מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשע״ח 14.08.2018

נחתם בהצלחה מסע בר מצווה עם חב"ד טבריה • תיעוד מיוחד

אחרי בין הזמנים, עת חוזרים מפקדי הקעמפים אל עולם הישיבות והחיילים חזרה אל תלמודי התורה, נחתם לו בהצלחה רבה 'מסע בר מצווה עם חב"ד' טבריה, מסע לבני הנוער בטבריה במתכונתו המקורית של 'גן ישראל' המיועד בעיקר לילדים שפחות קשורים לתורה ומצוות, לחברם אל המקור ולצור מחצבתם • כל הפרטים על: הלימודים, הפעילות, ההשפעה על הנערים, הקשר עם הצוות, האטרקציות, האווירה ועוד • לכתבה המלאה
נחתם בהצלחה מסע בר מצווה עם חב
מסע בר מצווה. מהפכת בני הנוער בטבריה: המסע' הינו מסגרת קיץ דו שבועית הפונה לנוער בגילאי 12-14 ומיועדת לכלל תושבי העיר. במסע ניתן למצוא נערים מכל גווני הקשת. החל מנוער המקפיד על תורה ומצוות, עובד דרך בתים מסורתיים וכלה בכאלו שאין להם מושג מאיזה צד פותחים את הסידור. מטרת המסע היא להחדיר בילדים אידשקייט ככל האפשר.

המסע מנוהל ומתוקצב ע"י בית חב"ד טבריה בראשות הרב יוסף קרמר וצוות הבית חב"ד. את המסע מתפעלים 'התלמידים השלוחים' לישיבת תות"ל בעיר.

במסע כל נער סופג המון. החל בתפילות המיוחדות, לימוד התניא בע"פ, המשימות היומיות, וגולת הכותרת היא מערך הלימודים המיוחד שנבנה במיוחד לסגנון הנוער של היום. מידי יום מקבלים הילדים דף מהודר המכיל בתוכו חומר בסיסי שנועד לתת להם ידע מינימלי במגוון תחומי יסוד; עם ישראל, ארץ ישראל, מיהו יהודי, תפילה, תורה, גאולה ועוד.. אלו חלק מהנושאים שאותם למדו הילדים וקיבלו בסיס אמיתי ונכון להמשך החיים.

הלימודים נבנו בצורה המעוררת שיח פורה בין כל חברי הקבוצה וגמרו לכך שכל נער ירגיש מחובר וקשור לחומר הנלמד. הלימודים כבשו את הנערים וסחפו אותם למעלה מן המשוער בפרט כאשר אל הלימודים לוותה תכנית לימודים מושקעת וייחודית של פאזל מדבקות מיוחד תוצרת המסע.

לאורך כל המסע נהנו הנערים מ'כלים גשמיים' משובחים שגרמו לכך שהמסע אכן יפעל את פעולתו. המסע התקיים במתחם המפואר והממוזג של ישיבת תות"ל טבריה. מידי יום קיבלו הנערים שתי ארוחות טובות ומזינות - בוקר וצהריים - ונהנו מתפריט מגוון ואיכותי. בהמשך כל יום לאחרי הלימודים והפעילות החווייתית יצאו הנערים לאטרקציה מעניינת ואטרקטיבית.
אך לאחרי כל ההכנות וההקדמות החלק הקשה עוד מחכה לצוות, כי כיום ב'דור המסכים', כדי לתפוס את תשומת ליבו של הנער צריך להיות יותר אטרקטיבי ממה שמציע לו עולם האינטרנט... במסע נותנים מענה גם לבעיה זו.

הנערים חולקו לקבוצות של ארבעה ילדים בלבד(!) כשלכל קבוצה יש מדריך אישי שמלווה ומנחה אותם. דגש רב ניתן על הקשר האישי בין המדריך לחניך, על מנת למקסם את ההשפעה שניתן להשפיע במהלך השבועיים. מידי בוקר ניתנה רבע שעה להפסקה מיוחדת אחרי הלימודים, שכל מטרתה הינה בניית הקשר בין אנשי הצוות לנערים.

את התוצאות ניתן לראות בשטח. שיחות אישיות בין מדריכים לנערים לאורך כל הנסיעות, קשר עם הילדים גם אחרי שהולכים הביתה, כל אלו ועוד תורמים במאוד להשפעה פנימית ומורגשת ומסר רב אותם לוקח הנער 'איתו הבייתה' לאחר המסע.

מסע בר מצוה הינו אחד מהמקומות שבהם מאמינים יותר מכל בכוחה של ההשפעה על הנער, על-אף שלא רואים בגלוי את התוצאות. אך נתינת כוח מיוחדת יש מאותם סיפורים שנותנים להבין ולו במעט את גדול ההשפעה של המסע.

"נרשם נער מבית ספר לא דתי" מספר הרב יוסף קרמר, מנהל המסע. "אבל רק כשהתחיל המסע התברר עד כמה הוא רחוק מיהדות. שני הוריו הינם קומוניסטים לשעבר, ולילד אין שום קשר או ידע בתחום היהדות. הוא ידע רק להניח תפילין מלימודו היחיד קודם הבר מצווה. וכך בתחילת התפילה בכל בוקר, היה מניח תפילין ונשאר איתם עד סוף התפילה תוך בהייה ממושכת בקיר שלמולו. אט אט, החלו להסביר לו כיצד מתפללים, איפה עומדים ומתי יושבים ועד סוף המסע כבר ראית אותו יושב בצד ברצינות ואומר מילה במילה במתינות ובכובד ראש.

"בסוף המסע זכה הנער כ'מצטיין המסע' בסידור בכריכת עור מהודרת עם חריטה של שמו הפרטי ותעודה יפה. כשראינו את עיניהם הדומעות של הנער ושל אביו, בתפילת מנחה שלאחריי מעמד הסיום, הבנו שזה לבד כבר שווה את הכל"...

סיפורים רבים נוספים התגלגלו במהלך המסע, שככל שחולף הזמן נאספים הם אחד אל השני. אך לעולם לא נוכל לשער את השפעתו העמוקה של המסע, על כל ילד וילד באופן אישי.

את הקשר ממשיכים התלמידים השלוחים לאורך כל הנשנה כולה, במפגשים, ללימוד משותף, משחקים, ואפילו טיולים.

בית חב"ד והתלמידים השלוחים קוראים לשלוחים די בכל אתר ואתר, בואו ופתחו במקום שליחותכם מסגרת נוער ייחודית שכזו! בנוער הנוכחי תלוי כל הדור הבא, וכל השפעה עליו כבר בגיל הזה גדולה היא לאין ערוך ואין לשער.

אנו נשמח לסייע לכם בחומרי לימוד ופעילות ורעיונות רבים. לפניות: [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.