מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ט 20.11.2018

רבני 'ועדת השבת' ל'אל-על': "מאחרים לשבת? אל תמריאו"

'טיסת השבת': "ועדת הרבנים למען קדושת השבת" יצאה בקריאה לנוסעי החרדים - "להימנע בכל דרך" מטיסות מניו-יורק לישראל בימי חמישי, וממליצה להקדים את יציאתם לארץ ליום רביעי • בנוסף: הרבנים דורשים מחברת "אל על" לבטל לחלוטין כל טיסה שמתאחרת ומסכנת את החברה עצמה בחילול שבת • בימים הקרובים תיערך פגישה של רבנים עם מנכ"ל אל על, במטרה לרענן את "הנהלים הברורים שכבר סוכמו בעבר", על מנת ש"הדברים לא יישנו חלילה", אמר מזכיר הוועדה, הרב יהודה יברוב • לכתבה המלאה
רבני 'ועדת השבת' ל'אל-על':
ארכיון COL

מאת: כתב COL

***

פרשת 'טיסת השבת', טרם חלפה לה. הבוקר (ג') "ועדת הרבנים למען קדושת השבת" קוראת לנוסעים "להימנע בכל דרך" מטיסות מניו-יורק לישראל בימי חמישי, וממליצה להקדים את יציאתם לארץ ליום רביעי.

ואם לא דיי-בכך, הרבנים דורשים מחברת "אל על" לבטל לחלוטין כל טיסה שמתאחרת ומסכנת את החברה עצמה בחילול שבת.

בקריאה נכתב: "בנסיעה במטוס מצוי מאוד שהטיסה מתעכבת בכמה שעות, ועל כן חיוב השמירה בזה הוא לשמור מרחק זמן גדול ולהתרחק ככל האפשר מכל חשש של נסיעה בסמוך לשבת".

חבר ועדת השבת, הרב צבי אודסר, הוסיף בפרסום: "התרענו מספר פעמים כי הטיסות היוצאות מניו-יורק ביום חמישי בצהריים הן מאוד מסוכנות. עיכוב בטיסה, כפי שאירע בשבוע שעבר, עלול להכניס את הנוסעים לחילול שבת רחמנא ליצלן. יש לקבוע את הטיסות החוזרות מניו-יורק ליום רביעי, ולכל המאוחר ביום חמישי בשעות הבוקר, ובפרט בימי החורף".

מזכיר הוועדה, הרב יהודה יברוב, אמר: "האצבע המאשימה צריכה להיות מופנית כלפי חברת התעופה", וחשף כי בימים הקרובים תיערך פגישה של רבנים עם מנכ"ל אל על, במטרה לרענן את "הנהלים הברורים שכבר סוכמו בעבר", על מנת ש"הדברים לא יישנו חלילה", כפי שנכתב.

בהקשר למה שאירע בסופ"ש האחרון עם טיסת 002 שיצאה מניו-יורק לת"א, אמר יברוב: "אם יש טיסה מאוחרת, או חלים עיכובים בטיסה והמטוס אמור לנחות בארץ בסמוך לשבת - שהמטוס לא יצא לדרך, ובכך יימנע כל חשש לחילול שבת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.