מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשע״ח 08.07.2018

ידידי חב"ד של יהדות קובה ציינו את הדינר השנתי העשירי

באונטריו, קנדה נערך דינר לתמיכה בארגון ידידי חב"ד של יהדות קובה ● הדינר התקיים באולם מפואר בקונקורד -אונטריו, בהשתתפות כ-300 אורחים ותומכים ● לכתבה המלאה
ידידי חב

300 מאות אורחים התאספו בקונקורד -אונטריו, קנדה לתמיכה בארגון ידידי חב"ד – קובה.
הדינר התקיים באולם מפואר בקונקורד -אונטריו, בהשתתפות כ300 אורחים ותומכים כדי לציין את ההתכנסות העשירית לתמיכה בארגון. בין האורחים בלטו האחים ביטון, הידועים כבעלי חסד העומדים מאחורי הרבה מטרות למען הקהילה, מר מוריס בן-זכר, מנהיג קהילתי ותיק המעורב באין ספור ועדות כדי לשרת ולייצג את הקהילה הספרדית לאורך 60 שנה.

הגברת חני אייזנבך פתחה את הערב במלות ברכה לאורחים ובתמצית של פעילות הארגון שפשוטו כמשמעו נוגעת לכל יהודי – אנשים, נשים וטף בקובה, בבירתה הוואנה ובהרבה ערים ועיירות לארכה של האי (1100 קמ) בשילוב עם עזרה הומניטרית לכל הקהילה.

אורחי הכבוד, מר ויקטור אררובס ודוד ביטון, ידידם קרובים של הארגון ברכו את הקהל והזמינו את הרב שמעון אייזנבך, יו"ר הארגון. הרב אייזנבך הודה לכל מי היה מעורב בהצלחת הערב ולכל הפועלים למען התרחבות המוסד. באמצאות דבר תורה, הרב אייזנבך קישר בין ספר החומש במידבר שקוראים כעת, שמתחיל במילים "במדבר סיני באהל מועד" עם הציווי המיוחד שיש לכל יהודי ולכל בן אדם, להפוך את המדבר בקיים בתוך כל אחד מבפנים או בחברה כולה מבחוץ, ל"אהל מועד".

בסיכום של הפעילות החשובה של הארגון בקובה – מדבר בכמה היבטים – כהפיכה של החיים של הרבה יהודים בכמה דרגות ומביא אור לקהילה שחיה בעוני גשמי ורוחני ומציע לכל אחד מהנוכחים לקחת את הלימוד לחיים האישיים: לעולם לא להתייאש, ואפילו אם לפעמים מרגישים, אפילו בצדק, במדבר, ללא כל מידה טובה, ללכת קדימה עם התורה הקדושה (שדווקא מהסיבה הזאת ניתנה במדבר) והמהפך יבוא באופן בלתי נמנע.

הנואם המרכזי היה של גב. א. לוי מהוואנה, שכבשה את לבבות הנוכחים על ידי סיפורה האישי. היא סיפרה על החיים המאתגרים שלה ושל משפחתה בקובה, והנקישה הראשונה בדלתה לפני כ20 שנה. אימא שלה המבוגרת אמרה לה: " מישהו דומה לחכם יהודי נמצא על יד הדלת". מאותו יום החיים שלה ושל משפחתה השתנו לטובה. באותו יום קבעו מזוזה בדלתה, למחרת בנה ראובן הצטרף להפגה לילדים יהודיים כחלק של מחנות יום "גן ישראל" של הארגון.
בהמשך נערכה ברית מילה יחד עם עוד 16 יהודים בגילאים בין 2 ל26. בסופו של דבר המשפחה הצטרפה למשפחה המורחבת של ידיד חב"ד של יהדות קובה באמצעות השתתפותה בפעילות לאורך כל השנה.

כאשר נולד בנה השני אריאל, הארגון לקח על עצמו את הברית מילה ומאז גם הוא הצטרף לפעילות החינוכית, מחנות קיץ ובהגיעו לגיל מצוות חגיגת הבר מצווה מפואר ותפילין מהודרות. בהמשך ממן את לימודיו ומחנה קיץ מחוץ למדינה.

בהמשך הערב החברים המכובדים בארגון קיבלו מכתב ושי הוקרה.

הערב נסגר במכירה פומבית והגרלה של ארבע פרסים מיוחדים בליווי הופעה של הכנר והמלחין הידוע גרנויל פינטו.

הקהל החל להתפזר, לא לפני שהפגין את הערכתו ואת ברכתו למארגנים של הערב הייחודי והמשמעותי שחוו.

ידידי חב"ד של יהדות קובה ממשיכה בהרחבה של פעולותיה בדרכים שונות כדי להטיב ברוחניות ובגשמיות עם אחינו המתגוררים בקובה, בצפייה לקיבוץ נדחי ישראל בקרוב ממש.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.