מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשע״ט 08.10.2018

הטייקון האגדי שהיה כלוא בידי העושר • סיפור שבועי

ההתוועדות שבמהלכה דיבר הרבי על המיליארדר הווארד יוז וסופו הטראגי, ומה אנו לומדים מכך בעבודת ה'? • מהו חופש
הטייקון האגדי שהיה כלוא בידי העושר • סיפור שבועי


מאת דוד זליקובסקי, collive

הווארד יוז היה, בין היתר, מפיק סרטים, איל נדל"ן, איל עסקים, טייס ומהנדס חלל. הוא היה אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, כאשר הפך להיות מתבודד אובססיבי.

הוא ערך פגישות עסקיות במקומות סודיים, ובנה מערכת אבטחה כדי להגן על אחזקותיו שלפי הביוגרף שלו "היו מקיפות יותר מזו המשמשת את מחלקת ההגנה של ארצות הברית".

המיליארדר ביקש גם לשלוט בהתנהגותם של עובדיו: "אל תפגשו עם אנשים מחוץ למשרד", הוא הורה לעוזרים. "אל תעסוק בשיחות ארוכות ומיותרות עם עמיתיך לעבודה, תספר לאשתך כמה שפחות".

איבוד חוזה גדול לממשלת ארה"ב ב -1947 למניינם הגביר את הפרנויה שלו. למרות שזה לא השפיע באופן משמעותי על העושר שלו, ההפסד גרם לאובדן פנימי גדול באגו שלו.

לא היו לו חברים, רק עוזרים. אשתו היתה צריכה לקבוע פגישה כדי לראות אותו; לא היו לו ילדים. "אם היה לו חבר בעולם בשנת 1958, אותו אדם היה מעודד או מסדר לו טיפול פסיכיאטרי לפני שיהיה מאוחר מדי", כותב הביוגרף שלו. "אבל תמיד מתבודד, ליוז לא היו ידידים אמיתיים ולא קשרי משפחה קרובים, אף אחד לא אמר, 'הווארד, אתה צריך עזרה' ".

מצבו הידרדר לאט. הוא ציווה על הסובבים אותו שלא לנשום עליו, הוא הזהיר כי יסתלק אם מישהו יגע בו בטעות, וישתמש בבגדי מגן כדי להגן על עצמו מפני חיידקים דמיוניים. על הנכס שכור בבית מלון, הוא הקים בונגלו שלם לקופסאות של קלינקס. הוא גזז את ציפורניו רק פעם בשנה, ומעולם לא הסתפר. שיניו החלו להירקב.

הרופא שלו קרא ליוז נוירוטי, אבל לא פסיכוטי. "הווארד יוז היה בעל כמה רעיונות דמיוניים, אבל הוא לא היה מנותק מהמציאות, הוא היה הגיוני עד יום מותו", אמר בראיון באותם ימים.
ב -5 באפריל 1976 למניינם יוז נפל מחוסר הכרה ומהתייבשות במלון במקסיקו. הוא הועבר על מטוס פרטי ליוסטון, טקסס. הוא מת בדרך.

פחות משבוע לאחר מכן, במסיבת יום הולדתו ה -74, דיבר הרבי ארוכות על יוז ומה פירוש הדבר להיות 'חופשי'.

"היה אדם שהיו לו 2 מיליארד דולר", אמר הרבי. "אם הוא רצה, הוא היה יכול ללכת לכל מקום ... אבל החיים שלו נשלטו מתוך פחד מהלא נודע, וכל מה שהטריד אותו היה מי מביט בו ורוצה את הכסף והסודות שלו".

כסף לא נתן לו חופש. הוא לא יכול לאכול מה שרצה, או ללכת לאן שרצה. הוא לא יכול לעשות מה שרצו לבו. "זה יכול היה להיות בעיה פסיכולוגית", אמר הרבי, "או סכנה ממשית לחייו, מה שזה לא יהיה, העובדה היא שהוא נכלא בגלל ההצלחה הכספית שלו".

החירות באה מבפנים, הסביר הרבי. "כיצד אתה מרגיש ואיך אתה מתנהג, כאשר אתה נשלט על ידי הכסף שלך, על ידי הנסיבות שלך, על ידי הרצונות שלך ... זה ההפך של חופש, החופש הוא עושה את מה שנכון, מה שהקב"ה רוצה לעשות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.