מערכת COL | יום כ"ג אדר א ה׳תשע״ט 28.02.2019

לרגל כ"ה באדר: יום הולדתה של הרבנית, באיזה אדר הוא?

בשבת הקרובה יחול יום הולדתה של הרבנית חיה מושקא ע"ה, רעייתו של הרבי, שנולדה בשנת תרס"א • באיזה אדר ציינו את יום הולדתה? • מגזין שישי ב-COL, מגיש מכתבים של הרבי הרש"ב והרבי הריי"צ - המוכיחים, כי הרבנית ציינה את יום הולדתה גם באדר ראשון • מאת הרב אלי וולף • לכתבה המלאה
לרגל כ
ארכיון COL

הרב אלי וולף

בשבת הקרובה יחול יום כ"ה באדר ראשון. כ"ה באדר, זהו יום הולדתה של הרבנית חיה מושקא ע"ה, רעייתו של הרבי. הרבנית נולדה בשנת תרס"א.

יום הולדתה של הרבנית, באיזה אדר הוא? מגזין שישי ב-COL, מגיש מכתבים המוכיחים כי את היום-הולדתה מציינים בחודש אדר א'.

במכתבו של כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב שנשלח ממקום שהותו בוואעריסהאפען (אגרות קודש שלו, כרך ג, עמוד רי"ח), הנושא את התאריך: יום א' ך"ו אדר תרס"א לפ"ק, אל "בני יקירי שי' כלתי הצנועה והכ' תי', נכדותי היקרים שיחיו", הוא כותב:

"לשמחת לבבי קבלנו היום את הטעלגראמא מלידת כלתי תי' למזל טוב. והנני מברך אתכם בברכת מזל טוב בעד הבת הנולדה לכם למז"ט, מז"ט. יזכה אתכם השי"ת לגדלה לתורה לחופה ומעשים טובים בנחת ובנקל והתי' באריכות ימים ושנים טובים ונעימים, ותהי' אשה יראת ה' באמת ובתמים כפי רצון אבותינו הק' זצוקללה"ה נ"ע זי"ע, ונזכה לשמוח כולנו יחד על חתונתה למז"ט"...

בהמשך המכתב כותב: "בדבר קריאת השם למזל טוב, כ' בהטע"ג שאם עוד לא ניתן שם, תקרא בשם חי' מושקא שכן הוא הנדון לפ"ד"....

*

שנת תרס"א היתה שנה רגילה, עם חודש אדר אחד, ולאור כך, המחשבה היא שאת יום הולדתה של הרבנית מציינים רק באדר שני, אדר הסמוך לניסן.

אך במכתבים של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ אל בתו הרבנית חי' מושקא, מכתבים שהתפרסמו באגרות קודש שלו, כרך ט"ו, כרך-האגרות של המכתבים הפרטיים של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ אל הרבי והרבנית, אנו מוצאים שבשנה מעוברת, הוא היה שולח לבתו הרבנית איחולי מזל טוב לרגל יום ההולדת, גם בחודש אדר ראשון.

שנת ה'תרצ"ה, וכן שנת ה'ת"ש היו שנים מעוברות, ובשתי השנים הללו, הרבי שלח ברכות לבתו הרבנית לרגל יום הולדתה - גם בחודש אדר ראשון.

להלן צילומי המכתבים:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.