מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשס״ה 12.05.2005

"ועל יובל ישלח שרשיו" –התוועדות חברים בבית חיינו

בב' אייר - "לכתחילה אריבער" * חמישים שנה להתייסדות צעירי אגודת חב"ד המרכזית * הרבי הזמין את התלמידים התמימים לחדרו הקדוש בשנת תשי"ב, בי"א ניסן, כשמלאו לו חמישים שנה, ואמר לפניהם מאמר בדיבור המתחיל בפסוק מפרק נ"א בתהילים "אדני שפתי תפתח" * שלוחים חדשים בעיר ניו-יורק וסביבותיה * הצבעה היסטורית בבית חיינו נגד ההתנתקות, "עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו א-ל, כן יקום, כן יקום, כן יקום". דיווח מפורט מההתוועדות המסורתית לציון התייסדות צא"ח המרכזית, מלווה בתמונות.
צילומים: אשר ליצמן
התוועדות חסידית מיוחדת התקיימה בבית חיינו, 770, ביום שלישי בערב, ספירת תפארת שבתפארת, אור לב' אייר, יום הולדתו של כ"ק אדמו"ר מהר"ש נבג"מ, "לכתחילה אריבער". ההתוועדות ציינה חמישים שנה להתייסדות צעירי אגודת חב"ד המרכזית על ידי הרבי, בב' אייר תשט"ו.

"עבודה עם עצמו ועם זולתו"
הרב דוד ראסקין, שזכה להיות היושב ראש של צעירי אגודת חב"ד, למן היום הוסדה, לאריכות ימים ושנים טובות, סיפר בערגה על "ימי הבראשית" של צעירי אגודת חב"ד ועל מכתב היסוד של הרבי לצעירי אגודת חב"ד, בו מציין הרבי את מטרת צעירי אגודת חב"ד ב"עבודה עם עצמו ועבודה עם זולתו". כחייל מן השורה הרבה הרב ראסקין להדגיש את חובתו של כל אחד ואחד בזה ושכל אחד ואחד הוא חבר בצעירי אגודת חב"ד, ו"צעירי" הרבי מסביר שהכוונה היא ל"רוח" של החבר.

"סיפור מהרבי"
הרב ראסקין גם שיתף את המשתתפים בחשיפת סיפור שבי"א ניסן תשי"א כשהרבי נעשה חמישים שנה, הזמין לחדרו הקדוש את התלמידים התמימים ואמר לפניהם מאמר, בדיבור המתחיל בפרק נ"א בתהילים, "אדני שפתי תפתח". הרב ראסקין המשיך, שיש לתלמידי התמימים זכות ואחריות מיוחדת להיות חלק מצבא הרבי ולפעול כהוראותיו

הרבי שואל "וואס האסטו היינט געטאן"
הרב ראסקין הרחיב את הביאור על זה שהרבי "מאנט בא ייעדן איינעם" (תובע מכל אחד) ב' הקווים של עבודה עם עצמו ועבודה עם זולתו, וזה דבר שלא השתנה וממשיך כל יום, והרבי רוצה לדעת "וואס האסטו היינט געטאן" (מה עשית היום) בענין של עבודה עם עצמו ועבודה עם זולתו. הרב ראסקין הדגיש שענייננו הוא להיות מקושר לרבי בכל מה שמבקש ועל ידי זה נזכה לראות איך שהרבי מתלבש בגוף גשמי ומוליך אותנו לירושלים עיר הקודש, מיד ממש.

"יד המבצעת של פעולות הרבי"
הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית הזכיר שב' אייר בא ארבע ימים אחרי כ"ח ניסן בו אמר הרבי "עשו כל אשר ביכולתכם" להביא את משיח צדקנו בפועל ממש, ויש לזה קשר מיוחד עם ב' אייר התייסדות צעירי אגודת חב"ד המרכזית, שזו היד המבצעת של פעולות הרבי להכין את עצמו ואת זולתו לגאולה האמיתית והשלימה.

