מערכת COL | יום כ"ח ניסן ה׳תשע״ח 13.04.2018

בשורה טובה ליהודי ברלין: חוק הנוגד את ההלכה ישונה ● דיווח

בשורה טובה ליהודי ברלין: לאחר שנים שהחוק הגרמני אוסר לקבור אדם שהלך לעולמו ב-48 השעות הראשונות לפטירתו, הודיע היום שר הבריאות של ברלין כי החוק ישונה לאור ההלכה היהודית • "להחלטה הזו תהיה משמעות גדולה לחיים היהודיים בברלין והשפעה גם בערים הנוספות בגרמניה", אומר הרב יהודה טייכטל, שליח הרבי בעיר ● כל הפרטים
בשורה טובה ליהודי ברלין: חוק הנוגד את ההלכה ישונה ● דיווח
שליח הרבי הרב יהודא טייכטל לצד סגן שר הבריאות בוריס וולטר

לאחר שנים שהחוק הגרמני אוסר לקבור אדם שהלך לעולמו ב-48 השעות הראשונות לפטירתו, מה שמהווה בעיה חמורה אצל התושבים היהודיים האמונים על קיום ההלכה האוסרת את עיכוב קבירת המת שלא לצורך - הודיע היום שר הבריאות של ברלין כי החוק ישונה לאור ההלכה היהודית.

הפעילות הקדחתנית מאחורי הקלעים לשינוי החוק החלה לפני חמש שנים על ידי רבה של הקהילה היהודית בברלין ושליח הרבי במקום הרב יהודה טייכטל, שבמשך שנים פעל במשרדי הממשלה השונים לשינוי החוק. במיוחד נפגש עם שר הבריאות מריו צי'ה, שמשרדו אחראי גם לתחום הקבורה בברלין.

"הסברנו לו עד כמה החוק בעייתי מאוד לקהילה היהודית והוא האזין בקשב רב", מספר הרב טייכטל. "בסיום הפגישה אמר השר שיבדוק את העניין עם צוות משרדו שכן שינוי חוק דורש הליך פוליטי ומשפטי מורכב".

לפני זמן קצר, קיבל הרב טייכטל עדכון מסגן שר הבריאות של ברלין בוריס וולטר, שהתקבלה החלטה לשינוי החוק. "סגן השר אמר לי שההליך יוצא לדרך בכדי לבוא לקראת הקהילה היהודית, היות והם מבינים את החשיבות. יש להליך הזה תמיכה מהמפלגות השונות ובזמן הקרוב זה יעבור בדרגים המשפטיים עד לאישור סופי במליאה".

לדברי הרב טייכטל, מדובר בהליך שאמור לקחת חודשים ספורים. "להחלטה הזו תהיה משמעות גדולה לחיים היהודיים בברלין והשפעה גם בערים הנוספות בגרמניה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.