מערכת COL | יום ה' טבת ה׳תשע״ט 13.12.2018

שלוחים חדשים במחוז חמלניצקי: הרב יוסף ומוסי טייטלבוים

לקראת חודש תשרי תשע"ט יצאו לשליחות הרב יוסף טייטלבוים ורעייתו הרבנית מוסי (לבית הבר) על מנת להפיח חיים יהודיים וליצוק עדנה מחודשת במחוז חמלניצקי שבמדינת אוקראינה • כל הפרטים
שלוחים חדשים במחוז חמלניצקי: הרב יוסף ומוסי טייטלבוים
לקראת חודש תשרי תשע"ט יצאו לשליחות הרב יוסף טייטלבוים ורעייתו הרבנית מוסי (לבית הבר) על מנת להפיח חיים יהודיים וליצוק עדנה מחודשת במחוז חמלניצקי שבמדינת אוקראינה ולהכנת יהודי המקום לקבלת פני משיח צדקנו.

הרב שלמה וילהלם, רבה של ז'יטומיר והשליח הראשי למערב אוקראינה, הוא זה שדחף ופעל להבאתם למקום ודואג ומסייע בכל הנדרש בחפץ לב וביד רחבה.

מחוז חמלניצקי, או בשמו המקורי בו דובקים יהודי המקום – פרוסקורוב (על מנת להימנע מהזכרת שם רשעים, בוגדן חמלניצקי ימ"ש), מהווה אבן דרך בהיסטוריה החסידית. העיר המרכזית במחוז היא חמלניצקי משם מרכזים השלוחים החדשים את פעילותם ונספחים אליה ערי הגלילות, כדוגמת העיירה מז'יבוז ערש החסידות ומקום מ"כ של הבעש"ט, העיירה אניאפולי מקום מ"כ של המגיד ממעזריטש והעיירה סלאוויטא ממנה פעל בית הדפוס המפורסם.

השלוחים החלו את הפעילות כבר בחודש תשרי וזו הגיעה לשיאה בחג החנוכה השתא. יהודים מכל הגילאים זכו להשתתף בשרשרת אירועים מושקעים במשך ימי החנוכה בעיר פרוסקורוב שחווה פריחה בכל הקשור ליהדות.

את סדרת האירועים פתח אירוע גדול שהתקיים באולם יוקרתי בנר הראשון של חנוכה. באירוע השתתפו כ-60 איש מבני הקהילה היהודית במקום, סביב שולחנות ערוכים בשפע ובטוב טעם. את סיפור נס החנוכה למדו המשתתפים בצורה חווייתית מלווה בקטעי מולטימדיה מרתקים, ואת האירוע הנעימה תזמורת בת שלושה כלי נגינה, ומקהלת הילדים ששרה משירי החנוכה בעברית וברוסית.

הס הושלך באולם כאשר שליח הרבי הרב טייטלבוים העביר לקהל את המסר של הרבי לחיי היום יום שניתן לקחת מחג החנוכה, ולאחר מכן הודלקה המנורה ברוב עם.

האווירה היתה כה חמימה, עד שהמשתתפים התקשו לעזוב את האולם בסיום האירוע... כך שח לאחר האירוע יהודי שבדרך כלל לא נראה בבית הכנסת, כי עד עתה חשב שיש לו משפחה קטנה, אך כעת הוא רואה שהמשפחה שלו ענקית.

לאחר מכן ביום רביעי נערכו בבית הכנסת שני אירועים, לשכבה המבוגרת של הקהילה, בהשתתפות כשישים יהודים, שהסבו לסעודת חגיגית סביב שולחנות עמוסים בכל טוב, השתתפו בפעילות חוויתית סמוך ונראה למנורת החנוכה שהודלקה ברוב עם הדרת מלך.

גם מקומם של ילדי הגן לא נפקד. כחלק מההעשרה בנושאי יהדות והעברת תכנים חסידיים על ידי השליחה הרבנית מוסי שתחי' לילדי הקהילה מספר פעמים בשבוע, בנר האחרון של חנוכה נערכה פעילות חוויתית ו'יום כיף' בשטח הגן. באירוע השתתפו בין היתר ילדים שזו להם הפעם הראשונה שהם רואים את סממני החג.

במהלך החג חולקו כמאה חנוכיות ליהודי הקהילה למגדול ועד קטן. "רואים בעליל כי הרבי פועל גדולות ונצורות באמצעות השלוחים", מסכם הרב טייטלבוים.

שלוחי הרבי הרב יוסף ומוסי טייטלבוים מבקשים להודות לרב שלמה וילהלם, רבה של ז'יטומיר והשליח הראשי למערב אוקראינה על העזרה והסיוע לאורך כל הדרך, לראש הקהילה גדעון ואסתר ווגמן שמשקיעים מהונם וממרצם לטובת הקהילה, ובמיוחד בהפקת שרשרת אירועי החנוכה.

כמו כן התודה נתונה לסגן יו"ר ה'מרכז לענייני שליחות' הרב משה יהודה קוטלארסקי, ולרב הראשי לרוסיה והשליח הראשי לחבר העמים הרב בערל לאזאר, ולמנכ"ל קרן אור אבנר ר' דוד מונדשיין, על הזכות לצאת לשליחות של הרבי, ועל העזרה והתמיכה לאורך כל הדרך. וכן למשפחת רוהר הנכבדה על התמיכה ביד רחבה, ולכל מי שהשליחות של הרבי יקרה לליבו, והרים את השתתפותו הנדיבה במימון הפעילות במהלך החג.

בעיר פועלים כיום 'כולל תורה' לגברים מידי יום, לנשים פעם בשבוע, ערבי נשים מסביב למעגל השנה, מועדון נשים בגיל הזהב, פעילות והעשרה בנושאי יהדות בגן ילדים, נוסף לתפילות, סעודות ופעילויות מיוחדות בשבתות וחגים בהשתתפות יהודי העיר מכל שכבות הגיל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.