מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשע״ט 08.10.2018

היסטוריה בקרית גת: רשימה מאוחדת למועצה ביוזמת חסידי חב"ד

ביוזמת העסקנים החב"דיים: היסטוריה בקרית גת - רשימה מאוחדת וחוצת מגזרים מתמודדת לראשונה למועצה • מדובר בתקדים של ממש שכן זו הפעם הראשונה בה נוצר בעיר איחוד מקיר לקיר של כלל העדות, החוגים, המגזרים, החסידויות, בתי הכנסת, החצרות והקהילות השונות של הציבור הדתי והחרדי • והיכן קהילת חב"ד בסיפור? • לכתבה המלאה
היסטוריה בקרית גת: רשימה מאוחדת למועצה ביוזמת חסידי חב
המודעה על רקע בית חב"ד בעיר; ארכיון COL

מאת: כתב COL

התרגשות בקרב כלל הציבור החרדי בקרית גת - זאת לאחר שכלל הקהילות הדתיות והחרדיות בעיר, חתמו על הסכם היסטורי במסגרתו יתמודדו נציגי כל הקהילות בבחירות לבחירות המקומיות תחת קורת גג אחת – מפלגת שס"ג.

מדובר בתקדים של ממש שכן זו הפעם הראשונה בה נוצר בעיר איחוד מקיר לקיר של כלל העדות, החוגים, המגזרים, החסידויות, בתי הכנסת, החצרות והקהילות השונות של הציבור הדתי והחרדי.

יצוין כי האיחוד הוא פרי יוזמתם של עסקני חב"ד בקרית גת המייצגים את הסיעה הכלל-חסידית בעיר ובראשם הרב לוי יצחק הבלין, והוא נרקם במהלך השבועות האחרונים לאור הוראותיו של הרבי בכמה מערכות בחירות על יצירת חזית דתית מאוחדת ככל הניתן.

ההערכות הן שהסיעה החדשה, המכונה שס"ג, תהיה החזקה ביותר במועצת העיר. האיחוד יצא אל הפועל בעקבות לחצים מצד תושבים בקריית גת, שטענו כי הגיע הזמן להציג סיעה דתית מאוחדת, שתפעל בעוצמה גדולה למען העיר ולמען תושביה. פעילי ציבור שאינם דתיים לצד דתיים וחרדיים הם שהפצירו בראשי ש"ס, חב"ד ואגודת ישראל המקומיים לאחד את השורות, בטענה ש"כוחנו באחדותנו". בדיקה העלתה כי אכן תושבים לא דתיים רבים הבטיחו שיצביעו למפלגה, אם תציג חזית מאוחדת.

לאחר הגשת הרשימה באופן רשמי, התאספו הנציגים ביום רביעי י"ז תשרי לאמירת 'לחיים' בסוכתו של יושב ראש הרשימה הרב עמי ביטון כאשר הנוכחים מעלים רעיונות שונים לניהול הקמפיין.

בין היתר, חיזקו המשתתפים את ההבנה כי בבחירות לראשות העיר תתמוך הרשימה בראש העיר הנוכחי אבירם דהרי (שעודד את מהלך האחדות, ושמח שהצדדים מובילים אותה מתוך תחושת שליחות ואחדות) בדיוק כפי שהיה במערכות הבחירות הקודמות. על מסמך ההסכם חתומים נציגי ש"ס, אגודת ישראל והכלל חסידי.

סדר הנציגים יהיה כדלהלן:

במקום הראשון יוצב יו''ר ש''ס הוותיק והמנוסה בעיר הרב עמי ביטון הי''ו, הידוע כעסקן ואיש ציבור המקפל מאחוריו שנים רבות של עשיה. במקום השני יוצב נציג אגודת ישראל הרב שמעון דיוויס הי''ו, הידוע כאחד מאנשי העשייה והחסד הגדולים באזור. במקום השלישי יוצב נציג הכלל חסידי, חסיד חב"ד הרב זלמן הכט (שוויתר על המקום השני למען השלום). הרב הכט כבר מילא תפקידים ציבוריים רבים בסולם העסקנות הציבורית בעיר, כיום משמש כחבר המועצה הדתית ועוזרו האישי של רב העיר הרב משה הבלין. במקום הרביעי יוצב נציג כלל חסידי נוסף - הרב אהרן קליין הי''ו מנכ''ל מוסדות בעלזא בעיר. במקום החמישי יוצב נציג ש''ס הרב יעקב ביטון הי''ו (אור החיים), ואילו במקום השישי- הריאלי גם הוא – יוצב נציג נוסף לכלל חסידי הרב נפתלי שטרן הי''ו.

***

"אין כוחנו אלא באחדותנו" אומר הרב הכט ל-COL, "ואני תקווה כי כלל הציבורים ינצלו את ההזדמנות ההיסטורית הנצבת בפנינו, כדי לתת כתף ולשנס מותניים. תרומתו של כל אחד ואחד מהתושבים בעיר להצלחת הרשימה, תבוא לידי ביטוי בכלל התחומים כולל רווחה, בינוי, חינוך ותרבות".

יצוין כי בקרב כלל הציבור הדתי והחרדי בעיר, שוררת שביעות רצון רבה ורבים כבר הודיעו כי הם ממתינים בקוצר רוח לפתיחת המטות בחצרות השונות - כדי להביא לידי ביטוי את בשורת האחדות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.