מערכת COL | יום כ"ט כסלו ה׳תשע״ט 07.12.2018

בחידון האור בת"ת בכפר-חב"ד: הוכרזו 'חתן האור' ושבעת סגניו

בסיומו של חידון מאתגר ב'תלמוד תורה' בכפר חב"ד הוכרזו 'חתן האור' ושבעת סגניו לשנת תשע"ט • צלם COL מנדי הכטמן מגיש תיעוד, 100 תמונות • חידון האור
בחידון האור בת
צילומים: מנדי הכטמן, COL

בסיומו של חידון מאתגר ב'תלמוד תורה' בכפר חב"ד הוכרזו 'חתן האור' ושבעת סגניו לשנת תשע"ט

כמעט חודש ימים שקדו תלמידי כיתות ד' עד ח' בת"ת בכפר חב"ד על לימוד 207 מושגים, במגוון רחב של תחומים הלכתיים. הם עשו זאת מתוך חוברת לימוד מיוחדת שהוכנה והופקה על ידי צוות הת"ת. החוברת כללה מקבצי מושגים הנוגעים לדיני ומנהגי השבת, בית הכנסת, חגי ישראל, ברכות ועוד. כדי להיערך לחידון ניצלו התלמידים את זמני ההפסקות ואף את עתות הפנאי שלהם מחוץ לשעות הלימודים.

ביום רביעי האחרון, נר שלישי של חנוכה, הגיע רגע המבחן, כאשר כ-160 תלמידי הכיתות הנ"ל גדשו את אולם האירועים של הת"ת, מוכנים ומזומנים להוכיח את ידיעותיהם. לצד חלק מן התלמידים ישבו אבות שבחרו לבוא ולעודד את ילדיהם. ובצידי האולם, מעבר למחיצה, ישבו גם אימהות שבאו לצפות בילדיהן ולרוות נחת מידיעותיהם.

המבחן נערך בשיטה מתקדמת ואינטראקטיבית, כאשר לכל אחד מהילדים ניתן שלט-רחק עם מספר אישי. השאלות בחידון הוצגו על מסכים גדולים. לצד מסכי השאלות ניצבו מסכים נוספים ועליהם מספרי השלטים של משתתפי החידון. לכל שאלה ושאלה הוקצב מספר שניות שבמהלכן היה על הילדים לבחור את התשובה הנכונה ולהקיש את מספרה במקשי השלט שבידיהם. תשובה נכונה צבעה את המספר האישי שעל המסך, בכחול, ואילו תשובה שגויה צבעה אותו באדום.

מוסיף והולך

החידון התנהל בארבעה שלבים, כאשר רמת הקושי של השאלות מטפסת ועולה, בחינת "מוסיף והולך". לכל אורכו של החידון הופיעו בתחתית המסך מספריהם הילדים המובילים נכון לכל רגע.

המחשב ומפעילו שקללו כל העת את שני הפרמטרים הקובעים – נכונות התשובה ומהירות ענייתה. התלמידים שהשיבו נכון ומהר על מרב השאלות, הם שהעפילו אל המקומות הראשונים.

בין שלב לשלב הושמעו דברי תורה וברכה, וילדי מקהלת הת"ת הנעימו במבחר שירים לחנוכה.

האירוע כולו נמשך כשעתיים ומחצה, ואל אווירת המתח הטבעית לקראת הכרזת המנצחים, נלוותה גם תחושת שמחה וגאווה. גאוות יחידה של מוסד שצוותו אינו שוקט לרגע על שמריו, אלא מחפש כל דרך אפשרית לייצר עניין וריגוש סביב התכנים הלימודיים והערכיים המוקנים לתלמידי הת"ת.
בסיום החידון הוכרזו 'חתן האור' ושבעת סגניו.
מספר זה איננו מקרי והוא נועד לסמל את שמונת קני החנוכייה שמהותה, כידוע, הפצת אור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.