מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ח 21.06.2018

אור חדש אור נפלא: ספר המאמרים לי"ב-י"ג תמוז ● דיווח נרחב

מידי שנה בשנה, ללא יוצא מן הכלל, ערך הרבי התוועדות רבתי לרגל חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז ● בכל שנה בעיצומה של ההתוועדות, אמר הרבי מאמר דא"ח עם דיבור המתחיל הקשור למאמרי הגאולה של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע ● לראשונה, לקראת חג הגאולה אותו יציין העולם היהודי כולו בפעם התשעים ואחת בשבוע הבא, יוצא לאור ספר המרכז את כל מאמרי החסידות של הרבי שנאמרו בסביבות חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז ● לכתבה המלאה
אור חדש אור נפלא: ספר המאמרים לי

בימי המאסר והגאולה של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע בשנת ה'תרפ"ז, לפני תשעים ואחת שנים, הרבה הרבי לחזור מאמרי דא"ח בפני הנוכחים, גם בביתו, גם בתחנת הרכבת, גם במקום הגלות, בכל מקום שהיה הדבר אפשרי. מאמרים מיוחדים אלו שנכתבו אחר כך בגוכתי"ק של הרבי הריי"צ ונדפסו בקונטרסים מיוחדים, בוארו בהרחבה על ידי כ"ק אדמו"ר זי"ע בהתוועדויות חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז מידי שנה בשנה.

בכל שנות נשיאותו ללא יוצא מן הכלל, ערך הרבי התוועדות מיוחדת לכבוד חג הגאולה. פעמים, שלפי קביעות השנה התקיימו התוועדויות בימים הסמוכים לחג הגאולה, וגם אז היה הרבי אומר מאמר דא"ח עם ד"ה הקשור למאמרי חג הגאולה או לפרשת השבוע שבה חל חג הגאולה.

לאור ההצלחה הגדולה של הסדרה המבוקשת "תורת מנחם – מאמרים – פרשיות ומועדים", עמלו חברי מכון ההוצאה לאור של 'ועד הנחות בלה"ק' בראשות הרב חיים שאול ברוק שיחי' בכל מהלך השנה האחרונה, ללקט את כל מאמרי החסידות שאמר הרבי בחג הגאולה או בימים הסמוכים אליו, ולקבצם לפונדק אחד.

הספר החדש שהגיע בימים אלו לחנויות קה"ת בארץ ובעולם וכמו כן לחנויות היודאיקה המובחרות, כולל שבעים ושבעה מאמרים, כאשר חלקם הנכבד מודפס שוב בהוצאה חדשה ומתוקנת לרגל צאתו של הספר לאור עולם.

זהו הכרך השמיני בסדרה. בשיחה עם מערכת האתר מספר הרב ברוק כי עתה עמלים במכון ההו"ל על הכרך התשיעי בסדרה, שיקבץ אל תוכו את מאמרי חג החנוכה, וייצא לאור בעז"ה עד לחג החנוכה ה'תשע"ט.

עד עתה יצאו לאור בסדרה: 1) מאמרי יום הבהיר י"ד כסלו – דרושי חתונה; 2) מאמרי חג הגאולה י"ט-כ"ף כסלו; 3-4) מאמרי יום ההילולא ויום קבלת הנשיאות יו"ד שבט – באתי לגני, ב' כרכים; 5) מאמרי חג הפורים; 6-7) מאמרי יום הבהיר י"א ניסן, ב' כרכים.

בתחילת הספר (560 עמ') באו קיצורי תוכן של כל מאמר ומאמר. בתמצית ממש, במאה מילים, מגישים עורכי הספר - צוות החוזרים והמניחים של ועד הנחות בלה"ק, את תוכן המאמר בצורה שיכולה להוות עזר וסיוע בהכנה ללימודו, בהבנת המאמר, ובשינון וחקיקה במוח ובלב לאחריו.

באגרת קודש מט' לחודש ניסן ה'תשי"ז, כותב הרבי וז"ל:

"והנה כבר ידוע דבר מלך, רבותינו נשיאינו הקדושים "ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו, בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות" (הועתק ב'היום יום' כ"ד סיון ה'תש"ג), ועל דרך זה כשכל אחד ממנו ילמוד אותם מאמרי דא"ח ומשתדל בשמירת תקנות נשיאינו רבותינו הקדושים, ובעיקר העיקרים יתעסק בהפצת המעיינות הם מעיינות תורת החסידות הדרכותיה ומנהגיה, במילא מקושרים נהיה יחד באילנא דחיי על ידי רבותינו נשיאינו עד למעלה בקודש רבינו הזקן המגיד ממעזריטש הבעש"ט וכו', אשר עליה נאמר אנכי עומד בין ה' וביניכם ממוצע המקשר בעצמות ומהות א"ס ב"ה".

הספר החדש גם חולק אמש כ'תשורה' מיוחדת בשמחת החתונה של החתן התמים שלום לאזאר (מוסקבה, רוסיה) עב"ג הכלה מרת הינדא פרקש (בואנוס איירס, ארגנטינה), למאות החוגגים והמשתתפים שהגיעו מכל קצווי תבל, באדיבות סב הכלה הנגיד הרב אליעזר חיים לפידות שיחי', הידוע בנדיבות ליבו להדפסת ולהפצת תורתו של הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.