מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשע״ח 25.06.2018

החברותות של ילדי וילדות השלוחים בעולם התכנסו לחתום שנה

כחמישים תמימים, תלמידי ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד, התכנסו בשבוע שעבר להתוועדות חסידים, שחתמה שנה של פעילות בקרב ילדי השלוחים דוברי העברית ברחבי תבל במסגרת תוכנית החברותות 'MyShliach' מטעם אגף 302 של ה'מרכז לענייני חינוך • במקביל התקיימה התוועדות למדריכות, בהשתתפות השליח הרב משה חזן • לכתבה המלאה
החברותות של ילדי וילדות השלוחים בעולם התכנסו לחתום שנה
בכפר חב"ד התכנסו בשבוע שעבר כחמישים תמימים, תלמידי ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד להתוועדות חסידים, במהלכה סיכמו שנה של פעילות בקרב ילדי השלוחים דוברי עברית ברחבי תבל במסגרת תוכנית החברותות 'MyShliach'('שליח שלי') מטעם ''Merkos Suite 302 של ה'מרכז לענייני חינוך'.

התוכנית 'MyShliach' שוקק פעילות רבות ומגוונות בכל העולם, ובכמה שפות, לבני ובנות השלוחים במסגרות נפרדות. הוא מהווה כתובת מרכזי לילדי השלוחים בכל רחבי העולם, ובמיוחד לכאלו שהם במקומות נידחים ובודדים, או במקומות שאין שם מסגרת לימודים חב"די, והארגון מספק להם כעין "עורק החיים" במובנים חסידיים עבורם. ישנו השעת לימוד שמקיימים בצוותא באמצעות הטלפון, עם צעירי השלוחים דוברי עברית במקומות נידחים ובודדים בכל רחבי העולם. ובנוסף, מקיימים תחרויות מרתקות, פרוייקטים ושיעורים, ומפיחים חיות והדרכה חסידית להילדים.

הרב ​מענדי קוטלרסקי​, מנהל 'Merkos Suite 302', הופיע על המסך, בהקלטה מקראון הייטס במיוחד להאירוע. הוא תיאר בפני המדריכים את גודל ההשפעה שמחוללת פעילות החברותות ויתר הפעילות אותה הם מפעילים, בקרב השלוחים הצעירים.

הרב ​מענדי שאנוביץ,​ מנהל אגף 'MyShliach', סיפר את ששמע מאביו – המשמש כאיש צוות במתיבתא בקליפורניה – שבשנה האחרונה ניכר אצל ילדי השלוחים שבמקומות רחוקים, שינוי של ממש בנוגע לפער שהיה להם – בשנים מוקדמות יותר – משאר ילדי אנ"ש שגדלו בקהילה חב"דית מסודרת.

סגן יו"ר ה'מרכז לעניני חינוך', הרב משה קוטלרסקי, חזר על התגובות החמות שהוא מקבל מהשלוחים, הורי הילדים, על נחיצות ארגון נפלא כזה בחיי ילדיהם. וציין, שלרבים מהם לא הי' דבר כזה מלבד שבועות בודדים שחוו במחנות קיץ, ואילו כאן זה השפעה ופרוייקטים לאורך השנה כולה.

הרב ​זאב דב הלפרין,​ מנהל המחלקה לדוברי עברית ב 'MyShliach', מסר: "הצוות של MyShliach הינו צוות מובחר שנבחר בקפידה לטובת ילדי השלוחים. בסיומה של שנה אנו חייבים להוקיר את הצוות שלנו שהוכיח את עצמו, ואני בטוח שדבר זה יתבטא בהמשך התפתחותה של התוכנית בשנה הבאה בכמות ובאיכות".

כמו כן נשאו דברים, נציג התמימים הת' ​מתתיהו אדרעי​; והת' ​יודי ויינברג ​שחזר על שיחה של הרבי בדבר החשיבות שבהתעסקות עם חינוך ילדי ישראל ובפרט בנוגע לחינוך השלוחים הצעירים.

במקביל, גם התקיימה התוועדות ותוכנית מיוחדת לצוות הבנות הלומדות עם ילדות השלוחים, בסגנון המיוחד להן. בין היתר, ערכו משחק עד כמה הבנות מכירות את הילדות השלוחות, והם הכירו היטב. לפניהן נשא דברים השליח מכפר סבא, הרב ​משה חזן. ​כמו כן, הוקרן בפני המשתתפות קטעי וידאו מילדי וילדות השלוחים בעולם, בהם מוקירים הם את פעילות הארגון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.