מערכת COL | יום ל' ניסן ה׳תשס״ה 09.05.2005

יום עיון רב משתתפים - "יוצאים לשליחות"

כמאה אברכים השתתפו ביום עיון מיוחד שנועד להפגישם עם עולם השליחות של חב"ד. המשתתפים שמעו הרצאות ונפגשו עם שלוחים וותיקים. יום העיון אורגן על-ידי אגף הסניפים בצעירי-אגודת-חב"ד. בין יתר הנושאים דנו המשתתפים בפתיחת בית-חב"ד חדש, השתלבות במסגרת פעילות בית חב"ד קיים, להיכן יוצאים, התמודדויות ועמידה באתגרים. בחלקו השני של היום נערך סימפוזיון שאלות ותשובות. בעקבות יום העיון מצפים בצעירי-חב"ד לעשרות שלוחים חדשים במפעל השליחות של הרבי מליובאוויטש. הנושאים שהועלו היו רבים ומגוונים כאחד: מדוע לצאת לשליחות דווקא בישראל, הסיוע הכספי שמעניקים צעירי-חב"ד לשלוחים בארץ, התייחסות הרבי לצעירי-חב"ד כזרוע המבצעת של חב"ד בישראל, חשיבות חתימת חוזה בצורה מסודרת בצעירי-חב"ד, ועוד. חברי הפאנל ענו באריכות לשאלות הרבות, וסיפרו בין השאר כי בעבר העביר הרבי כספים למספר סניפים בארץ, ודאג שהדבר יעשה אך ורק באמצעות צעירי-חב"ד, וכמה דרש הרבי שפעילות בתי חב"ד בישראל תעשה דווקא במסגרת צעירי-חב"ד. המשך ב'כתבה מלאה'
יום עיון רב משתתפים -

יום העיון מאורגן זו השנה הרביעית על-ידי אגף הסניפים שבצעירי-אגודת-חב"ד. יום עיון זה מצטרף לסדרה של ימי עיון וקורסים של הכנה לשליחות, אשר העניקו תנופה מחודשת לרוח השליחות המנשבת בקרב הזוגות הצעירים. עשרות שלוחים חדשים כבר יצאו, בשנים האחרונות, לשליחות ברחבי הארץ ועשרות נוספים בדרך להצטרף אליהם.

את יום העיון פתח מנהל האגף לפעילות ושיעורים בצעירי-חב"ד הרב נפתלי ליפסקר שסקר בפני המשתתפים את הנושאים הרבים שיולבנו במסגרת יום-העיון: פתיחת בית-חב"ד חדש, השתלבות במסגרת פעילות סניף בית חב"ד קיים, מקומות לשליחות, תהליך היציאה לשליחות, התמודדויות ועמידה בלחצים, ועוד.

מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד הרב ישראל ברוד, הציג בפני האברכים שלל מסגרות ודרכים להשתלבות בשליחות, וסיפר על המסגרת החדשה של עבודת השלוחים בישראל שתביא לתנופה נוספת בפעילות השלוחים: 'שליח - נציג חב"ד'. המסגרת מיועדת לאברכים המתפרנסים ממקצועות שונים, ואשר מעוניינים להקדיש חלק ניכר מזמנם לעבודת השליחות לשמש כ'נציג חב"ד' ושליח הרבי, במקומות בהם אין סניף של בית חב"ד הפועל כרגע, או בשכונות בערים גדולות בהם פועל סניף בית חב"ד מרכזי.

רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי ברך את משתתפי יום העיון, וקרא "לשמור על המסגרות הברורות שקבע הרבי למפעל השליחות בארץ הקודש באמצעות מרכז צעירי-אגודת-חב"ד בארץ הקודש". במהלך יום העיון נשאו גם דברים הרב אליעזר שמולביץ, מנהל בית חב"ד באור עקיבא – קיסריה ומנהל האגף ליעוץ משפטי בצעירי-חב"ד שדיבר על החשיבות שבחוקיות עמותות בתי חב"ד, והרב מנחם קוטנר מנהל האגף לנפגעי הטרור, שסיפר על פעילות המחלקה בקרב נפגעי הטרור.


שיח שלוחים

ביום העיון נשאו דברים שלוחים וותיקים לצד שלוחים צעירים, שסיפרו על הצלחותיהם בשליחות, וענו לשאלות המשתתפים. השליח הרב אלדד אילן, מבית חב"ד גדרה סיפר כי גם במקומות קטנים בהם נראה שאין צורך בשלוחים נוספים – ניתן ויש הרבה מה לפעול. הוא סיפר על יוזמתו להקמת מוסד חינוכי בעיר, הפועל במסגרת בית חב"ד בעיר, ועל הצלחת המוסד, התורם רבות לפעילות חב"ד בעיר. 