"ועל יובל ישלח שרשיו"
בהנוגע לשנת החמישים שנה הביא הרב בוטמאן משיחת הרבי בי"ב תמוז תשל"ז, חמישים שנה אחרי חג הגאולה די"ב תמוז תרפ"ז. הרבי מביא את דברי הזהר "מאי יובל, כד"א (כמה דאת אמרית) ועל יובל ישלח שרשיו". ורואים בפעולות צעירי אגודת חב"ד ש"על יובל" לשנת החמישים שנה, "ישלח שרשיו" ישנם ריבוי שלוחים בעיר נו יורק וסביבותיה.

הדרור הנצחי—הגאולה האמיתית והשלימה
בהנוגע לבקשה המתאימה לשנת החמישים, שנת היובל, הדגיש הרב בוטמאן, שזה בא בהמשך הכתובים ל"וקדשתם את שנת החמישים שנה" שכתוב מפורש "וקראתם דרור בארץ" שהדרור הנצחי של כל איש ישראל הוא הגאולה האמיתית והשלימה ש"ושבתם איש אל אחוזתו" אחוזתו של כל איש ישראל בארץ הקודש, "ואיש אל משפחתו תשובו" שכל אחד מאחינו בני ישראל ישוב ל"משפחתו" משפחת כלל ישראל כולו, כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש.

הרב כתריאל ברוך קסטל, מרכז הפעולות של צעירי אגודת חב"ד המרכזית, עמד בדבריו על הפעולות המסועפות של צעירי אגודת חב"ד בכל המישורים, בקהילה, בבתי חב"ד, בבתי הספר, בקמפוסים, בבתי הסוהר, בבתי הרפואה, וכו' וכו'

שני סדרים במקום סדר אחד
הרב קסטל הדגיש הפעולות המיוחדות בבתי הסוהר שנעשים על ידי הרב שמואל שפריצר שנותנים לאסירים היהודיים ההזדמנות לקיים המצוות גם בהיותם בבתי הסוהר, ועל היכולת לחגוג את חג הפסח דאזלינן מיניה בשני סדרים במקום סדר אחד שהרשו עד עכשיו.

עזרה לאסירים
הרב קסטל גם סיפר על הפעילות שיהודים מארץ הקודש, שאוסרו בארצות הברית יוכלו לרצות את זמנם בארץ הקודש או בבית סוהר שם, או אפילו בקיבוץ מסויים תחת פיקוח. מבצע סנסיטיבי מיוחד במינו שכבר הוכתר בהצלחה ואי אפשר לתאר במילים מה זה פועל.

שלוחים חדשים
הרב קסטל גם הזכיר שהשנה נתוספו ששה אברכים לחיל השלוחים בנו יורק, הרב זלמן משה דריזין, בפלטבוש, הרב יהודה ליפסקר, במנהטן, הרב ישעי' גאנזבורג, בהרלם, הרב ארי קירשנבאום, בפרוספקט הייטס, הרב שאול וורטהיימר, בקמפוס בקווינס, והרב אברהם טוב טשייקוב באזור דמבו בברוקלין. הרב קסטל גם שילב בדבריו סיפורים מרתקים מהשטח.

הקשר התמידי בן השליח למשלח
הרב אהרן לוי קוניקוב, השליח ברוזלין, לונג איילד, דיבר על הזכות המיוחדת להיות שלוחו של הרבי, ובלהט אופייני סוחף סיפר על הקשר התמידי של השליח עם המשלח. הרב קוניקוב הודה לצעירי אגודת חב"ד הממונים על השליחות בנו יורק ובמיוחד להרב בוטמאן על עזרתו לשלוחים בראשית דרכם, והדגיש ששליח צריך להיות חדור בעניין שליחותו ולפעול באופן של קבלת עול למעלה מטעם ודעת ואז רואים את ההצלחה במוחש. הרב קוניקוב ריתק את הקהל בסיפורים מעבודת השליחות והדביק את שומעיו שמשאת נפשו של כל תלמיד וכל אברך היא להיות שלוחו של הרבי.

