מערכת COL | יום ב' שבט ה׳תשע״ט 08.01.2019

האם צפייה בווידאו של הרבי משפיעה על הילד החב"די?

16 אנשי צוות יושבים במשרד במרכז שכונת קראון הייטס שבניו-יורק, ועמלים על סרטוני ווידאו של הרבי, עבור ילדי חב"ד בתבל • יוזם הרעיון, ר' חנוך חסקינד, בראיון מיוחד ל-COL על הפרויקט שמביא את ה'רבי לילדים' • מה בעצם חידש המיזם? האם הצפייה בווידאו תשפיע על ילד חב"די, שלא ראה את הרבי בעיניי בשר? • וגם: מה התגובה שגרמה לו להבין שהוא עושה משהו טוב? • לראיון המלא לתרומה מקוונת - לחצו כאן!
האם צפייה בווידאו של הרבי משפיעה על הילד החב
חסקינד, במשרדו, היום; צילום: בערי כהן


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

16 אנשי צוות יושבים במשרד במרכז שכונת קראון הייטס שבניו-יורק, ועמלים על סרטוני ווידאו של הרבי, עבור ילדי חב"ד בתבל. יוזם הרעיון, ר' חנוך חסקינד, בראיון מיוחד ל-COL על הפרויקט שמביא את ה'רבי לילדים'.

*

ראשית, שתף מעט את הגולשים, עליך ועל הפרויקט שהקמת:

"שמי ר' חנוך חסקינד, מקראון הייטס. לפני כשלוש שנים נכנסתי לתחום ה'ווידאו של הרבי לילדים'. במהלך השנים, ראיתי שילדיי וכן ילדים חב"דיים רבים נוספים, לא מתחברים מספיק לווידאו של הרבי, זה לא "תופס" אותם, ולכן החלטתי שחייבים לעשות משהו חיובי בנושא".

תן לנו רקע כללי. מזה 'רבי-לילדים', ומה בעצם חידשתם?

"מה שעשינו, הוא שהקמנו את 'רבי-לילדים'. ובהרחבה: לקחנו ווידאו קצר של הרבי, ובנינו סביבו תכנית מיוחדת שמסבירה ומבהירה את המסר של השיחה, או הרעיון, בצורה מרתקת, וכפית! הורים רבים מעידים שכיום הילדים שלהם פשוט מחכים לראות וידאו של הרבי".

האם אתה חושב שילד חב"די, שלא ראה את הרבי בעיניי בשר, הצפייה בווידאו שלכם, תשפיע עליו?

"וודאי שכן. הווידאו אותו הוא רואה בתכנית של 'רבי-לילדים', מביא לו את הרבי, כ'רבי' שלו, במלוא מובן המילה. הוא מקבל את ההוראות והברכות של הרבי, לא כי המורה אמר לו זאת בכיתה, אלא כמשהו שהוא מתחבר אליו בחיי היום יום שלו, וכך הוא מקבל רעיון או מסר מהרבי, ודבר זה הופך להיות חלק אינטגרלי מחייו של הילד החב"די...".

מהי התגובה הכי מעניינת שקיבלת, שגרמה לך להבין - אנחנו עושים דבר מאוד חשוב?

"אנחנו ב"ה כל הזמן מקבלים תגובות, אך התגובה הכי מקבלת שקיבלתי, הייתה דווקא ממש לאחרונה. פגש אותי אברך חב"די ב-770, שיש לנו היכרות. הוא שאל אותי: האם אתה הוא זה שעומד מאחורי המיזם 'רבי-לילדים'?, עניתי לו 'אכן'. "אני מתרגש לראות אותך", הוא אמר לי, "הצלת לי את הילד".

"להפתעתי, הוא הסביר לי. "הבן שלי בן ה-10 התחבר לילדים לא טובים, והתחיל לראות תכניות טלוויזיה לא חינוכיות. אנו, ההורים לא ידענו מה לעשות איתו. בדרך לא דרך, גילינו את סרטוני הווידאו של 'מאור-קידס', והילד פשוט התחבר לזה. וכיום, ב"ה, הילד לא הולך לישון בלי לצפות בווידאו של 'רבי-לילדים', ואם הוא מפספס ערב אחד, למחרת - הוא מחייב אותי להראות לי את הסרטון, גם של יום האתמול". זה מאוד ריגש אותי, כי האב סיפר לי, שלאט לאט, הילד חזר לעצמו, בזכות הווידאו שלנו".

היכן אתם אוחזים כיום, בפרויקט?

"כאשר התחלנו עם המיזם, היו סרטונים רק בשפה האנגלית. לפני כשנתיים החלו לאת גם סרטונים בשפה העברית. ובקיץ האחרון, עקב הביקוש - אנו מוציאים גם בשפה הצרפתית. היד נטויה. המטרה שלנו - שכל ילד חב"די יראה את הרבי כל יום. שזה יהפוך לחלק שגרתי בחייו.

"בימים אלו אנחנו בעיצומם של ימי השותפות של "רבי לילדים" שיאפשרו לו להמשיך ולעשות, אבקש מכל אחד מקוראי COL, לעשות מאמץ מיוחד ולהיות שותף".

הורה שמעוניין לצרף את ילדיו לתכנית המיוחדת שלכם. כיצד יעשה זאת?

"הוא יכול לעשות זאת, או באמצעות הוואטצפ, במספר: 058-770-4142, או באמצעות המייל. ניתן להירשם באתר שלנו - לחצו כאן! או להצטרפות בוואטצפ - לחצו כאן!)

לסיום, תרשה לי לשאול - מהי המטרה שלך?

"המטרה שלי היא שלילדים יהיה את הכוח 'לקבל את פני משיח', שיקבלו את העידוד והדחיפה הנצרכים מהצפייה בווידאו של הרבי, ויפנימו את הציפייה לגאולה".

***

לתרומה מקוונת - לחצו כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.