מערכת COL | יום כ' ניסן ה׳תשס״ה 29.04.2005

'סעודת משיח' באחרון של פסח

בשעות אחר-הצהריים של חג 'שביעי של פסח', יזכו מאות בתי-כנסת בכל רחבי הארץ לביקור מיוחד של חסידי חב"ד, שיקיימו עם מתפללי בתי-הכנסת את מנהג 'סעודת משיח' שהנהיג הבעל-שם-טוב. המנהג נתפרסם לפני שלושה דורות על-ידי הרבי שלום דובער מליובאוויטש נ"ע (האדמו"ר החמישי בשושלת חב"ד). הבעל שם-טוב קרא לסעודה זו 'סעודת משיח', משום שביום זה מאיר גילוי הארת המשיח. הרבי מליובאוויטש הסביר שעצם העובדה, שבזמן הגלות אנו עורכים 'סעודת משיח', ומראים שישראל אינם 'מכירים' בגלות - מזרזים בכך את הגאולה השלמה. סניפי בתי חב"ד בכל רחבי הארץ עשו בימים האחרונים את התיאומים האחרונים עם גבאי בתי הכנסת, ועוד בערב פסח רכשו מאות קילו של מצות שמורות, בקבוקי יין ופירות לצורך הסעודות בכל רחבי הארץ. מאות חסידי חב"ד, ותלמידי הישיבות יתפרסו במאות בתי כנסת ברחבי הארץ, לאחר תפילת המנחה בשבת הקרובה, חג 'שביעי של פסח', יערכו במקום את 'סעודת משיח' ויזמינו את המתפללים להשתתף בסעודה חשובה זובכך למנהג העתיק.
'סעודת משיח' באחרון של פסח

תקנת הבעל-שם-טוב היתה לקיים ביום האחרון של פסח סעודה מיוחדת, הנהוגה לאחר תפילת מנחה, משום שביום הזה מאיר גילוי הארת משיח, זכתה בדורנו שתשתרש במאות בתי כנסת בכל רחבי הארץ, זאת הודות לפעילות נמרצת בנושא של שלוחי הרבי, מנהלי בתי חב"ד.

כ"ק אדמו"ר שלום דובער-בער (הרש"ב) נ"ע, הנשיא החמישי של חסידות חב"ד, הוסיף לתקנת הבעש"ט שתיית 'ארבע כוסות' בסעודה זו, והרבי נשיא דורנו הנהיג זאת בקביעות, וקישר זאת עם מאמר חז"ל, שלעתיד לבוא עתיד הקב"ה להשקות את אומות העולם ארבע כוסות של פורענות וכנגדן לישראל ארבע כוסות של נחמה. ארבע הכוסות שבסעודה זו הן כנגד ארבע כוסות הנחמה של הגאולה.

מרכז צעירי-אגודת-חב"ד הוציא לאור עלון הסברה צבעוני ומרהיב-עין, 'לטעום את העתיד' - שהופץ בבתי-הכנסת ובו מוסבר בטוב-טעם העניין של 'סעודת משיח'. בעלון מובאים דברי הרבי מליובאוויטש, סיפורים ופרפראות על 'סעודת משיח', והוא הופץ, ברבבות עותקים בבתי הכנסת ברחבי הארץ, לקראת חג שביעי של פסח.

פעילות דומה תתקיים על-ידי שלוחי הרבי, מנהלי בתי חב"ד, בכל רחבי תבל. הסעודה בחו"ל תתקיים ביום ראשון 'אחרון של פסח' שהוא יו"ט שני של גלויות.

אתר צעירי-חב"ד


עמוד השער של העלון ל'סעודת משיח' ומודעה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.