מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ח 23.04.2018

בעקבות חשיפת COL: האם ראש העיר יעזור לבית כנסת חב"ד?

בערב שבת קודש, נחשף לראשונה ב-COL, כי מתפללי בית הכנסת חב"ד 'צמח-צדק' בפתח תקווה, סובלים מ'שוק רוכלים' שהוקם להם ברחבת בית-הכנסת מול השער הראשי - מה שהופך את ההגעה לתפילה לתחושת אי-נעימות • אחד מגבאי בית הכנסת אמר ל-COL: "כל הדרך מלאה בפירות וירקות רקובים" • היום (שני) הגיע היועץ של ראש העיר לענייני חרדים למתחם בית הכנסת - וערך סיור עם הגבאי • מה סוכם בפגישה? • כל הפרטים
בעקבות חשיפת COL: האם ראש העיר יעזור לבית כנסת חב
ברוורמן, על רקע הלכלוך של ה'שוק' בכניסה לבית כנסת חב"ד בפתח-תקווה; צילום: COL, פייסבוק

מאת: מנדי זילברשטרום, COL

בית כנסת 'צמח צדק' חב"ד, ממוקם ברחוב גוטמן 24 אשר שוכן בלב מרכז העיר פתח תקוה. בכל שבת פוקדים את בית הכנסת לא פחות מ-150 מתפללים. ובו מתקיימות התוועדויות חסידיות לאנ"ש.

בערב שבת קודש, נחשף ב-COL על אוזלת היד והמחדל של עיריית פתח-תקווה, שלא נענתה לפניותיהם של המתפללים והגבאים - על הטענה, כי בחזית בית הכנסת מתקיים 'שוק רוכלים' הגורם לנזק גשמי ורוחני לבית-הכנסת.

"בימי השבוע המקום אינו פעיל מכמה וכמה סיבות", אמר אחד הגבאים ביום שישי ל-COL. "השביל הפונה לכניסת בית הכנסת חסום ע"י בסטה של פירות וירקות, שמשנה לשנה רק הולכת וגדלה".

בעקבות פניית COL לעיריית פתח-תקווה, סוכם עם גורמים מטעם בית-הכנסת, על פגישה מיוחדת כבר בתחילת השבוע. "מנהל האגף לפיקוח רב תכליתי ואנשיו יגיעו למקום. אם הסוחרים מהווים מפגע לפעילות בית הכנסת ובכלל, הם יטופלו בהתאם", מסר דובר העירייה, חזי חקאק.

ואכן, היום (שני) בשעות הצהריים, הגיע מר ירון קדושים לסייר במקום - ושוחח עם הגבאי ר' אפי סגל - כיצד ניתן לפעול ולתת מענה ופתרון בנושא.

לאחר תום הפגישה סיפר סגל בשיחה ל-COL: "לאחר פרסום הכתבה ב'חב"ד-און.ליין' יצר עמי קשר מר ירון קדושים, היועץ של ראש העיר לענייני חרדים. הוא הבטיח שיבוא לסיור בתחילת שבוע, והיום (ב') הוא סייר עמי בשטח בית הכנסת, צילם ותיעד עבור ראש העיר את ה'שוק' והרוכלים במקום.

"לדבריו של קדושים", מוסיף סגל, "כבר מחר הוא יקשר אותי עם מנהל השוק, ועד סוף השבוע תהיה התקדמות וטיפול העירייה במצב הקיים, בהתערבות אישית של ראש העיר עו"ד איציק ברוורמן".

***

מערכת חב"ד-און.ליין COL תמשיך לעקוב אחר ההתפתחות, ולסייע במידת הצורך למתפללי בית-כנסת חב"ד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.