מערכת COL | יום כ' ניסן ה׳תשס״ה 29.04.2005

סיוע נרחב לפסח - ל-500 משפחות נפגעי טרור

בשבוע שלפני חג הפסח השלימו במחלקה של צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור מבצע נרחב של הענקת סיוע כספי לכחמש מאות משפחות נפגעי טרור, אלמנות, יתומים, הורים שכולים ופצועי הפיגועים. במקביל, ערכו מנהלי סניפי צעירי-אגודת-חב"ד בכל רחבי הארץ, ביקורים לקראת חג הפסח בבתי משפחות נפגעי הטרור, העניקו להם סטים של 'מצה שמורה' ויין לחג, והזמינו אותם לחוג את ליל הסדר בבתי חב"ד ברחבי הארץ. אל המחלקה למען נפגעי הטרור זרמו תגובות שמחה מבני המשפחות. רבים ציינו לשבח את העקביות והקשר השוטף של צעירי-חב"ד עמם, בייחוד בערבי חג ומועד, תקופות בהם התמיכה המוראלית חיונית להם מאד. יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב, אומר כי מנהלי סניפי צעירי-אגודת-חב"ד בכל רחבי הארץ, ביקרו לקראת חג הפסח בבתי משפחות נפגעי הטרור, העניקו להם מצות שמורות ויין לחג, והזמינו אותם לחוג את ליל הסדר יחד עם צעירי-חב"ד באחד הסדרים הציבוריים שנערכו בבתי חב"ד בארץ. המשך ב'כתבה מלאה'
סיוע נרחב לפסח - ל-500 משפחות נפגעי טרור
הרב מנחם קוטנר ביקורים מרגשים בבתי רפואה ובבתי השיקום
בעוד עם ישראל משלים את ההכנות הקדחתניות לחג החירות של עמנו - חג הפסח, לאלפי משפחות בישראל אלה דוקא ימים של עצב גובר וכאב מתעורר. מדובר בהרבה אנשים שללא כל עוול בכפם איבדו את יקיריהם בפעולות טרור נגד העם היהודי בארצו, או נפצעו במעשי הטרור הנפשעים בחמש השנים האחרונות.

צעירי חב"ד, בהוראת הרבי מליובאוויטש, אימצו לעצמם מטרה חשובה לבוא לעזרתם של משפחות הגיבורים אשר שכלו את יקיריהם במערכות ישראל. פעילות זו חלה מיד לאחר מלחמת 'ששת הימים'. בעקבות האינתיפאדה הפלסטינית הרצחנית והנפשעת בחמש השנים האחרונות, נפתחה בצעירי אגודת חב"ד מחלקה מיוחדת למען משפחות נפגעי הטרור. בשבוע שלפני חג הפסח השלימו במחלקה זו הענקת סיוע כספי ל-500 משפחות נפגעי טרור וזאת לקראת חג הפסח. הסיוע שניתן למשפחות לא רק מקל עליהן לחגוג את החג ביתר רווחה, הוא פשוט גורם להם עידוד עצום.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב, אומר כי מנהלי סניפי צעירי-אגודת-חב"ד בכל רחבי הארץ, ביקרו לקראת חג הפסח בבתי משפחות נפגעי הטרור, העניקו להם מצות שמורות ויין לחג, והזמינו אותם לחוג את ליל הסדר יחד עם צעירי-חב"ד באחד הסדרים הציבוריים שנערכו בבתי חב"ד בארץ. המשפחות קיבלו את אנשי חב"ד בשמחה. ורבים מהם ציינו כי אנשי חב"ד הם היחידים שמבקרים אותם באופן קבוע ואינם שוכחים אותם. ביקורים מרגשים נערכו גם בבתי הרפואה ובבתי השיקום בהם עדיין מאושפזים נפגעי הטרור.

"לאחר מותו של בננו בפיגוע בבאר שבע, פקדו את ביתנו עשרות נציגי עמותות וארגונים שונים שביקשו לעזור לנו, ובכללם אנשי חב"ד. עזרתם היתה אמנם גדולה ומועילה אך לאחר ה'שבעה' פסקו חלק מהאנשים לבקר ולעזור לנו. היחידים שהמשיכו לפקוד את ביתנו, כל ימות השנה, היו אנשי חב"ד", כותבת אם שכולה במכתב מרגש.

מנהל המחלקה, הרב מנחם קוטנר, מספר כי בנוסף לעזרה הכספית שהוענקה למשפחות נפגעי הטרור, חולקו, על-ידי צעירי-חב"ד, אלפי סלי מצרכי מזון ותלושי קנייה למשפחות וכי הבקשות לסיוע הגיעו מכל רחבי הארץ.


ביקורים בכפר-חב"ד


במקביל, אירחו צעירי-חב"ד קבוצה גדולה של ילדים שנפגעו בפעולות טרור בכפר-חב"ד. הילדים ביקרו ב'יריד חווית הפסח' של צעירי-חב"ד, ביקרו במאפיית המצות הגדולה שבכפר-חב"ד, ואף אפו מצות לבדם. הרב קוטנר מספר כי הילדים נהנו מכל רגע, חייכו והיו נראים מאושרים מתמיד.

"הצלחתם להוציא חיוך קטן מביתי ריקי בת ה-6", סיפרה בהתרגשות שושי - אם לילדה שנפגעה קשה בפיגוע בירושלים. "מאז הפיגוע הילדה מרבה להסתגר בחדרה, ואיננה מתקשרת ומדברת עם בני הבית. כשהזמנתם אותנו לבקר בכפר-חב"ד שמחתי על ההזמנה וקיוותי שבביקור היא תיפתח ותגלה סימני התעניינות. אני שמחה שאכן כך קרה. כל מה שאני מבקשת זה לומר: "תודה"...

סיפורה של ריקי אינו חריג. ילדים רבים שחיו חיים רגילים לגמרי, איבדו ברגע אחד את שמחת חייהם והם נאלצים לעבור טיפולים רפואיים לעיתים תכופות. צעירי-חב"ד עושים הכל על-מנת לסייע למשפחות הללו בכל ימות השנה, אך במיוחד לפני חגי ומועדי ישראל, בהם משתובבים חבריהם ומנצלים את חופשת החג לביקורים וטיולים, בעוד ילדים אלו מוגבלים בתנועתם וזקוקים לליווי מיוחד של אנשי השיקום.

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.