מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשע״ח 09.08.2018

מדוע נקראת שכונת 'גאולה' הידועה במרכז העיר ירושלים בשמה?

'גאולה בירושלים': השבוע ערך ר' יעקב גלויברמן יו"ר 'יד-ביד' ניחום אבלים אצל משפחת שמואלי הירושלמית לאחר פטירת אביהם - מר אליעזר שמואלי ז"ל • רעייתו של המנוח, תיבדלחט"א הגב' גאולה שמואלי, סיפרה לו: מדוע שכונת 'גאולה' הירושלמית נקראת בשמה? • לכתבה המלאה
מדוע נקראת שכונת 'גאולה' הידועה במרכז העיר ירושלים בשמה?
השבוע ניחם ר' יעקב גלויברמן בעיר הקודש ירושלים, את משפחת שמואלי על פטירת האבא ראש המשפחה מר אליעזר שמואלי ז"ל אשר ששימש במשך שנים רבות מנכ"ל משרד החינוך והתרבות בישראל.

אשתו גאולה שתחי', סיפרה כי שכונת גאולה נקראת על שמה. וכך סיפרה: "כידוע שכונת גאולה המקורית, הוקמה בסוף העשרים על ידי אביה אברהם חסידוף, יזם מקרקעין ירושלמי, הוא בנה את ביתו ברחוב זכריה 4 פינת רחוב מלאכי שם התגורר בו עם משפחתו עוד שהיה בית בודד מוקף טרשים.

"לימים, ניגש חסידוף לאדם ששמו 'שְׁנֶלֶר', כל הירושלמים מכירים את מחנה שנלר הנמצאה ברחוב מלכי ישראל, לימים מחנה צבאי, שם היה לפני למעלה מ 100 שנים בית יתומים, ואמר לו: 'הרי יש לך הרבה יתומים להאכיל ואתה צריך כסף לממן אותם, הנה תמכור לי את השטח בשכונת גאולה'.

"ואכן כך רכש את השטחים שבסמוך למתחם שנלר, בסמיכות לרכישת הקרקע נולדה ביתו הבכורה וקרא לה בשם גאולה. וכך החליט לקרוא לשכונה החדשה אשר בנה לזוגות צעירים בשמה של ביתו "גאולה" וכך נולדה שכונת "גאולה" ונקראת על שמה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.