מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ט 20.11.2018

"יהודים מצרפת שעולים לישראל מפסיקים לשמור מצוות"

הרב אברהם יוסף והרב זמיר כהן מקיימים השבוע מסע חיזוק בקרב הקהילות היהודיות בפאריז אותו יזם 'מרכז רבני אירופה' ● במסע שנמשך שלושה ימים ישאו הרבנים דברים בקהילות ומוסדות חינוך ברחבי פאריז ● ראשי קהילות יהודיות בפאריס הביעו דאגה בפני הרבנים: יהודים מצרפת שעלו לישראל, מידרדים מבחינה רוחנית כי איש בישראל לא דואג להם ● לסיפור המלא
משלחת מטעם מרכז רבני אירופה בראשותם של הג"ר אברהם יוסף והג"ר זמיר כהן יו"ר ארגון הידברות ומגדולי הדרשנים בדורנו התחילו אתמול במסע חיזוק הקהילות היהודיות ברחבי צרפת. המסע, אותו יזם "מרכז רבני אירופה" יכלול ביקור בקהילות היהודיות השונות, בבתי ספר ואוניברסיטאות מקומיים. דגש מיוחד נעשה לחיזוק הזהות היהודית ומניעת התבוללות, של בני הדור השלישי והרביעי למי שעברו את השואה הנאצית, לצד קיום מפגשים איזוריים עם רבנים במטרה לדון עימם בבעיות ובאתגרים העומדים בפני הרבנים.

הביקור החשוב שהתחיל אתמול, יום שני, יסתיים ביום חמישי. במשלחת שאירגן 'מרכז רבני אירופה' לפאריז משתתפים גם מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב מנחם מרגולין, סמנכ"ל 'המרכז' הרב אריה גולדברג והרב אברהם אבא טורצקי האחראי ב'מרכז' על הקשר עם הקהילות היהודיות.
מסע החיזוק התחיל בבית הכנסת של קהילת הרב בוגיד בפאריז בראשות הרב שמואל חורי וימשיך בשורה של מוסדות חינוך ובתי כנסת בפאריז ובפרברי פאריז.

קהילת הרב בוגיד מונה את יוצאי דרום תוניסיה, אך נמנים עליה גם יוצאי מרוקו, אלג'יר ואפילו מבני אשכנז.

הרב חורי מפעיל במקום כולל אברכים שהלומדים בו הציגו לרבנים שורה של שאלות הלכתיות סבוכות שזכו למענה. אחת השאלות היתה האם מותר להעלות לתורה ילד, בן לאמא יהודיה, שהגיע לגיל 13 ואינו מהול כיוון שאביו התנגד לכך. במהלך הדיון הציעו הרבנים להעלות את השאלה בפני גדולי תורה ופוסקי הלכה בישראל. לאחר שמיעת כל צדדי השאלה ודיון בהם נקבע כל ידי פוסקי ההלכה כי כיוון שהילד אינו מהול אין להעלות אותו לתורה והוא גם אינו צריך להניח תפילין או לקיים מצוות.

במהלך המשא ומתן ההלכתי הביעו הרבנים את התפעלותם מהידע התורני הרחב של האברכים, שמוסרים גם שיעורי תורה לאנשי הקהילה. שיעורי הלכה למעשה ניתנים גם לנשות הקהילה.
לאחר הביקור בכולל נפגשו אנשי המשלחת עם יואל מרגי נשיא הקנסיסטואר של צרפת שהביע את דאגתו מההתבוללות בקרב הנוער היהודי בצרפת, וביקש לשמוע עצה מהרבנים כיצד להצית אתץ הניצוץ היהודי בקרב הדור אשר לא יודע יהדות מה המשמעות שלה, כיוון שגם ההורים לא ידעו, ומאידך יש בו המון רצון ונכונות לשמור על הזהות היהודית ולהתחזק בשמירת המצוות.

במהלך שיחה שהתפתחה עם בכירים בקהילה היהודית הם הביעו דאגה מהעתיד הרוחני של היהודים מצרפת שעלו לישראל. לדבריהם, העולים מתקשים למצוא בישראל מסגרות חינוכיות מתאימות דבר שגורם לירידה חדה בשמירת המצוות ופוגע בזהות היהודית שלהם. הם ציינו כי פנו לאנשי הסוכנות היהודית ודרשו מהם לעצור את המשך העלאת היהודים מצרפת, כל עוד שבישראל לא דואגים להם למוסדות חינוך מתאימים. הם ביקשו מגר"א יוסף ומהגר"ז כהן להכנס לעובי הנושא ולדאוג להקמת מוסדות מתאימים ליהודי צרפת אשר נמצאים בישראל.

"ההירתמות של 'מרכז רבני אירופה' למסע הזה, והסכמתם של שניים מחשובי הרבנים בארץ ישראל לחזק את היהודים בפאריז, זוכה להערכה מאנשי הקהילות בפאריז", אומר הרב חורי.
מנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין אמר כי מדובר במסע שנועד לחזק את בני הקהילות באירופה, וכמוהו עושה 'המרכז' כמה פעמים בכל שנה, כדי לעמוד מקרוב אחר הצרכים של אנשי הקהילות היהודיות באירופה ולהשיב לשאלות השונות. "המשלחת מתקבלת בחום רב על ידי בני הקהילות וניכר הצמאון לחיזוק הזהות היהודית גם בקרב בני הדור הצעיר", ציין.

סמנכ"ל המרכז הרב אריה גולדברג ציין כי למרות המאמץ הרב הנדרש מהרבנים, הם נרתמים בכל פעם מחדש לקיום המסע, בהיותם מודעים לחיזוק הרב שהוא נותן לאנשי הקהילות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.