מערכת COL | יום כ"ד אדר א ה׳תשע״ט 01.03.2019

"אפעס פארבייסען" > מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימות

'מגזין שישי' ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות והתמונות המעניינות שהיו בחב"ד, ולא עלו לכותרות • מי הח"כ ממפלגת מר"צ ש'עקץ' את שליח חב"ד? ומי הח"כ האחר ממפלגת מר"צ - שנישק את העיתונאי החב"די? איזה חבר-מועצה חב"די שנבחר לא מפסיק לעבוד במרץ? ומי השליח הצעיר שרק עשה התרמה וכבר מתכונן לקיץ במרץ? מה קיבל המשפיע החב"די מלא המרץ והחיות החסידית? ואיזה שליח חב"ד קושר חיילים במרץ, וזכה לנכדה חדשה השבוע? ומדוע השליח שנלחם בחייל בארה"ב היה צריך כוחות ומרץ? • קחו טעימות >>>
מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימות " title=""אפעס פארבייסען" > מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימות " />


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

'ימין ושמאל? זה רק לבחירות' > ח"כ מוסי רז ממר"צ, מתמודד שוב על כיסא במשכן הכנסת וספק אם יכנס. אבל בפגישה שלו ברחובות עיר האבות חברון, עם ר' מרדכי הלינגר משלוחי הרבי בעיר, הוא הספיק לומר, כי "הוא ומפלגתו מתנגדים לגיוס חרדים לצה"ל", ולא ידע כי שליח חב"ד העומד לידו, סיים שירות צבאי-קרבי ואף ממלא ימי מילואים. לסיום, החמיא הח"כ המזוהה עם הצד השמאלי של המפה הישראלית על פעילות חב"ד-חברון, ואף 'עקץ' כשאמר: 'שמח שאתם פותחים בתי חב"ד בחו"ל'...  



התחלנו? שיהיה עם כל המר"צ > במסגרת תכנית אירוח חדשה שנקראת "מנדי מארח" ומשודרת ברדיו דרום מידי שישי בצהריים, מגיע כל שבוע ח"כ מאזור הדרום לאולפני הרדיו. השבוע, היה זה הח"כ אילן גילאון שגם הוא ממפלגת מר"צ, שפצח בוויכוח חריף עם העיתונאי החב"די על מפגלת 'עוצמה יהודית' ועוד. אך אל דאגה, השידור הסתיים וגילאון העניק למנדי ריזל נשיקה על המצח.



יש לכם עוד מרץ? > השבוע בסיור של חבר מועצת העיר ביתר עלית החב"די ר' משה כהנא, יחד עם ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין ועוזרו יהודה דייטש, לאיתור הקצאה מסודרת על שטח ציבור עבור בית כנסת חב"ד, כאשר בפגישה משתתף הגבאי ר' חיים גרינברג. בעיר ישנם 8 בתי כנסת חב"ד, והנציג החב"די הודיע לפני הבחירות, כי בתי כנסת של חסידות חב"ד בעיר יקבלו את המגיע להם במהלך הקדנציה שלו. עובדים עם כל המרץ, כבר אמרנו?...



'איה נאפה' בתנופה > זמן החורף מתאים לשיפוצים ושיפצורים לקראת ימות הקיץ העומדים מאחורי פתח הדלת. פורים, פסח והחופשה של אלפי הצעירים הישראלים שממריאים אל היעד הקרוב בקפריסין כ-40 דקות טיסה מתל-אביב, כבר כאן. ובית חב"ד 'איה נאפה' בראשות השליח ר' זושא ניימרק - שעשה השבוע התרמה לפעילות העניפה, עובד בכל המרץ. קראון חדש אשר ישמש לטובת משפחת השלוחים בשבתות, 'נחת' לפני מספר ימים בחצר בית חב"ד.   



