מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשע״ח 26.06.2018

תעצרו ל'קונקשן': הצצה לסדרת התיירות של קמיסר • ראיון מיוחד

ר' אפרים קמיסר: מי לא מכיר את סוכן הנסיעות החב"די הוותיק שהגיע לעולם התיירות, עוד בימים עברו שבהם היו מקבלים את כרטיס הטיסה מנייר-קרטון, ולא כמונו - הרגילים לקבל את ה'טיקט' האלקטרוני לאימייל • אתמול הוא פרסם את הפרק ה-3 של סדרת הכתבות המושקעת שלו 'קונקשן', שבה הוא מסתובב יחד עם איש היח"צ קובי סלע ברחבי תבל - ומביאים את ה'עולם הגדול' למסך הקטן • בראיון מיוחד ל-COL הוא מספר על עולם יהודי שלם שאפשר לגלות בהמתנה לטיסת המשך • תחגרו, ממריאים >>> > פרק ראשון: הונג קונג • לצפייה > פרק שני: מוסקבה • לצפייהפרק שלישי: בנגקוק • לצפייה
תעצרו ל'קונקשן': הצצה לסדרת התיירות של קמיסר • ראיון מיוחד
קמיסר.קום; צילום: פייסבוק


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

מי לא מכיר את סוכן הנסיעות החב"די הוותיק ר' אפרים קמיסר שהגיע לעולם התיירות, עוד בימים עברו שבהם היו מקבלים את כרטיס הטיסה מנייר-קרטון, ולא כמונו - הרגילים לקבל את ה'טיקט' האלקטרוני לאימייל.

אתמול (שני) הוא פרסם את הפרק ה-3 של סדרת הכתבות המושקעת שלו 'קונקשן', שבה הוא מסתובב יחד עם איש היח"צ קובי סלע ברחבי תבל - ומביאים את ה'עולם הגדול' למסך הקטן.

בראיון מיוחד ל-COL הוא מספר על עולם יהודי שלם שאפשר לגלות בהמתנה לטיסת המשך.



***

תן לגולשים בקצרה להבין - מה זה בכלל ״קונקשן״?

"למעשה, סדרת קונקשן באה לתת מענה לאלפי נוסעים שומרי תורה ומצוות שעוצרים לעצירת ביניים מה שמכונה "קונקשן" טיסה מחוברת לטיסה נוספת. במקרים מסוימים נוסעים עושים זאת כדי לצמצם עלויות, כיום אני רואה הרבה מאוד נוסעים שמחפשים את העצירה, ודווקא ארוכה כדי להספיק עוד יעד על הדרך.

"הסדרה שלנו באה לתת להם מענה מושלם לכל הצרכים שהם יזדקקו להם במהלך עצירת הביניים. אנחנו מבררים ומספרים על כתובת ודרכי הגעה לתפילות, אוכל כשר, אטרקציות ואפילו קניות".



מהיכן הגיע הרעיון לפרויקט שלך, האם זה משהו שראית במקום אחר, או המצאה שלך?

"לפני שלוש שנים קיימתי שיתוף פעולה עם קובי סלע בעניין מסוים שהצליח בגדול ב"ה, וכחבר ככה זרקתי לו... "מגיע לך צ'ופר, בא נטוס יחד, תבחר לאן...". קובי בחר לטוס למזרח ומיד חשבנו על ניצול הנסיעה לקצת יותר מנסיעה בלבד.

"שלב אחרי שלב גובש הקונספט ויצאנו לדרך לנסיעה ראשונה בה צילמנו בבנגקוק ובהונג קונג. זו כבר לא הייתה אותה נסיעת חופש שקובי חלם עליה. ימי צילומים ארוכים ומתישים יחד עם צוות צילום שהתלווה אלינו. אנחנו לא בירושלים.. לא נטוס לצלם שוב קטע שלא עבר נכון או שהסאונד לא מושלם. כבר במהלך הצילומים שם הבנו ששיש לנו קונספט חזק ביד ב"ה, קשה לבצע אותו אבל הסיפוק גדול".

לאן אתה שואף להגיע בסדרת הכתבות? כבר ביקרתם בהונג קונג, מוסקבה, בנגקוק וגם איסלנד - פרק שלא שודר עדיין..

"נכון, כבר בעת פרסום הפרק הראשון היה ברור שעלינו כאן על משהו אדיר. התגובות היו מדהימות. הרבה בזכות העריכה הנפלאה של העורך שלנו שמואל אדלמן שמחובר כולו לקונספט. 

"אחרי הונג קונג שהיה כאמור פרק רחוק במזרח בזכות אותה נסיעה חברית, הגיע פרק מוסקבה. הפרק הכי נצפה עד כה. אני מקבל דשי"ם על בסיס יום יומי מנוסעים שנעזרו בו, תכננו וביצעו את יום הקונקשן שלהם שם ממש לפי הסדר בפרק. שם גם צירפנו אלינו את הצלם שניאור שיף שעושה עבודה מדהימה כמו שניתן לראות.



"בשלב הזה התחילו להגיע בקשות מחברות תעופה שמבקשות גם הן, שנגיע לצלם פרק מעניין בעיר הבסיס שלהן. וכך טסנו לאיסלנד וצילמנו יום טיול שלם בעיר הבירה ראייקויק. בפרק הזה אפילו חזרנו ארצה בטיסת הבכורה של חברת WOW, פרק איסלנד אמור להתפרסם בהמשך הקיץ בעז"ה.

שתף את הקוראים בסיטואציה מצחיקה/מפחידה/מרגשת או מיוחדת שאירעה לכם ביעדים בהם ביקרתם.

"הכי מדהים היה באיסלנד: קטע שישודר כאמור בפרק הבא. צעדנו ברחוב הראשי של ריקאוויק ושמנו לב שמישהו עוקב אחרינו. שם בסוף העולם אין איומי טרור או אנטישמיות, היה ברור שהוא מחפש לומר לנו משהו.

"עצרנו לרגע והוא ניגש בהתרגשות לספר שהוא נוצרי אדוק, "לא אמא שלי ולא סבתא שלי היו יהודיות... אז אל תנסו לחבר אותי, אבל למדתי באוניברסיטה על יהדות וחוקי הדת ואתם היהודים הראשונים שאני פוגש, ואני מוכרח לחלוק אתכם את העניין הזה של שבת. אני מלא קנאה בעם שלכם שיש לו יום מנוחה אבסולוטי, הלוואי עלינו". "אני יודע שהיום זה יום  שלישי וזה לא היום הנכון לאחל לכם אבל כבר שנים חיכיתי לאחל  ליהודים - שבת שלום...". זה הפתיע בגלל המיקום וריגש בזכות התוכן".



אתה יכול לחשוף לנו באיזה יעדים נוספים אתם מתכננים לבקר ולשדר לצופים ״קונקשן״?

"יעדי ההמשך נבחרים, מתוכננים ומופקים בהתאם לנותני החסות, בעיקר חברות תעופה שמבקשות לצלם פרק במרכז התעופתי שלהן. יש כמה יעדים על הפרק ובעז"ה נצא לצלם בהם בקרוב".



***

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.