מערכת COL | יום י"א טבת ה׳תשע״ט 19.12.2018

אושר בקריאה טרומית: החוק לגירוש משפחות מחבלים

הבוקר (ד') מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לגירוש משפחות המחבלים אל מחוץ לגבולות הארץ • ח"כ מוטי יוגב: "יכול למנוע את הרצח הבא". יריב לוין, שר התיירות: "למחבלים - אין כיום הרתעה". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "תועלתו עולה על נזקו" • לכתבה המלאה
אושר בקריאה טרומית: החוק לגירוש משפחות מחבלים
הח"כ הערבים משתוללים, על רקע לוח ההצבעה בכנסת, הבוקר; צילום: ערוץ הכנסת
הבוקר (ד') מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לגירוש משפחות המחבלים אל מחוץ לגבולות הארץ, לאחר שביום ראשון האחרון, אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק, לאחר ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שעסקה, בין היתר, בהשלכות החוק.

69 חברי-כנסת תמכו בהצעת החוק, ו-38 חברי-כנסת, התנגדו. יחד איתם, מתנגד לחוק זה בחריפות - היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. האחרון טוען, כי מציאות זו אינה חוקתית.

ההצעה, המכונה 'גירוש משפחות מפגעים על רקע לאומני', מבקשת לאפשר לאלוף פיקוד מרכז לגרש משפחת מחבל, שפגע או ניסה לפגוע, מאזור מגוריה לאזור אחר ביהודה ושומרון - בתוך שבעה ימים ממועד הפיגוע, כך נכתב ב-YNET. בדברי ההסבר של החוק נכתב: "הצעד המתבקש בהצעת חוק זו הוכח כמרתיע, מצמצם את הפיגועים הבאים, ובכך מציל חיים".

***

ומה אומרים על-כך הפוליטיקאים שלנו?

מהצד הימני של המפה הפוליטית, אמר ח"כ מוטי יוגב (הבית-היהודי) כי "בדקתי את זה גם מול גורמי מקצוע, והם אכן טוענים שהכלים הללו יעילים ועוזרים ויכולים למנוע את הרצח הבא". יריב לוין, שר התיירות (ליכוד) - הוסיף מעל דוכן המליאה: "היום למשפחות המחבלים יש רק מערכת תמריצים וכנגד זה לא עומדת שום הרתעה".

כנגדם, מצד ה'שמאל' של הפוליטיקה, התנגדו נחרצות ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) שאמרה: "קואליציה שלמה מיישמת את תוצאות הלחץ של הגורמים הקיצוניים של סמוטריץ' ויוגב". ויו"ר מפלגת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, טענה: "כל מה שיש לממשלה להציע לנו זה עוד חוקים הרסניים מאותו בית מדרש גזעני וקיצוני של ענישה קולקטיבית".

גם לראש הממשלה בנימין נתניהו יש מה להוסיף על החוק, והוא אמר: "לדעתי, תועלתו עולה על נזקו". עוד הוסיף: "המשפטנים אומרים שזה נוגד את ההלכה המשפטית כפי שהיא מוגדרת, והדבר הזה בוודאות יאותגר משפטית בהמשך, אבל אין לי שום ספק באפקטיביות של הכלי הזה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.