מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ט 20.11.2018

מסע התמימים בעקבות נישואי הרבי והרבנית ● ברלין

מרכז התקשורת החב"די COL ממשיך בסיקור נרחב ממסע 57 ה'תמימים' מישיבת תות"ל נתניה לריגה שבלטביה, בעקבות נישואי הרבי והרבנית לפני 90 שנה בתרפ"ט ● התחנה: ברלין. לאחר שלושה ימים עמוסים בריגה, השכימו התמימים לטיסת בוקר לברלין, כאן שהה הרבי כחתן, שנה שלימה לפני החתונה, ולכאן אף הגיע עם הרבנית לאחר תכף לאחר החתונה, ושהה בה כארבע שנים נוספות. הרבי שהה כאן 5 (!) שנים ● לצפיה בגלריה
מסע התמימים בעקבות נישואי הרבי והרבנית ● ברלין
צילום: אברמי וישצקי


התחנה הבאה: ברלין

מסע התמימים תות"ל נתניה בראשות ראש הישיבה הרב משה אורנשטיין יצאה לנקודה הבאה שלה: ברלין. לאחר שלושה ימים עמוסים בריגה, השכימו התמימים לטיסת בוקר לברלין, כאן שהה הרבי כחתן, שנה שלימה לפני החתונה, ולכאן אף הגיע עם הרבנית לאחר תכף לאחר החתונה, ושהה בה כארבע שנים נוספות. הרבי שהה כאן 5 (!) שנים.

הבוקר נפתח בסדר חסידות ותפלת שחרית בבית חב"ד בראשות הרב יהודה טייכטל. השיעור הראשון קיבלו התמימים בעצם הימצאם בבניין רחב ידיים ומפואר שכזה. הם קיבלו מושג על המלוכה של הרבי. לאחר מכן ארוחת בוקר. בכלל כל הארוחות וכל הנלווים, כולל ארגון המסלולים די בכל אתר ואתר לאורך כל המסע הייחודי, הוא באופן נפלא ומאורגן ב"ה, ואף מזג האוויר מאיר ב"ה פנים. לאחר מכן יצאו התמימים בליווי השליח הראשי הרב טייכטל, שיחד עם הרב אורנשטיין, טרח ורקח מסלול מסודר וייחודי, בעקבות הרבי והרבנית.

המקום הפותח היה בית מדרש לרבנים. הרבי למד והתפלל כאן בדל"ת אמות במשך תקופה ארוכה מאד. הרב טייכטל השיג רישיון נדיר להיכנס עם התמימים למתחם, שחלק מכובד ממנו נשאר כפי שהיה בימים בהם שהה כאן הרבי. הרבי אף טבל במקווה שהיה כאן. אי אפשר לתאר את ההתרגשות שפרצה בחצר בית המדרש ואת הריקודים שפרצו להם אל רחוב הגרמני הטיפוסי.

בהמשך ביקרו התמימים באוניברסיטה בה למד הרבי. הרב טייכטל שיתף בעדויות רבות את ששמע מזקני ברלין ואחרים. בחיות חסידית אופיינית הוא ריתק והכניס את התמימים לאווירה מיוחדת.
בהמשך הגיעו התמימים לדירת הרבי בה התגורר עם הרבנית. מתברר שמבית זה היה הולך הרבי לבית כנסת במרחק של שעה ורבע הליכה, וחולף על פני עשרות בתי כנסת אחרים, רק כדי להתפלל בביכנ"ס נוסח האר"י. גם למקום זה הגיעו התמימים. יצויין שחלק מהמקומות אליהם הגיעו התמימים, היו מקומות שנחשפו זו הפעם הראשונה.. הרב טייכטל אף העניק תשורה לכל משתתפי המסע, ובו מסמכים מרתקים מחיי הרבי והרבנית בברלין. חלק מהמסמכים בפרסום ראשון.

לסיום יצאו התמימים מברלין לעבר ארמונות המלך וילהלם בפוטסדם. שם בגינת ביתן המלך ביקש הרבי הרש"ב להיכנס ולכתוב חסידות. הרבי הריי"צ הוציא את הדבר לפועל, והרבי הרש"ב כתב שם את המאמר "וילך איש מבית לוי" תרס"ו. התמימים הגיעו למקום בלוויית השליח המקומי הרב נחום פרסמן, למדו יחד את המאמר במקום ואף התפללו שם מנחה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.