מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשע״ח 03.09.2018

שבת מרגשת: הילדים זעקו "שמע ישראל" והאימהות הזילו דמעה

הפרשת חלה, סדנת ברכות הנהנין, סעודות שבת עשירות, שיחות נפש ממושכות, משחקים נושאי פרסים לילדים - אלו מקצת החוויות שעברו על הניצולות וילדיהן, שחולצו בשנה האחרונה מכפרים ערביים בידי פעילי יד לאחים בשבת מיוחדת ביישוב חֶרֶב לְאֵת • הצצה מרגשת לאחדים מהמכתבים ששיגרו הניצולות ליד לאחים בעקבות השבת • ביד לאחים אומרים: מרגש היה לראות את הילדים חווים את חיבורם מחדש לעם ישראל במהלך השבת המופלאה • לכתבה המלאה
שבת מרגשת: הילדים זעקו
כמאה ניצולות שחולצו בשנה האחרונה מכפרים ערביים על ידי יד לאחים, השתתפו יחד עם ילדיהן בשבת גיבוש עוצמתית ומיוחדת בסימן תשובה, וכהכנה לשנה החדשה שמתחילה, שערך עבורן הארגון בקמפוס רחב הידיים של היישוב חֶרֶב לְאֵת. הניצולות וילדיהן הגיעו מכל הארץ בהסעות מיוחדות.

בצהרי יום שישי התאספו כולן למעמד מרגש של הפרשת חלה. כמה מהניצולות אמרו בהתרגשות כי זו הפעם הראשונה בחייהן שבה הן זוכות להשתתף במצווה זו. בהפרשת החלה עצמה כובדה מ', אמא לשלושה ילדים שעזבה את בעלה הערבי לפני כחודש. הנשים כולן ברכו אותה והתפללו יחד עמה.

הניצולות, שכאמור חולצו במרוצת השנה האחרונה, נדהמו לראות ולהכיר עוד נשים שמתמודדות עם אותה התמודדות שהן חוות. במהלך השבת נרקמו חברויות חדשות ונערכו, באופן ספונטני וסוחף, שיחות עומק בין הניצולות לבין עצמן. השיחות הללו העניקו לכל אחת מהמשתתפות כוח ותעצומות נפש.

תכני השבת שולבו בשיעורים מעשיים בהלכות יומיומיות בסיסיות כמו סדנה מאלפת על ברכות הנהנין לצד שיחות של השקפה ואמונה. סעודות השבת נערכו בפאר והדר, בהרחבה ובשפע כיד המלך, ושולבו בדברי תורה ובשירה טהורה שפתחה את הלבבות והעלתה את הנוכחות טפח וטפחיים מעל הקרקע.

לצד התכניות, השיעורים והסדנאות לאימהות, צוות של מדריכות הפעיל את הילדים הקטנים בסדרת תכניות עם ממתקים והפתעות. המטרה בהקשר זה הייתה כפולה: להעניק לילדים חוויה בלתי נשכחת ובד בבד לאפשר לאימהות להתרכז בעצמן כשהן יודעות וחשות כי הילדים בידיים טובות. רגע מרגש ועוצמתי היה בעיצומה של תפילת הילדים, כשהאמהות עומדות מהצד ועוקבות אחר תפילתם הזכה. כשהילדים הניחו את ידיהם על עיניהם וקראו בקול גדול ובתום של כנות: "שמע ישראל" – האימהות הזילו דמעה.

במהלך השבת הופיעו בפני הניצולות וילדיהן הרבנית אורית סלומון, הזמרת אילנה עדני ומפעילת הילדים הדס אביטן.

מאז השבת מציפים את מטה העובדות הסוציאליות הפועלות ביד לאחים משובים נרגשים של הניצולות המביעות את רגשותיהן בעקבות השבת החווייתית. "משפחה נפלאה שלי", כתבה אחת הניצולות, "בזכותכן הפעלתי את המערכת מחדש". ניצולה נוספת כתבה: "הרגשתי הזדהות מלאה של הצוות עם כל מה שאני חווה ומה שעובר עליי כל יום". ואילו ניצולה נוספת כתבה: "השבת הייתה בשבילי הזדמנות לפרק מטען ולצאת עם מזוודה ריקה ומחודשת".

רבות מהניצולות העלו על נס את העיתוי המיוחד של השבת, לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה. "הייתה זו ההכנה הטובה ביותר לשנה החדשה", אמרו.

ביד לאחים אומרים: מרגש ומפעים היה להיווכח בחיבורם מחדש של הילדים לעם ישראל, במהלך השבת המופלאה שחוו. ניתן היה לחוש כי נצח ישראל לא ישקר ועד כמה אסור, וגם אי אפשר, לוותר על שום יהודי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.