השאיפה התמידית לשליחות
השליח בסטטן איילנד הרב משה הכהן כצמאן שיתף את המשתתפים בפעולותיו בשליחות הרבי בסטטן איילנד, הודה לצעירי אגודת חב"ד על השליחות בסטטן איילנד, על אירגונם של כינוס שלוחים מיוחד במשתה מיוחד, ביום ראשון הבעל"ט, ולהרב בוטמאן על הדאגה שזה לא יעלה לשלוחים שום כספים. הרב כצמאן הדגיש שיש לו זיקה מיוחדת לצעירי אגודת חב"ד שכן אביו הרב החסיד התמים ר' יהושע זליג זכרונו לברכה, הי' חבר ההנהלה של צעירי אגודת חב"ד המרכזית. הרב כצמאן סיפר שלמרות שאביו לא הי' שליח באופן רשמי הרי שהי' חי את עבודת השליחות. בדו"ח שכתב לרבי מאחת מנסיעותיו במזרח הרחוק לרגל מסחרו כתב בהנוגע להמבצעים שזכה להם במשך נסיעתו, להניח תפילין, לדאוג לכשרות, לסדר התוועדויות וכו' וכו' זה הי' כל תוכן המכתב. בשורה אחת בסוף המכתב הוסיף שבהנוגע להעסק---צריכים רחמים רבים.

נתגבר בכוח הרבי
הרב יהודה רובין, שליח הרבי לאלון מורה ואזור שכם דיבר בחום מיוחד אודות שליחותו מהול בצער עמוק בהנוגע להמצב בארץ הקודש, והסיבה להמשך הפעולות והעמידה האיתנה מול המצב החמור הוא ההתקשרות התמידית במשלח ומילוי שליחותו. הרב רובין הרחיב את הדיבור על המצב הנוכחי המבהיל ושרק בכוח הרבי אפשר להחזיק מעמד, להמשיך ולהצליח.

הצבעה בבית חיינו: "כן יקום, כן יקום, כן יקום".
כאן ניגש הרב בוטמאן לדוכן ואמר שהרבי פעם ביקש שתהי' הצבעה בהנוגע להמצב הבטחוני בארץ הקודש, ולאור דברי הרבי, הרי כשנאספים כאן בבית הכנסת ובית המדרש של הרבי, בבית רבנו שבבבל, נצביע כולנו שההתנתקות לא תהי', וארץ ישראל תהי' שייכת לעם ישראל, ואין רשות לשום אחד אפילו לנהל משא ומתן על זה, ועוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו א-ל. כל הקהל הצביע, ואחרי זה הפטירו יחד שלושה פעמים, "כן יקום, כן יקום, כן יקום".

התורה כמרכז החיים
הרב פרץ פייגנסאהן, הממונה על שיעורי תורה של צעירי אגודת חב"ד דיבר אודות מעלת לימוד התורה, שעם כל הענינים הטובים שאדם עושה, במבצעים, בעסק, בגמילות חסדים וכו' וכו' צריך הוא לקבוע עתים לתורה, והרב פייגנסאהן הדגיש שלימוד התורה צריך להיות במרכז חייו ופעולותיו, שכל פעולותיו הברוכות, כל עסקו בפרנסת בני ביתו, כל המצוות ומעשיו הטובים שהוא עושה צריכים להיות חדורים בלימוד תורתו.

דורנו דור הגאולה
הרב יקותיאל מנחם ראפ, השליח בשדה התעופה, הדגיש את המיוחד בדורנו דור השביעי, הדור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה, שאנחנו זכינו להיות בדור הגאולה וכל מעשינו הם הכנה לגאולה האמיתית והשלימה, ובאופן של לכתחילה אריבער נצא מהגלות לגאולה האמיתית והשלימה.

הכינוס המיוחד הי' חדור עניני הרבי בלימוד, מבצעים ושליחות באופן של לכתחילה אריבער ונתן למשתתפים את התחושה שהנה הנה משיח, ובאופן של לכתחילה אריבער, תיכף ומיד ממש.

תם ולא נשלם. והחלק הבלתי פורמלי נמשך בהתוועדות חסידית ברוח של לכתחילה אריבער.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.