מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ח 23.04.2018

'הצבי ישראל על במותיך חלל, איך נפלו גיבורים' • טור פרידה

דברים לזכרו של החסיד, והמחנך הדגול, הרה"ח צבי גרינוולד ע"ה, מאת הרב יעקב גלויברמן • "המסר של ''והחי יתן אל ליבו', כדאי שנתבונן בדמות המיוחדת החסיד, המחנך הדגול, הדמות שהשפיע על כולנו, ו'על אלה אני בוכיה', עיניי דומעות בעת כתיבת מאמר על הסתלקותו של ידיד וחבר אמיתי. אפשר להגדיר את ר' צבי כפי שקראתי לו תמיד, האתרוג הכי יפה בכפר חב"ד" • לטור המלא
'הצבי ישראל על במותיך חלל, איך נפלו גיבורים' • טור פרידה
שני משמאל: הרב צבי גרינוולד, עם יבדלח"ט כותב השורות הרב יעקב גלויברמן שיחי'. בין היושבים נראה גם הרה"ח ר' משה וישצקי ע"ה



דברים לזכרו של החסיד, והמחנך הדגול, הרה"ח צבי גרינוולד ע"ה
מאת: הרב יעקב גלויברמן

'הצבי ישראל על במותיך חלל, איך נפלו גיבורים',
כך ביטא דוד המלך את היגון והצער, לנוכח מותם של 'שאול ויהונתן'.

המסר של ''והחי יתן אל ליבו', הוא לא סתם מילים, וכדאי שנתבונן בדמות המיוחדת החסיד, המחנך הדגול, הדמות שהשפיע על כולנו, ו'על אלה אני בוכיה' אכן עיניי דומעות בעת כתיבת מאמר על הסתלקותו של ידיד וחבר אמיתי, הרה"ח צבי גרינוולד ע"ה.

"האתרוג הכי יפה בכפר חב"ד"

אפשר להגדיר את ר' צבי כפי שקראתי לו כל הזמן, האתרוג הכי יפה בכפר חב"ד ומחוצה לה, הלהט החסידי עם אהבת הזולת והחיוך האבהי לכל אחד.

את ר' צבי ע"ה הכרתי עוד בעת ששימשתי שנים רבות כמזכיר הראשי בבתי ספר למלאכה בכפר חב"ד, והיה לנו קשרי ידידות עמוקים, למדתי ממנו מהו חייל וחסיד של הרבי, והדרך לאהוב כל אחד,
תוך כדי כתיבת המאמר, משוחח איתי מי שכיום אחד מבכירי מפקדי משטרת ישראל תלמידו מבית ספר למלאכה בכפר חב"ד תת ניצב יהודה דהן, ואני שואל אותו? איך השפיע עליך המורה צבי? ענה לי: 'שהוא כבש אותו בדרך לימוד התורה והחינוך באהבה מיוחדת'.

בזכות הדרכתו ודרך חינוכו בדרכי נועם ואכפתיות אמיתית, מאות תלמידים מבית הספר למלאכה מכפר חב"ד נהיו חסידי חב"ד מקושרים לרבי נשיא דורינו,

הקשר שלו עם הבוגרים היוו דוגמא כאבא לבן עד יום הסתלקותו, תמיד דאגו להזמינו אותו לכל האירועים המשמחים שלהם. תמיד אמר לי שהמחנך צריך לשמש דוגמא לתלמידים.

חייל של הרבי 

כי כידוע ר' צבי ע"ה היה חייל של הרבי נשיא דורנו, במסגרת צעירי חב"ד בכל המבצעים לקרב יהודים, ובאותם השנים היה כמעט כל ערב נוסע לקיבוצים ולישובים מרוחקים לערב חב"ד ללא תשלום כפי שלצערי מקובל היום, עד השעות המאוחרות של הלילה, בכל זאת לא איחר לכיתה בבוקר.

לפני למעלה משלושים שנה הזמנתי את ר' צבי ע"ה לערב חב"ד שארגנתי ביחידת שלד"ג בו שירתתי בצה"ל, בערב זה הוא קירב וריתק את הקצין הצעיר שהיה לימים אלוף בצה"ל טל רוסו, וישב איתו עד השעה 1 בלילה.

השפעתו כמנחה ומרצה היו לשם ולתפארת, גם כאשר שירתתי בטירונות הזמנתי אותו לבה"ד 4 ברמאללה, ר' צבי ידע לחדור באהבת הלוהטת שלו כחסיד לכל מפקד וחייל.

אבי שיחי', תמיד סיפר לי על ר' צבי ע"ה שלמדו יחד בישיבת תורת אמת בירושלים, ועל הקרב בדיר יאסין יחד חביריו ר' יצחק גבירץ ע"ה, ור' מנשה אייכלר ע"ה אביו של ח"כ אייכלר, שלחמו כחיילים בלח"י.

בשיחותיי הרבות איתו, תמיד היה דואג לכל אחד, ובלחיצת ידו, לכל אחד, הרגיש כל אחד את החום ולהט החסידי שבו.
הקים משפחה לתפארת, המקום ינחם אותם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.