מערכת COL | יום י"א תשרי ה׳תשע״ט 20.09.2018

פעילות עניפה של "מרכז רבני אירופה" לקראת חגי תשרי

מאות סטים של ד' מינים בכשרות מהודרת נשלחו לקהילות יהודיות • סופר סת"ם הגיע במיוחד מישראל לתקן מזוזות ותפילין • סדנת חינוך ייחודית שהופקה לקראת חגי תשרי, מתורגמת לשפות שונות, בליווי סרטי אנימציה מסייעת לרבני הקהילות להסביר על מהות החגים לילדים בבתי ספר יהודיים וסאנדיי סקול בערים השונות באירופה • לסיפור המלא
פעילות עניפה של
מזוזות פסולות שהוחלפו או תוקנו, זוגות תפילין שתוקנו, מאות סטים מהודרים של ארבעת המינים שנשלחו לעשרות קהילות יהודיות שאין באפשרותם להשיג ד' מינים כשרים ומהודרים במקומותיהם, זו היא הפעילות העניפה של 'מרכז רבני אירופה', לקראת חגי תשרי הבעל"ט.

במקביל, לקראת חגי תשרי שיגר 'מרכז רבני אירופה' שורה של פרסומים למאות קהילות יהודיות ברחבי אירופה, במגמה לסייע לרבני הקהילות להעביר לבני קהילותיהם את משמעויות החגים השונים.

זו השנה התשיעית ש'מרכז רבני אירופה' שולח סופר סת"ם מישראל לקהילות יהודיות באירופה במטרה שיבצע בדיקת תפילין ומזוזות. הסופר המפורסם הרב חיים גלינסקי ביקר בחודש האחרון בגרמניה, פולין, לטביה, רוסיה והולנד ובדק מאות זוגות תפילין ומזוזות. בכל מקרה בו נתקל בפסול או בשאלה הוחלפו או תוקנו הפרשיות.

במסגרת הסיוע לרבני הקהילות באירופה נשלחה אליהם סדנת חינוך מיוחדת שהופקה לקראת חגי תשרי על ידי אגף 'מורשה' של 'מרכז רבני אירופה' בסיוע קרן 'מרומים'. מדובר בסדנה יחודית לחגים ראש השנה, יום כיפור, סוכות ושמחת תורה

הסדנה מלווה בסרטוני אנימציה יחודיים המקיפים את כל חגי תשרי ומתורגמת לשפות שונות שכל רב/רבנית יוכלו בשיטת 'עשה זאת בעצמך' להקרין אותם בפני הילדים. הסדרות מונגשת עבור ילדים בבתי ספר יהודיים וסאנדיי סקול בערים השונות באירופה.

התוכנית עשירה ומגוונת וכוללת חוברת עבודה קלילה וחווייתית לכל ילד כסיכום ומשוב על התכנים הנלמדים. זאת בנוסף להפעלות מגוונות, משחקים מפעילים, יצירה, ועוד ועוד העוסקים בחגים השונים ומעבירים את המסר באופן חדשני ומרתק.

כמו כן 'מרכז רבני אירופה' הוציא, זאת השנה התשיעית, מאות סטים מהודרים של ד' מינים לעשרות קהילות יהודיות שאין באפשרותם להשיג ד' מינים כשרים ומהודרים במקומותיהם. הסטים נארזים באריזה יחודית השומרת על טריותם ועל שלמותם, והן מסווגות לפי דרגות כשרות שונות בהכשר רבני EK גוף הכשרות של 'מרכז רבני אירופה'.

במקביל יצא לאור עיתון 'רבנים במרכז' לחודש תשרי ובו שורה של ראיונות ודיווחים על פעילות הרבנים באירופה. במרכז הגליון שיחה נרחבת עם הג"ר בנימין יאקבס הרב הראשי למושבות הולנד, זה 43 שנה, אשר מספר על תפקידו של רב ומעניק עצות ותובנות מנסיונו.

הרב זאב אייבס, מנהל המרכז האירופאי לסטודנטים יהודיים מספר בגליון על הפעילות העניפה בקרב סטודנטים יהודיים באירופה כשבין היתר מארגן בעבורם שבתונים, סדנאות וימי עיון על יהדות. בכתבה מובא גם ראיון עם ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר שהשתתף באחד השבתונים והוא מתאר את התרשמותו.

הגאון הרב חי עמרם, שבקרוב יהפוך לחבר רשמי במועצת רבני אירופה, מספר על 25 שנות פעילות בקהילה היהודית במרסיי. בשפתו הייחודית הוא מתאר את המחסומים שהצליח לפרוץ ומדוע החליט בשנה האחרונה לייסד כולל ייחודי לצד קהילה תורנית.

ר' צבי רייזמן, איש ההלכה שחיבר למעלה מ-15 ספרים שזכו לברכתם של גדולי ופוסקי ההלכה בישראל, אדם שמקדיש שעות ארוכות לעסקיו הבינלאומיים, מספר איך מנתבים נכון את הזמן ולא שוכחים את העיקר. ויש לו גם מבצע ייחודי לרבני אירופה.

בגליון גם ראיון ייחודי עם מי שעומדות מאחורי יצירת ערכות הפעלה עם הסבר על מועדי ישראל המופצות דרך 'מרכז רבני אירופה' בעולם כולו, ואשר זוכות לשבחים רבים. המפעילות מספרות כיצד הטכנולוגיה מסייעת בהפצת יהדות בעולם כולו, וקצת גם על 'מאחורי הקלעים' של יצירת הערכות.

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', הרב מנחם מרגולין, ציין כי הסיוע הרב והפעילות העניפה של 'המרכז' נמשכת לאורך כל ימות השנה והיא מהווה יד תומכת וזרוע ביצועית עבור רבני אירופה מכל העדות והחוגים, כפי שהדברים באים לביטוי מפי הרבנים.

סמנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג ציין כי משלוח ארבעת המינים מהווה בכל שנה אתגר לוגיסטי מורכב, במטרה להבטיח שכל משלוח יגיע ליעדו ללא כל נזק. "התגובות החמות שאנו מקבלים מרבני הקהילות על כך כמו גם על עבודת סופר הסת"ם מלמדים עד כמה רבה התועלת בפעילות הייחודית הזאת ש'המרכז' משקיע בה מאמצים בעלות כספית משמעותית".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.