מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ט 20.11.2018

אין ייבוא: מחירי הבצל בישראל עלו בצורה קיצונית

מחירי הבצל "עולים בצורה קיצונית" בימים האחרונים, כך לפי הודעת משרד החקלאות מהיום (ג'), וזאת בשל מחסור חמור • לטענת המשרד, סיטונאים ומשווקים מנצלים את המצב כדי לייקר עוד יותר: "יש מחסור ענק בבצל. אין סחורה בכל השוק" • חקלאי ישראלי ל-ynet: "ישראלים צורכים כ-100 אלף טון בצל בשנה" • לכתבה המלאה
אין ייבוא: מחירי הבצל בישראל עלו בצורה קיצונית
אילוסטרציה; צילום: אריאל פלמון, ויקיפדיה
מחירי הבצל "עולים בצורה קיצונית" בימים האחרונים, כך לפי הודעת משרד החקלאות מהיום (ג'), וזאת בשל מחסור חמור.

המחירים של בצל "יבש" (לבן) גבוהים בעיקר לקמעונאים - אבל גם הצרכנים משלמים לא מעט. לדוגמא: 8.90 שקלים לק"ג בטיב בטעם, 6.90 לק"ג ברוב סניפי יינות ביתן ו-5.90 שקלים לק"ג בשופרסל דיל.

לטענת המשרד, סיטונאים ומשווקים מנצלים את המצב כדי לייקר עוד יותר את הבצל. קמעונאים אמרו ל-ynet: "יש מחסור ענק בבצל. אין סחורה בכל השוק".

בהודעה לעיתונות שפרסם משרד החקלאות נכתב כי "ישנן כמויות בצל מספיקות במחסנים של סוחרי הבצל, ביניהם גם חקלאים גדולים המגדלים בצל".

במשרד החקלאות טוענים כי המחסור, שנגרם בשל וירוס "הלבנת הקש" ופגעי מזג האוויר, "אינו מצדיק את המצב הנוכחי של שליטה בהזרמת הבצל מהמחסנים לשוק ופגיעה בצרכנים".

ב-ynet נכתב כי עוד טוענים במשרד: "המחיר הסיטוני 'הרגיל' בעונה זו לבצל בישראל עומד על 3-2.5 שקלים לק"ג, אך עתה הוא עולה מיום ליום. בשבוע שעבר עמד המחיר הסיטוני על 4.7 שקלים לק"ג, ובתחילת השבוע עלה ל-5.2 שקלים לק"ג. אתמול עלה עוד ל-5.6 שקלים לק"ג ואילו היום (יום ג') כבר הגיע ל-7 קילו, והיד עוד נטויה".

חדשות טובות? ... חקלאי ישראלי אמר ל-ynet: "הבצל הבא שייכנס לשיווק יהיה מהערבה ומבקעת הירדן, אבל זה יקרה רק בסוף דצמבר. ישראלים צורכים כ-100 אלף טון בצל בשנה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.