מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשע״ח 08.07.2018

סערת המתחם הרפורמי בכותל: השר אזולאי התפטר

בכוונת השר יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את מתווה הרחבת המתחם בכותל לטובת הרפורמים ● השר דוד אזולאי הודיע הבוקר (א') על התפטרותו מהוועדה ● סערת המתחם הרפורמי
סערת המתחם הרפורמי בכותל: השר אזולאי התפטר
רחבת הכותל (צילום: מנדי הכטמן, COL)

כתב COL

לאחר התפטרותן של השרות איילת שקד ומירי רגב מהוועדה שדנה בהרחבת המתחם הרפורמי בכותל, גם שר הדתות דוד אזולאי מתפטר. הבוקר הוא הודיע על התפטרותו מהוועדה למקומות קדושים.

אזולאי: "איני מוכן לקחת חלק באישור הרחבת המתחם ולפגוע בקודשי ישראל", נימק. התפטרותו לא תאפשר לכנס היום את הוועדה המיוחדת ללא מניין חוקי של חברים.

"‏ועשית ככל אשר יורוך, בהתאם להוראת נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן הגשתי את התפטרותי לראש הממשלה מועדת העתיקות. בהתאם להוראת מועצת חכמי התורה אני אמשיך להתנגד לפשרות שונות ומשונות בכותל", אמר אזולאי.

מי שהחליף את מקומן של השרות בוועדה הם רה"מ בנימין נתניהו והשר יובל שטייניץ שלפי שעה מתכוונים לאשר את ביצוע העבודות.

"תבנו כותל בארצות הברית"

התבטאות שעוררה עניין, היתה על דוכן הכנסת מח"כ ינון אזולאי, שניסה ביום רביעי שעבר למצוא קשר בין רעידת האדמה שפקדה את הארץ, לבין הנסיון להרחבת מתחם הכותל לרפורמים:

במהלך הדיון אמר ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) כי "היום שמענו שהייתה איזושהי רעידת אדמה. אולי נעשה קצת חשבון נפש שרעידת האדמה הזו היא בגלל שמישהו פה מנסה לגעת לנו בקדוש לנו?".

 "תשמעו את הכאב שלנו, הם אינם יהודים. האם הייתם נותנים להם דריסת רגל במסגד אל אקצא. למי ראש הממשלה נותן? לאותם אלה שהולכים נגדנו בכל מיני ארגונים? ראש הממשלה, שדן כנר אמר עליו שהוא הראשון שידע לזהות את האסון בכרמל, אם הוא ידע לזהות את האסון בכרמל, למה את האסון הזה של הכותל, של נשות המריבה, של הרפורמים, דווקא את זה הוא לא יודע לזהות?".

עוד הוסיף ח"כ ינון אזולאי: "מה לכם ולעתיקות של אבני הכותל, אני מציע לכם הצעה, קחו את הכסף שאתם משקיעים במדינת ישראל ותבנו לכם כותל בארצות-הברית".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.