מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשע״ח 09.07.2018

זעקת ההורים בלוד: "אשתי עזבה את מקום העבודה" • שערוריה

מעקב COL: שערוריית המעון בשיכון חב"ד בלוד הולכת ומסתעפת: מסתבר שלא מעט הורים נאלצו לעזוב את מקום עבודתם לאחר שקיבלו תשובה שלילית לגביי קבלת ילדיהם למעון – בשל חוסר מקום • "לצערנו הוערמו קשיים רבים, שלא נתקלנו בהם בשום מקום בארץ", אמר הרב מנדי בלוי מ'כולל חב"ד' ל-COL • כל הפרטים > חסידי חב"ד בלוד: כך אתם עלולים לאבד מעון חדש • שערורייה > סערת המעון: ראש העיר לוד מגיב: "אין כל אמת בטענות" > "אין אבסורד גדול מזה": הסיבה שעיריית לוד מעכבת בניית מעון
זעקת ההורים בלוד:
ארכיון COL

מאת: כתב COL

שערוריית המעון בשיכון חב"ד בלוד הולכת ומסתעפת. מסתבר שלא מעט הורים נאלצו לעזוב את מקום עבודתם לאחר שקיבלו תשובה שלילית לגביי קבלת ילדיהם למעון – בשל חוסר מקום.

כזכור, כפי שחשפנו כאן לראשונה בשבוע שעבר, בארגון 'כולל חב"ד' טוענים שהעירייה מערימה קשיים על התפתחות מעון 'חיה מושקא'.

חסידי חב"ד המתגוררים בעיר לוד, בשיכון החב"די הוותיק ובשכונות הנוספות, מתלוננים מזה תקופה ארוכה על חוסר במקומות במעון החב"די הקיים בעיר. כיום פועל בלוד 'מעון חיה מושקא', המופעל על ידי ארגון 'כולל חב"ד', כאחד מסניפי רשת 'מעונות חיה מושקא' הפזורים בכל רחבי הארץ. המעון בלוד, המופעל על ידי צוות מקצועי של ה'כולל', מאפשר על פי התקן לשלב כשבעים תינוקות בלבד. בשנים האחרונות הקהילה החב"דית בעיר גדלה משמעותית והמצוקה גברה.

אמונים על דברי הרבי על חינוך על טהרת הקודש כבר מרגע הלידה, חסידי חב"ד מעדיפים לשלוח את ילדיהם הרכים למעון באווירה חסידית, בו משלבים רק תמונות של חיות טהורות, משמיעים ניגונים חסידיים, מגישים ארוחות בכשרות מהודרת ונוהגים על פי רבותינו הקדושים.

לפני כשנתיים, כך חשפנו, נגיד חשוב החליט להרים תרומה על סך של למעלה משלוש מיליון שקלים עבור בנייה של מעון נוסף בלוד, במסגרת רשת המעונות של 'כולל חב"ד'. מדובר בבנייה של קומה שנייה במבנה הקיים של המעון. גורמים בעיריית לוד, טענו ב'כולל', הערימו קשיים בירוקרטיים, מה שהוביל לדחיית הפרויקט שאמור לפתור מצוקה גדולה מאוד של חסידי חב"ד בלוד. הבירוקרטיות, כך נודע לנו, חרגו מעבר לנורמה המקובלת עד שכבר נראה שמישהו החליט לשים רגליים לפרויקט החשוב והמתבקש שמאות משפחות ממתינות לו בקוצר רוח.

"הבירוקרטיות שהוצבו בפנינו פעם אחר פעם, דרשו עלויות גבוהות ביותר שחרגו מעבר לנורמה המקובלת", אמרו ב'כולל'. בעירייה דחו את הטענות. "מחלקת איכות הסביבה מבקשת להתקין מוטמן אשפה בעקבות הבניה החדשה והעמותה לא מסכימה לעשות מוטמן, אלא להישאר עם פחי האשפה וחדר אשפה הקיימים", טענו בעירייה.

עוד הם הוסיפו: "העירייה אשר כפופה לתקנות ולחוקי התכנון והבנייה, אינה יכולה לקצר תהליכים תכנוניים הקבועים בתקנות, ובוודאי שלא מערימה קשיים במכוון בקידום פרויקטים כמו במקרה דנן, של הוספת מעון שישרת את תושבי חב"ד והשכונות הסמוכות, המהווה אינטרס משותף שיש לברך עליו".

***

פח או לא, התחושה בקרב התושבים שמישהו החליט לדקדק עם התפתחות המעון – מה שמוביל לעיכוב לא ברור. "עשינו מאמצים גדולים במשך שנתיים לקדם את העניין מול משרדי העירייה. לצערנו הוערמו קשיים רבים, שלא נתקלנו בהם בשום מקום בארץ", אמר הרב מנדי בלוי מ'כולל חב"ד'.

כאמור בתחילת הכתבה, בימים האחרונים הגיע לידינו מידע ולפיו יש לא מעט הורים שנאלצו לעזוב את מקום עבודתם בשל העובדה שאין להם מעון מתאים.

"אשתי לא יכולה ללכת לעבודתה בהוראה", סיפר לנו אחד התושבים, "יש לנו תינוק בן שנה וחצי שלא התקבל בשל חוסר מקום. על התינוק בן ארבעה חודשים אני בכלל לא מדבר. ברור שאין לו מקום".

התושב מספר כי ישנם מעונות מחוץ לשיכון, אבל מסיבות שונות הם לא מעוניינים לשלוח לשם את ילדיהם. "פניתי לגורמים בכירים בעירייה שענו לי בזלזול שגם באחיסמך אין מקום, זו תשובה מחפירה. מגורם רשמי אנחנו מצפים לתשובות אחרות, שמביעות נכונות לעזור. לומר 'גם לשני אין', זה ביזיון".

על העובדה שהעירייה החליטה שדווקא ה'כולל' – שבונה את המעון מכסף התורמים ולא מגורמים ממשלתיים, ייאלץ לספוג את ההוצאות של הפח החדשני, אומר התושב: "זה משדר חוסר אכפתיות וזלזול גדול בנו, התושבים. ברור שאם למישהו היה אכפת, הסיפור הזה היה נגמר מזמן".

תושב נוסף, עם רקע דומה, מספר שלשלוח את הילד למסגרת פרטית עולה הרבה כסף. "אנחנו לא לבד, ישנם עשרות הורים שנמצאים באותו מצב ופשוט הרימו ידיים. הרישום הוכיח שישנם כשישים הורים לפחות שסובלים מאותה בעיה. אנחנו לא רוצים להתפשר על מעון חב"די ובמקום שהעירייה תבוא לקראתנו, משחקים פה בתקציב של פח מוטמן. זה לא להאמין".

***

'מרכז התקשורת החב"די' COL, ימשיך לעקוב ולדווח בנושא - עד אשר העניין יטופל לטובת תושבי קהילת חב"ד בלוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.