השליח הרב זלמן גורליק מנהל בית חב"ד המרכזי בעיר באר-שבע אמר כי להיות שליח של הרבי מליובאוויטש, זוהי זכות מיוחדת שהרבי נתן לנו, וביאר את המושג ההלכתי "שלוחו של אדם - כמותו" על-פי שיחותיו של הרבי. הרב גורליק קרא למשתתפי יום העיון לרכז את הכוחות בפעילות רק במסגרות חב"דיות אותם הקים וייסד הרבי, ושלא להתפתות לפעול במסגרות שונות. "רק בפעילות זו ניתן להתחבר למשלח – לרבי".

השליח הרב מנחם ברנד, מנהל בית חב"ד בשכונת הר-חומה בירושלים סיפר כי לפני שיצא לשליחות היתה לו עבודה מסודרת, אך הרגיש שעליו לצאת לשליחות. "בהתחלה עברתי עם משפחתי להתגורר בשכונה והקדשתי מידי יום מספר שעות לפעילות בית חב"ד. מהר מאוד נוכחתי לדעת כי פעילות של שליח דורשת עבודה אינטנסיבית 24 שעות ביממה, והחלטתי לעזוב את עיסוקי השונים ולהתמסר כל כולי לעבודת השליחות. שליח חייב ששליחותו תהיה בבחינת "תורתו אומנתו", ללא התעסקות בדברים משניים".


סימפוזיון שאלות ותשובות עם השלוחים

חלקו השני של יום העיון הוקדש לסימפוזיון שאלות ותשובות מרתק בהשתתפות השלוחים, ואנשי מרכז צעירי-אגודת-חב"ד. למשתתפי יום העיון ניתנה האפשרות להציג שאלות שונות לחברי הפאנל, אנונימיות וגלויות כאחד, הקשורות למפעל השליחות.

הנושאים שהועלו היו רבים ומגוונים כאחד: מדוע לצאת לשליחות דווקא בישראל, הסיוע הכספי שמעניקים צעירי-חב"ד לשלוחים בארץ, התייחסות הרבי לצעירי-חב"ד כזרוע המבצעת של חב"ד בישראל, חשיבות חתימת חוזה בצורה מסודרת בצעירי-חב"ד, ועוד. חברי הפאנל ענו באריכות לשאלות הרבות, וסיפרו בין השאר כי בעבר העביר הרבי כספים למספר סניפים בארץ, ודאג שהדבר יעשה אך ורק באמצעות צעירי-חב"ד, וכמה דרש הרבי שפעילות בתי חב"ד בישראל תעשה דווקא במסגרת צעירי-חב"ד.

בסיום הסימפוזיון התקיימה ארוחת ערב ששולבה בהתוועדות חסידית בהשתתפות השלוחים: הרב יוסף-יצחק ליפקין מבית חב"ד כפר סבא, הרב אריאל מוסקוביץ' מנהל בית חב"ד באריאל, והרב שלום לוי מנהל פעילות צעירי-חב"ד במזרח ראשון-לציון שתחת בית חב"ד בעיר.

הרב מוסקוביץ עמד בדבריו על החשיבות שבהליכה צעד אחר צעד בעבודת השליחות, מתוך ידיעה לקראת מה הולכים, והיכולת להתמודד עם הקשיים השונים שבעבודת השליחות. הרב ליפקין דיבר על הצורך להקשיב לבעיותיהם השונות של ציבור המקורבים לבית חב"ד ולהיות להם לעזר, והרב שלום לוי סיפר כיצד עזב עסק מצליח ומשגשג כדי לפתוח בית חב"ד ולהתמסר לשליחות. הרב ישראל ברוד אמר כי כבר בימים הקרובים הוא צפוי להיפגש עם אברכים צעירים המעוניינים לצאת לשליחות ולפעול במסגרות השונות של צעירי-חב"ד בשדה השליחות בישראל.

הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר מרכז צעירי אגודת חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בישראל אומר
כי "המפגש עם צוות המרכז ושלוחים וותיקים וחדשים, הביא בשנים הקודמות לעשרות שלוחים שהצטרפו לצבא השלוחים של הרבי בישראל. ישנם ישובים ושכונות המשוועים ליהדות, שלוחים ותיקים הזקוקים לעזרה בכל תחומי העשייה ופרוייקטים שונים בתחומי חינוך, מפעלי חסד וכדומה שמוקמים בכל רחבי הארץ".



  מימין: הרב ליפסקר, הרב ברוד, הרב אלדד אילן, הרב אשכנזי, הרב קוטנר, והרב שמולביץ


          הרב מרדכי-שמואל אשכנזי נושא דברים ביום העיון


          חלק מהמשתתפים ביום העיון


הרב יוסף-יצחק אהרונוב יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד עם מנהל אגף הסניפים הרב ישראל ברוד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.