מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשע״ח 25.06.2018

סוף לניגוד העניינים: אושר הניתוק בין משגיחי הכשרות לעסקים

הישג חשוב למשגיחי כשרות, וסוף ל'ניגוד עניינים': מועצת הרבנות הראשית אישרה היום (ב') את המתווה לניתוק הזיקה בין משגיחי הכשרות לבתי העסק המושגחים על ידם, שפגעה בסמכות המשגיחים • כל הפרטים
סוף לניגוד העניינים: אושר הניתוק בין משגיחי הכשרות לעסקים
(אילוסטרציה: ארכיון COL)


מועצת הרבנות הראשית אישרה היום (ב') את המתווה לניתוק הזיקה בין משגיחי הכשרות לבתי העסק המושגחים על ידם, שפגע בסמכות המשגיחים שחששו לפגוע במקור פרנסתם. לפי המתווה החדש, המשגיחים יועסקו על ידי חברות כוח אדם חיצוניות ולא על ידי בעלי העסקים. המתווה החדש מגיע לאחר פסיקת בג"ץ, לפיה יש למנוע יחסי עובד-מעביד בין משגיח למושגח.

בתקופה האחרונה פעלו ברבנות הראשית ליישם את ההחלטה כאמור, ולמנוע את התלות ביחסי עובד מעביד בין המשגיח למושגח ששילם לו בפועל את משכורתו. בנוסף, צוות היגוי מיוחד קבע נהלי כשרות אחידים ופיקוח באמצעות מצלמות.

נושא ביטול הזיקה בין משגיח למושגח, הוזכר גם בדו"ח מבקר המדינה.

על פי התוכנית החדשה, משגיחי הכשרות לא יהיו עוד עובדי בתי העסק שתחת פיקוחם, אלא יועסקו על ידי חברות כוח אדם אזוריות שייבחרו במכרז ארצי, שיספקו את שירותי ההשגחה של הרבנות מבחינה מנהלית – עבודה שרובה נעשית כיום על ידי המועצות הדתיות.

ברבנות מציינים כי שכרם יוגדר מראש ויעוגן בתנאים סוציאליים, כדי ש"הביטחון הכלכלי של משגיחי הכשרות יישמר ואף ישופר באמצעות תנאים סוציאליים".

עוד מציינים ברבנות, כי זכויותיהם של המשגיחים לא היו עד עתה מוסדרות וכעת עניין זה יוסדר. "בחלק מהמקרים היו מועסקים ב'שחור', ללא זכויות, וכעת בהסדר החדש שכרם לא יהיה נתון למו"מ מול בית העסק עליו הם מופקדים".

ברבנות מציינים עוד כי כדי למנוע מונופול של חברות כוח אדם על מינוי משגיחי כשרות, "רק לרב המקומי או מי מטעמו הסמכות למנות משגיח כשרות, וכן השיבוץ לבתי העסק יעשה בהנחיותיו של הרב המקומי ועל פי שיקול דעתו הבלעדי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.