מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשע״ח 08.07.2018

דרמה בישיבת הממשלה: האם רפורמת "משגיח – מושגח" תיכנס?

לאחר מאבק נחוש של השר דרעי מול שר האוצר: יוקם צוות בשיתוף האוצר למניעת פגיעה בשכרם של משגיחי הכשרות • "מדובר בבשורה גדולה עבור משגיחי הכשרות שחששו מאד לפגיעה בתנאי שכרם" אמר השר דרעי • לכתבה המלאה
דרמה בישיבת הממשלה: האם רפורמת
למצולמים אין קשר לכתבה; ארכיון COL
לאחר מאבק עיקש בממשלה מול שר האוצר הצליח השר דרעי להוביל להחלטת הממשלה, לבחון את העסקת משגיחי הכשרות ללא פגיעה בתנאי שכרם וזכויות העסקתם במסגרת רפורמת "משגיח – מושגח", לרבות בחינה של העסקתם כעובדי המועצות הדתיות.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פעל משעות הבוקר בנושא כשהביא את הנושא לדיון בממשלה. "משגיחי הכשרות הם האנשים הכי שקופים במדינה ולא ניתן לפגוע בתנאי שכרם ע"י חברות כוח אדם", אמר השר ודרש כי משרד האוצר יפעל לשיפור שכרם. יצוין כי שר האוצר כחלון התנגד בתוקף להתערבות האוצר ואף איים לפוצץ את הישיבה.

למרות זאת, לאור מאבקו הנחוש של השר דרעי, החליטה הממשלה להיענות לדרישתו ולהקים צוות המורכב מהמשרד לשירותי דת, הרבנות הראשית לישראל ומשרד האוצר, לבחון את צמצום הפגיעה בהעסקתם של המשגיחים, לרבות העסקתם באופן ישיר כעובדי המועצות הדתיות.

מדובר בבשורה גדולה עבור משגיחי הכשרות שחששו מאד לפגיעה בתנאי שכרם לאור הרפורמה החשובה של "משגיח-מושגח" שהובילה הרבנות הראשית לישראל.

כזכור, ההסתדרות הכריזה לאחרונה על סכסוך עבודה לנוכח החשש בפגיעה בשכרם. כעת, עם החלטת הממשלה ייעשו כל המאמצים לבחינת תנאי שכרם לרבות בחינת העסקתם כעובדי המועצות הדתיות.

בשולי הדברים, שר האוצר כחלון שלא רווה נחת מהמהלך של השר דרעי התבטא בסיום הישיבה בחיוך ואמר: "תמיד דרעי מנצח. לא משנה מה יהיה. הארכות או פנדלים, בסוף הוא מנצח."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.