מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשע״ח 13.05.2018

הרב לאו התארח בקהילה היהודית במוסקבה

הרב הראשי של ישראל הרב דוד לאו התארח בקהילה היהודית במוסקבה • הגיע לציון התאריך היהודי של יום השחרור וההצלה של יהודי אירופה • יממה של התעלות במוסקבה • לסיפור המלא
הרב לאו התארח בקהילה היהודית במוסקבה
צילום: לוי נאזרוב
הרב הראשי של ישראל הרב דוד ברוך לאו, הגיע לביקור בזק בן יום למוסקבה בירת רוסיה, והשתתף בסדרת ביקורי חיזוק בקהילה היהודית ובאירועים לציון התאריך היהודי של יום השחרור וההצלה של יהודי אירופה, אותם יזם הנגיד הנכבד מר גרמן זכרייב.

עם נחיתתו, הגיע האורח אל "מרכז החסד היהודי שערי צדק" בשכונת 'מארינה רושצ'ה' לתפילת ערבית בבית חב"ד שבו. את פניו קיבל מייסד המרכז, רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר אשר סייר איתו במרכז המרשים והגדול המסייע לאלפי יהודים נזקקים במוסקבה.

למחרת, הגיע האורח לתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", הניח תפילין לשני נערי בר מצוה 'מהמתיבתא' הסמוכה, ומסר שני שיעורי תורה לרבים.

משם יצא בליווי הגר"ב לאזאר אל 'סלון הספרייה היהודית ברוסית' החדש והגדול, אשר הוקם החודש בהשקעה מרובה, וקבע את המזוזה בפתח הראשי. האורח קיבל הסברים ממנהל המקום הרב ברוך גורין, שהציג בפניו את מאות הספרים שתורגמו לרוסית בעקבות הצימאון הגדול של מאות אלפי יהודי רוסיה.

יקורו הקצר של האורח השאיר רושם רב על יהודי המקום, שהתחזקו מדברי התורה ודברי החיזוק שהשמיע לכלל ולפרט, בזכותו של הנגיד מר גרמן זכרייב, הפועל גדולות ונצורות למען יהדות רוסיה.





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.