מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשע״ט 16.11.2018

כל הנתונים: כמה עולה היום לחתן בן או בת בחסידות חב"ד?

רק בשמחות: מידי ערב, נערכות שמחות בקרב אנ"ש חסידי חב"ד, כאשר תלמידי התמימים ובנות חב"ד עומדים תחת החופה, לשמחתם הגדולה של בני-המשפחה • מגזין שישי ב-COL יצא לבדוק את הנתון הבא: כמה עולה לחתן היום בן/בת בחסידות חב"ד? (נתון ממוצע) • חושבים אחרת? יש לכם נתונים אחרים? הגיבו במערכת התגובות • מזל טוב >>>
כל הנתונים: כמה עולה היום לחתן בן או בת בחסידות חב
צילום: ארכיון COL


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

מזל טוב.

בשעה טובה, הבן או הבת שלכם הגיעו אל פרק "האיש מקדש". השמחה בשחקים, וכולם מתכוננים אל היום הגדול - יום החתונה של החתן והכלה.

צוות מגזין שישי ב-COL יצא לבדוק את הנתון הבא: כמה עולה לחתן היום, בשנת תשע"ט, בן או בת בחסידות חב"ד? (הנתון - נבהיר מראש - אינו מדוייק, אלא ממוצע לאחר סקר שערכנו אצל מספר זוגות שחיתנו את ילדיהם בשנים האחרונות).

לאחר שמחת ה'לחיים'/הווארט, מתחילות ההכנות לחתונה. ראשית, ההורים המאושרים - ירימו צלצול לסגור מספר דברים חשובים - ואף לבדוק שהתאריך הנבחר, יתאים בין כל מי שידאג להיות שותף ביום החשוב.

***

• אולם האירועים: הוא יהיה ככל הנראה הראשון. (הבדיקה שלנו, היא על האולמות בכפר חב"ד). מחיר האולם, הכולל את האוכל, יהיה כך: כ-100 ש"ח למנה. כ-30 ש"ל למנת בר. בממוצע - מוזמנים כ-400 מנות + כ-200 מנות שיוגשו בבר איכותי. אם נסכם: מדובר על כ-46,000 ש"ח עבור התענוג. 

• אבל מה עם צלם, מסריט, זמר ונגן? ... ברכות. תאריך לחתונה יש. במוקדם או מאוחר, אף ייבחרו סוגי המנות: סלטים, בשרים, קינוחים ועוד. אז הנה המספר שמאחורי התשלומים האחרים: צלם סטילס, יעלה לנו לחתונה, כ-5,000 ש"ח. לעומת זאת, הצלם ווידאו, הנגן והזמר - יעלו לנו כ-3,000 ש"ח כל אחד מהם. נכון, ישנם יקרים יותר, וישנם זולים במחירם, אך כממוצע - 4 הוצאות אלה, מחירם יהיה סה"כ, כ-14,000 ש"ח.

• וידאו של הרבי, ותשורה חסידית: חסידי חב"ד בשנים האחרונות, מקרינים וידאו עם מראות קודש וברכות של הרבי לזוג צעיר, ובו הרבי מדבר על יסודי הבית עפ"י התורה והמצוות. מי שייבחר לבחור באופציה זו, ישלם סה"כ, כ-400 ש"ח. בנוסף, משפחות רבות מוציאות לאור את המכתבים/יומנים/תמונות וכו' בפרסום ראשון, ומקבצים זאת ל'תשורה מיוחדת'. מחיר הוצאה לאור של חוברת כזאת, נע בין 3,000 ש"ח ל-5,000 ש"ח.

הזמנות, ומזכרת למשתתפים: איזה נוסח נבחר להזמנה? באיזה צבע? מה תהיה המזכרת - ברכון עם לקט ניגונים ושירים, או ללא - התענוג, בדרך-כלל, יעלה כ-1,500 ש"ח, עבור ההוצאה. 

"בניין עדי עד": גם לזה צריך לדאוג. ל-4 קירות לבני-הזוג הצעיר שייבנה את ביתו, על יסודי התורה. בממוצע, יחידת דיור/דירה תעלה כ-2,500 ש"ח מידי חודש בחודשו, (הסכום שנהוג כיום לשלם). כל צד ישלם בצ'קים פרוסים - 1,250*12, מה שאומר: כ-30,000 ש"ח, להוצאה, (כל צד כ-15,000 ש"ח).

פנים הדירה: טוב. אז סגרנו חוזה. בשעה טובה, יש מקום לאכלס בסחורה. מהי, וכמה היא תעלה? ... נתחיל ב'רהיטים לזוג'. (מדובר ב: חדר שינה קומפלט - שידה + טואלט + ארון + 2 מיטות ומזרון + שולחן וכיסאות) כל אלו יעלו להורים המחתנים, סה"כ, כ-17,000 ש"ח. ומה עוד?.. מוצרי חשמל (מדובר ב: מקרר + תנור + מכונת כביסה + מכונת ייבוש) וכל זה, יעלה להורים - סה"כ, כ-10,000 ש"ח.

