מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשע״ח 22.06.2018

נוחתים סמוך לשבת? מלון חדש יוקם בלוד - בקרבה לשכונת חב"ד

בשעה טובה: בית מלון חדש יוקם בסמוך לנמל התעופה בן גוריון, שיענה על הצורך עבור הנוסעים הנוחתים בסמוך לשבת וזקוקים למקום לינה במהלך היום הקדוש • מאחורי המיזם עומדים עיריית לוד ומשרד התיירות • כל הפרטים
נוחתים סמוך לשבת? מלון חדש יוקם בלוד - בקרבה לשכונת חב
צילום: ישראל ברדוגו, ארכיון COL
לאורך השנים נתקלו המוני נוסעים כאשר המטוסים שבהם טסו נחתו סמוך מאוד לכניסת השבת, ונאלצו להעביר את השבת בשדה התעופה, או ביישובים הסמוכים אליו.

הכתב איציק מן מ'בחדרי-חרדים' פרסם - כי כעת, כך נראה, מגיע הפתרון: עיריית לוד, בשיתוף פעולה עם משרד התיירות, יוזמים את הקמתו של בית מלון חדש, שיוכל לענות על החוסר הגדול הקיים בתחום.

התוצאה: מי שיקלע לסיטואציה לא נעימה שכזו, יוכל למצוא מקום לינה מסודר קרוב מאוד לשדה התעופה מחד, ואף במרחק הליכה של כ-30 דק' הליכה מקהילת חב"ד הגדולה הנמצאת בכניסה לעיר לוד.

ל-COL נודע, כי מי שדחף את הרעיון היה מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, שהשתתף בביקור בלוד יחד עם צוות משרדו כאורחיהם של ראש העיר עו"ד יאיר רביבו והנהלת העירייה. מבקר המדינה שלח את רשמיו מהביקור לשר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך נפתלי בנט ולשר התיירות יריב לוין.

מבקר המדינה אמר: "סיור זה היה מרתק הואיל ומדובר, כידוע, בעיר אשר מצד אחד ממוקמת בטבורה של מדינת ישראל – בהצטלבות צירי התנועה המרכזיים ביותר במדינה. בהקשר זה אציין שתמהתי על כך שעדיין אין בעיר לוד אף בית מלון חרף קרבתה לשדה התעופה בינלאומי של ישראל".

שר התיירות יריב לוין, שהיה כאמור בין המכותבים, השיב למכתו של מבקר המדינה: "אני בהחלט שותף לעמדה שיש לעיר בלוד פוטנציאל להקמת בית מלון, בשים לב למיקומה המרכזי בסמוך לדרכים ראשיות ובסמוך לשדה התעופה. לשמחתי מצאתי בראש עיריית לוד מר יאיר רביבו שותף מלא לראיה זו, תוך שישנה נכונות לעשות כל מאמץ להביא לכך שבית מלון אכן יוקם בעיר".

לאחר ביקורו של שר התיירות יריב לוין בלוד לקידום העניין, אמר ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, כי: "אחת ההחלטות האסטרטגיות שלנו היא להפוך את לוד מעצמה תיירותית, בהיותה אחת הערים העתיקות ביותר בארץ אשר היוותה את עורק התנועה העיקרי של ארץ ישראל. לא רבים יודעים אבל לאחר חורבן הבית, לוד היתה המקום השני בחשיבותו התורנית אחרי 'יבנה וחכמיה', ובמשך כשישים שנה אף החליפה את יבנה והיתה לעיר הבירה התורנית בארץ. בשל קרבתה של לוד לנמל התעופה הבינלאומי שלנו, אני משוכנע שקיימת הצדקה כלכלית להקמת מלון קטן בלוד שישמש את התיירות הנכנסת והיוצאת מישראל. נעבוד בתיאום ובשיתוף משרד התיירות לקדם את הפרויקט החשוב".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.