מערכת COL | יום י"ט ניסן ה׳תשס״ה 28.04.2005

סדר באי סדר

"אחרי 35 שנים, פעם ראשונה שקראתי את כל ההגדה, כשדמעות מציפות את עיני. אני חייבת להודות לחב"ד, שנמצאים בכל מקום ובכל זמן" במילים אלו בחרה עלקה מרמת השרון, אחת מ-1200 הנוסעים שבחרו לקיים את הסדר בלב ים על אוניה. קבוצת חסידי חב"ד, בראשות הרב יצחק ברכהן משליחי חב"ד בוונציה, הביאו את שמחת החג ללמעלה מאלף איש שבאו לעשות את החג תוך הפלגה בים, על 'אוניית פאר' בבעלות חברת "כספי ספנות בע"מ". לאחרונה התקבלה החלטה בהנהלת החברה, להכשיר את המטבחים באוניה, ומעתה לספק לכל הנוסעים אך ורק אוכל כשר כשצוות משגיחים נמצאים קבוע באוניה כל העת. בעל האונייה ששומר כבר תקופה ארוכה קשר עם חב"ד וונציה פנה לרב ברכהן וביקש ממנו שיבוא עם תגבורת לערוך את ליל הסדר ולשמח את האנשים במהלך ההפלגה. בעקבות התקלות הטכניות הרבות שקרו על האוניה שגרמו לאי סדר במשך כל ימי ההפלגה, רבים מהנוסעים באו והדגישו באוזני חסידי חב"ד ששהו על האוניה, כי על הכל הם מוכנים לוותר, אבל לכל הפחות שנקיים ושהילדים שלנו יראו מהו ליל סדר כהלכתו, זה מה שהביא אותנו לטיול, ולכם אסור לאכזב אותנו.
סדר באי סדר

כל שלושת ימי ההפלגה, נוצלו על ידי הקבוצה להנחת תפילין עד לכניסת השבת, מסירת שיעורים ביהדות ובהלכה, ניהול התפילות שאלות ותשובות בכל תחומי היהדות, וכמובן שמחת חג כמו ש"רק החב"דניקים יודעים להביא..." כדברי המפליגים.

כשעגנה האונייה ביום שישי בצהריים בעיר לימסול שבקפריסין עלה על הסיפון להפתעת הנוסעים הרב זאב רסקין שליח חב"ד באי והביא כמות גדולה של עלונים שהודפסו במיוחד לכבוד הפסח ונרות שבת וחג עבור הנשים. הרב רסקין אירח בשבת וחג קבוצה גדולה מהמפליגים שהחליטו עקב התקלות לערוך את ליל הסדר עם חב"ד אבל לא על האונייה אלא במקום יותר בטוח.

עם חברי הקבוצה נמנו הרב יצחק ברכהן ומשפחתו מוונציה, הת' אריק ליפסקר, הת' שמחה לבנהרץ, הת' בנימין קאופמן והת' רפאל סודרי.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
3.
נסיעה באוניה בשבת ויום-טוב
כ' ניסן ה׳תשס״ה
מהי דעת ההלכה - דעת רבנו?
באוניה שכפי הנראה היא בבעלות יהודית-ישראלית?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.