מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשע״ט 08.10.2018

"מי אחראי לבטחון" > שבדיה: שליח חב"ד נקנס ב-73 אלף יורו

שליח חב"ד בשבדיה, הרב אלכסנדר נמדר ורעייתו קיבלו השבוע הודעה כי הוטל עליהם קנס כספי בסף 73 אלף יורו, לאחר שילדיהם לא הלכו ללמוד בבית-ספר מקומי, אלא נשארו בביתם ללמוד ב'בית-ספר-נט' של חב"ד • וכיצד הגיב על-כך הרב נמדר? • כל הפרטים > שבדיה: השליח יעמוד היום למשפט ב"עוון" לימוד תורה> "לא משפחת נמדר הועמדה לדין, כל שוודיה הועמדה לדין"
שבדיה: שליח חב"ד נקנס ב-73 אלף יורו " title=""מי אחראי לבטחון" > שבדיה: שליח חב"ד נקנס ב-73 אלף יורו " />
שליח חב"ד בשבדיה, הרב אלכסנדר נמדר; ארכיון COL
בחודש שבט תשע"ה, פורסם ב-COL, כי שליח חב"ד בשבדיה, הרב אלכסנדר נמדר, יעמוד למשפט, לאחר שהוגשה תביעה נגדו שלימד את ילדיו בביתו מחוסר ברירה, וזאת בשל חוסר במסגרת חינוך יהודית.

היום (ב') דווח באתר 'וואלה', כי "בני הזוג, הרב אלכסנדר ולאה נמדר, שליחי חב"ד בעיר גטבורג בשבדיה קיבלו לאחרונה קנס כספי בסך 73 אלף אירו כי לא שלחו את ילדיהם ללמוד בבית הספר המקומי. ילדי המשפחה לומדים בתוכנית הלימודים הביתית של שליחי חב"ד ברחבי העולם וברשות המקומית טוענים כי הלימודים בבית מנוגדים לחוק במדינה שקובע כי הורים חייבים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר אלא אם מתקיימים תנאים מיוחדים".
הסיפור הזה החל כבר בשנת תשע"א, אז הוגשה בפעם הראשונה נגד ההורים תביעה משפטית שכרוכה גם בתביעה כספית מצד הרשות המקומיות, זאת בגין העובדה שאינם שולחים את ילדיהם לבית הספר.

***

בחודשים האחרונים, אלכסנדר ולאה נדהמו לגלות שהרשות המקומית מבקשת מהם לשלם קנס רטרואקטיבי בסך 300 אלף שקלים. "החשבון הוא פשוט", הסביר הרב נמדר ל'וואלה'. "על כל שבוע שהילד נשאר ללימודים בבית, כל הורה ישלם קנס בסך 250 אירו".

כעת, המאבק מתמקד בבית המשפט, אך גם בלחצים שהם מנסים להפעיל על הרשויות בשבדיה. "לא מופרך שהרדיפה נגדנו נובעת מאנטישמיות", הוא אומר נחרצות, ומוסיף: "אני לא יכול לשלוח את ילדיי לבית ספר לא יהודי. הילדים שלי מקבלים חינוך טוב יותר מכל ילד שבדי במדינה. יש עוד מדינה בעולם שמחייבת ילדים ללמוד במוסד שנוגד את כל אורח חייהם מא' ועד ת'?".

עוד הוא אמר בסיום, ובתקווה לטוב: "אין לי בעיה נגד מוסלמים או גויים אבל להם יש בעיה איתנו. האם מישהו יכול לקחת אחראיות לביטחון של ילדיי שיסתובבו עם כיפה וציצית בתוך המוסד?".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.