מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשע״ח 09.08.2018

לאחר 11 שנה: חב"דניק מתמודד למועצת העיר לוד • פרסום ראשון

ר' יוסי לויטין (38), חסיד חב"ד, יליד שכונת חב"ד ודור שלישי בעיר, עוסק בשנים האחרונות בעשייה ציבורית למען קהילת חב"ד בלוד המונה כ-800 משפחות • הוא ייסד והקים את ארגון 'שיתוף לקהילה' יחד עם ר' יחיאל ברג וכעת הוא הודיע כי הוא מבקש את תמיכת החב"דניקים היות והוא מתמודד על כיסא במועצת העיר, יחד עם מפגלת 'הבית-היהודי' איתם עבד בקדנציה האחרונה • בראיון ל-COL הוא מספר: מדוע החליט לרוץ לפוליטיקה? מה הסיכוי שהוא יצליח להיבחר ולייצג את חסידי חב"ד? מה הוא מתכנן לעשות במידה ויבחר? • וגם: מה המסר שלו לתושבי חב"ד בלוד? • לכתבה המלאה
לאחר 11 שנה: חב
באדיבות המצלם

מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

בשלהי חודש חשוון הבא-עלינו לטובה, ייערכו בחירות לעיריות בכל רחבי הארץ. בחודשים האחרונים חשפנו ב-COL, כי בערים רבות יתמודדו חסידי חב"ד חדשים ונמרצים למועצת העיר - כגון: צפת, רחובות, ראשון לציון, ביתר עלית, דימונה, ירושלים, נצרת עלית, קרית מלאכי, בית שמש ועוד... וכעת - הגיע תור קהילת חב"ד בלוד לשמוע כי גם בעירם ישנו חב"דניק שמעוניין לכבוש את מועצת העיר - ולהביא בכך תועלת רבה עבור הקהילה.

הלילה (ד') הודיע ר' יוסי לויטין, עסקן צעיר שנולד וגדל בשכונת חב"ד בלוד, ואף דור שלישי בעיר (אביו - המשפיע הרב משה לויטין שיחי', וסבו - המשפיע הרב דובער לויטין ע"ה), כי הוא מתמודד למועצת העיר, כחלק ממפלגת 'הבית היהודי'.  

לויטין עוסק בשנים האחרונות בעשייה ציבורית למען קהילת חב"ד בלוד המונה כ-800 משפחות, ועבור זאת הוא ייסד והקים יחד עם ר' יחיאל ברג את ארגון 'שיתוף לקהילה'.

בראיון בלעדי ל-COL הוא משתף על ההחלטה, הסיכוי להיבחר, המטרה, והמסר לתושבי הקהילה.

***

יוסי. מתי החלטת סופית על-כך שאתה רץ למועצת העיר לוד?

"אני לא החלטתי זאת. לאחר שרבים פנו אל הרב, המד"א הרב ברוך-בועז יורקוביץ', וביקשו ממנו להכניס נציג חב"די למועצה - הוא ביקש מהשותפים הטבעיים שלנו במשך 5 השנים האחרונות ממפלגת 'הבית-היהודי' שישריינו את מקום ה-3 לחסיד חב"ד. הם עשו זאת בכבוד והערכה, וזאת בהמשך לכך שבקדנציה האחרונה האיש שלנו (של חב"ד) בעירייה, היה נציג 'הבית-היהודי', סגן ראש העיר מר יוסי הרוש - שפעל למען הקהילה דרכי. כעת הרב החליט שהוא רוצה שאמשיך לעשות 'חיל' מתוך המועצה, וכך הכל החל...

מה המטרה שלך בתכל'ס, מדוע צריך כיסא לחב"דניק במועצה?

"תראה, אנחנו רוצים לעשות טוב לחסידות חב"ד. לאחר 10 שנים שלא היה מועצה, אלא וועדה קרואה, כעת סיימנו 5 שנים של פריחה למען הקהילה החב"דית. 2 אגפים חדשים לבתי-ספר בנים ובנות. פעילויות תרבות, נשי חב"ד, תנועת נוער 'בנות מבט', הפנינג, שמחת בית השואיבה, קייטנות קיץ, אירועי ל"ג בעומר, מתנ"ס חב"ד, ג'ימבורי, עזרה ליולדות, מדרשייה לנשים, 3 גנים חדשים ושיפוץ בית ספר חב"ד בנים, בית ספר התיכון 'בנות מנחם' עבר לבית ספר בן שלוש קומות ושיפצנו אותו, ועוד ועוד. ועם מקום במועצת העיר - נעשה הרבה יותר".

ולאחר-כל-זה. מה הסיכוי שאתה נכנס למועצה?.. בכל זאת - מקום 3 במפלגה?

"בפעם שעברה שהיו בחירות, חב"ד הייתה במקום 4 במפלגה. היו חסרים לנו 80 קולות בכדי להיכנס למועצת העיר. כיום, לאחר עשייה של 5 שנים יחד עם גידול קהילת חב"ד - זוגות צעירים רבים שנהרו לגור פה, הסיכוי שלנו ממש טוב, מה שכן - צריכים שכולם יבואו להצביע - וכל 'קול' יביא לחב"ד הצלחה במועצת העיר".

מנית פה כזה הרבה עשייה. מה עוד נשאר לך לעשות?

"התכנון שלנו הוא להמשיך קדימה ולהצעיד את הקהילה לעוד 5 שנים של עשייה יחד עם המד"א הרב יורקוביץ', שהוא המורה דרך ומנווט הספינה.

"בעזרת-השם, לפני או אחרי החגים אנו נעשה ערב חשיבה עם התושבים, בכדי לשמוע את הצרכים - הכואבים והשמחים, יחד עם המד"א וסגן ראש העיר שהוא יו"ר המפלגה, ונחליט את היעדים ל-5 שנים הקרובות. בדיוק מה שעשינו לפני הבחירות הקודמות".

בעבר היו נציגי חב"ד במועצה. כמה שנים אין לחב"ד איש במועצת העיר?

"בעבר כיהנו כחברי מועצת העיר חסידי חב"ד אותם שלחו לפעול תושבי השכונה - ר' יעקב גלויברמן ור' שבתאי קטש. כבר 11 שנה שאין לחסידי חב"ד נציג חב"די במועצת העיר - וכעת הגיע הזמן"..

מעט על עצמך?...

"אני בן 38 ובמשך 6 שנים האחרונות אני פועל למען התושבים החב"דיים בעיר לוד. נולדתי בשכונת חב"ד, דור שלישי לחסידי חב"ד בעיר לוד. אבי יבדלחט"א הרב משה לויטין, מוותיקי הקהילה, מכהן כמשפיע בישיבת חב"ד המיתולוגית שנמצאת בשטח השכונה שלנו ואף כיהן כ'מלמד' במשך עשרות שנים. סבי - הרב דובער לויטין ע"ה הגיע בשנת 1948 לשכונת חב"ד...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.