל"ח שהגיע ל-48 שעות ומשם המשיך ל'כינוס השלוחים' של חב"ד בצרפת.  



"יתגדל ויתקדש" > הרב אברהם חזן, משלוחי חב"ד בלוד - נצפה בטקס בעיר לוד בהשתתפות ראש העיר, לזכר נרצחי השואה, קורא פרק תהלים ובאמירת קדיש לע"נ הנשמות.   



"וראו כל עמי הארץ" > מי שנכנס השבוע ל'בית חיינו' הופתע לראות משלחת של עשרות דיפלומטים מהאו"ם מבקרים בבית המדרש, כשהם מלווים בדובר חב"ד בארה"ב ר' מוטי זליגסון, והעסקן החב"די ר' אלי סלאווין.  



"כי שם ה' נקרא עליך" > השבוע מילאו תושבי ישראל את בתי-העלמין ברחבי הארץ, שם עלו לקברי יקיריהם שנהרגו במלחמות ישראל. חסידי חב"ד הקימו דוכני תפילין וזיכו את הרבים. בין המזכים: רב בית כנסת חב"ד בשכונת הדקל בביתר-עלית הרב בנימין לרר שנצפה כשהוא מקשר יהודי לקב"ה עם התפילין.   



וַיִּקַּ֗ח אַחַת֙ מִצַּלְעֹתָ֔יו וַיִּסְגֹּ֥ר בָּשָׂ֖ר > יזם הנדל"ן החב"די ר' שבתאי קטש מלוד, נצפה על-יד שולחן הבשרים הגדוש, רגע לפני שהדליק את המנגל - והעלה אותם על הגריל. לבריאות! 



"אך טוב וחסד" > על שיחת הטלפון של ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו לר' משה בן הרוש מתושבי חב"ד בלוד, כבר נכתב ב-COL. אך השבוע, לעיניי אלפי תושבי העיר - הוא קידש שם שמים כאשר קיבל תעודה על היותו 'סמל התנדבות וחסד', כלשון ההודעה...



באוויר, בים וביבשה > הוא מסתובב בעולם כולו ולא שוכח אף פעם לקחת אתו את ה"דבר מלכות" כמו שניתן לראות בכל סרטוני 'קונקשן'. גם במטס המיוחד שנערך היום (ה') של 'אל על' נתפס סוכן הנסיעות החב"די ר' אפרים קמיסר בעדשה של צלם 'אל על' לומד את השיעור היומי בתניא בהמתנה להמראה.



'והשיב לב אבות על בנים' > האחים השלוחים הרב יצחק גורליק מקאזאן והרב ירחמיאל מטיומאן, נצפו כשהם צועדים כל אחד בעירו, בפארד לכבודם של הויטירנים, ומחזיקים את תמונת הסבא רבא הרה"ח ר' נחום יצחק ע"ה בן הרה"ח ר' מנחם מענדל דובער לרמן (שלמד בילדותו בחדרים בליובאוויטש), והיה מהנלחמים והכובשים של העיר ברלין ב- 9 במאי, לפני 74 שנה בדיוק.



פאראד הניצחון > גם הרב זלמן דייטש שליח חב"ד בעיר פארם ברוסיה נצפה כשהוא משתתף באירועי הניצחון של הרוסים על הנאצים לפני 74 שנה בדיוק, עם 2 בניו, ברחובות העיר.



למה? כובע! הבטחת הרב לנשיא > נשיא ברית המועצות לשעבר מיכאל גורבצ'וב האגדי, פגש את ידידו רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר על במת הנשיאות בפאראד המרכזי במוסקבה לניצחון הרוסים מול הנאצים. בתמונה, נצפה הנשיא לשעבר מצביע על הכובע שלו, ול'אפעס' נודע, כיהוא ביקש ואף קיבל הבטחה מהרב הראשי שידאג לו לכובע חב"די... 



"מחזירים עטרה ליושנה" > רבים מהקהילה היהודית במוסקבה נסעו השבוע לעיירת ליובאוויטש, לכבוד ב' אייר, יום הולדת כ"ק האדמו"ר המהר"ש נ"ע, 'תפארת שבתפארת', להשתטח על ציונו הקדוש. הצלם לוי נאזרוב שנסע אף הוא עם הקבוצה, תיעד אותה על רקע השלט 'כאן יוקם' (שחזור עיירת החסידים) עליה עמל השליח הרב גבריאל גורדון.



הגוף בחו"ל, הלב בארץ-ישראל > לא רק בארה"ק חסידי חב"ד הניחו תפילין לאלפי איש לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל. גם בפלורידה נצפה ר' יוסף יצחק ליפסקר מנצרת-עלית עם יהודי ממיאמי, מפקח בניה, שעזב הכל והפשיל שרוול להניח תפילין, באמצע אתר הבנייה הענק. 'מי כעמך ישראל'.



***

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.