פנים הדירה - חלק ב': אבל זה לא הסוף. מהסקר שערכנו, יש גם אבזור/כלים לבית, מה שנקרא - נדוניה. וזה? יעלה בסביבות ה-5,000 ש"ח. דבר נוסף. בחב"ד, יש את קרן 'עדי-עד', הממוקמת בכפר חב"ד, ושם, בעבור 770 שקלים, תקבלו נדוניה נחמדה - ואיתה דברים טובים לשימוש בימות השנה, כגון: סכו"ם, מצעים, מגבות, סירים ומחבתות, קרש גיהוץ וכדומ'. שנסכם? ... תכינו תשלום בסך: 32,770 ש"ח. שיתחלקו בין 2 הצדדים, של החתן והכלה!

הכנות/ביגוד: מה עם הלבושים? .. מבדיקה שערכנו: שמלת כלה בממוצע, תעלה כ-5,000 ש"ח, בעוד מחיר הפאה לאישה, ינוע בסביבות ה-12,000 ש"ח. לעומת זאת, לחתן צריך לרכוש כובע, סירטוק, ועוד, שמחירם יותר מוזל. ניתן לומר, כי לחתן וכלה, במחיר ממוצע על ביגוד והנעלה, לחיי היומיום ושמחת החתונה, מחיר ההוצאות יחל ב-7,000 ש"ח על החתן ויגיע עד לכ-10,000 ש"ח, על הכלה - אך כמובן, הכל תלוי בכמות ואיכות רשימת הקניות. ואם בכלה עסקינן, בל נשכח שישנם הוצאות נוספות (איפור, שיער וכו') ביום החתונה שיעלו כ-2,000 ש"ח. שנסכם? ... אז הוצאות אלו יעלו, סה"כ, כ-26,000 עד 30,000 ש"ח למשפחות.

מתנות: בחב"ד, נוהגים לתת לכלה, תכשיטים ועוד מגוון מתנות. חלקן יגיעו באירוע ה'ווארט' וחלקן תקופה שלקראת החתונה. לחתן, סט כיסוי לתפילין, ש"ס, ומתנות נוספות - הכל כפי רצון/יכולת/מנהג הורי החתן או הכלה. מסקר קצר, מתנות לחתן יכולים להסתכם ב-6,000 ש"ח, לעומת מתנות לכלה, שיכולות להגיע לסכום של כ-10,000 ש"ח.

שבת 7 ברכות: החתונה עברה. השמחה המריאה עד לשחקים. ובתוך השבוע שיעבור, תיערך שבת בצלם של בני-המשפחה, הקרובה יותר, או מעט עוד יותר. הוצאה זו, בחב"ד, נפלה משום מה על צד הורי הכלה. הם אלו שיכניסו את ידם לכיס שהפך ללא רצון לעמוק, וישלמו (בממוצע) כ-10,000 ש"ח, לשמח חתן וכלה.  

• ולא שכחנו - הוצאות כלליות: אם חשבתם שבזאת אנו מסכמים את ההוצאות, אז קחו עוד נשימה קטנה. הרשימה ממש לא הסתיימה. תרשמו לפניכם (ולא עפ"י הסדר): ביגוד והנעלה להורים ולאחים. מלאי של 'משקה' ש'יתדלק' את הרוקדים ברחבה. שמחת ה'לחיים'/'ווארט', שעוד לא ציינו. קניה של אוכל למלא את המזווה והבטן של הזוג הצעיר בתקופה הראשונה. סידור לכיסא כלה ופרחים שיפארו את הבמה והתפאורה, וכרטיס טיסה לחתן ל-770, שילמד בישיבה. ועוד כהנה וכהנה, שלא הבאנו פה, כי לכל משפחה, מחיר זה יוצא בדרך כזאת או אחרת - שיסתכמו בכ-50,000 ש"ח.  

***

מסופר על חסיד שישב בעסק שלו וערך בסוף יום את המאזן הכספי. כשהגיע לסה"כ - הוא רשם: "אין עוד מלבדו". אנו, לא בדרגה זו, ולכן - לאחר הרשימה הארוכה, מה שנותר הוא, לעשות את הפס התחתון, ולמטה מטה - את ה'סך-הכל' ומחירו.

בחישוב מהיר, אנו הגענו לסך הזה (לערך): כ-200,000 ש"ח, המתחלק, פחות או יותר, בין הורי החתן והכלה. כמובן, שבדר"כ, צד הכלה ישלם יותר. אבל העיקר... שיהיה בשמחות תמיד!

***

הערת המערכת: חושבים אחרת? יש לכם נתונים אחרים? הגיבו במערכת התגובות!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.