ממשיכים עם: המשפיע שלא נגמר לו המרץ > הרב מיכאל טייב, הוא משפיע מוכר ומוערך בחסידות חב"ד. בשנים האחרונות הוא מלווה קבוצות של אנ"ש שממריאים לחצרות קודשנו. אך לפני זמן קצר, בעודו מלווה קבוצה אנ"ש, הוא אושפז ב'בית-רפואה' בניו-יורק, ושוחרר יומיים לאחר-מכן. כשחזר ארצה, ארגנו לו ידידיו סעודת הודיה והתוועדות ב'הדר דימול'. בין המשתתפים: הסופר החרדי ר' חיים וולדר, שהעניק לטייב את אחד מספריו, עם חתימת ידו.



וגם: השליח שקושר חיילים במרץ > ר' יוסי נחשון, משלוחי חב"ד בחברון, מוכר בקרב כוחות הביטחון באזור כולו בזכות פועליו עם חיילי צה"ל ועוד. נחשון, לקח על עצמו פרויקט מיוחד 'תפילין לכל חייל'. הוא לא נח ולא שקט על משמרו, ומעת לעת הוא דואג 'לקשור' בשיא המרץ, את החיילים לאביהם שבשמים, כשהוא מעניק להם זוג תפילין מהודרות אותן הם מבטיחים להניח מידי יום. השבוע, הוא קיבל בשורה על הולדת הנכדה החדשה. שיהיה במזל טוב! 



"כטוב לבם ביין - שמחים בכל המרץ" > באירוע 'שבע ברכות' שנערך בביתו של איש החסד, הנגיד מרדכי פיליפ חדד ברעננה, נצפו הקלידן ר' ארהל'ה ליפסקר, הזמר ר' יוני שלמה ואיש הקייטרינג ר' אבי מלכא, כשהם דואגים לשמח את לבבות המשתתפים, ו'כטוב לבם ביין'...



"ומי שהמריא בערב שבת..." > אחרי שהוא נח מ'כוס היין' שלגם באירוע המושקע ברעננה, נצפה לקראת שבת ר' אבי מלכא בשדה-התעופה רגע לפני שהוא המריא אל בודפשט בירת הונגריה, לעוד אירוע קולינרי עם צוות שפים מיוחד. מי המארח? נדע בהמשך... העיקר: בתיאבון! 



חובקים עולם במרץ > בניו-יורק תתקיים בשבוע הבא תערוכת נעליים בינלאומית, עם חברות המובילות בתחום - מכל העולם. בין המציגות: חברת הנעליים הישראלית 'פפאיה', המובילה בתחומה בנעלי ילדים, בנות ונשים. בעלי החברה, מר משה אורון ובנו דניאל, הגיעו ל'תפוח הגדול' בכדי לקדם את עסקיהם בקרב המגזר החרדי והחב"די האמריקאי, ולא פספסו ביקור בחנויות ההנעלה בקראון הייטס, וכמובן ב-770, כשהם מלווים בתמים בנימין זילברשטרום.       



תחזיקו חזק, צריך הרבה כוח ומרץ > ‏שלוחי חב"ד בגלובוס תמיד מעניקים מכל הנשמה את עצמם, גם כשזו תחרות שלוקחת הרבה מרץ. הרב שמואל רוטשטיין משלוחי חב"ד בפיטסבורג-ארה"ב, נצפה בתחרות 'שכיבות-סמיכה' עם חיילים מקומיים. מי ייפול ראשון?... לא נשארנו לדעת. העיקר: לעזור לשני!



מניו-יורק שבאמריקה לאוגנדה שבאפריקה > העסקן החב"די ר' יעקב ברמן מקראון-הייטס, לקח הפוגה קלה מהאנטישמיות שמרימה ראש בברוקלין, והמריא לאפריקה. במשך 24 שעות הוא הסתובב וטייל עם לוחמי-גרילה אפריקאים בתוך הג'ונגל. "צריך הרבה כוח ומרץ למסע כזה", הוא אמר.    



משנכנס אדר ב'? > לייבלה ליפסקר, האיש והאצבעות שעל האורגן/פסנתר - נצפה השבוע באולפני רדיו 'קול ברמה' יחד עם איש המוזיקה יואלי דיקמן, כשהם משמחים בשידור-חי את קהל המאזינים בשיא המרץ, וזאת לקראת כניסתו של חודש אדר, בו יחול חג הפורים.

 

***

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.