מערכת COL | יום כ"ח ניסן ה׳תשע״ח 13.04.2018

בטקס חגיגי, 'כללית' חתמה לראשונה על 'היתר עיסקא'

לאחר שורה של ישיבות בין רב מרפאת 'כללית' הרב מנחם לפקיבקר לדיין המפורסם הרב מנחם מנדל שפרן, נחתם לאחרונה באירוע חגיגי במשרדי ההנהלה - 'היתר עיסקא' של קופת חולים כללית ● "במקרים שונים של חדלות פירעון בתשלומים של הביטוח הבריאותי, נכנסים לשאלות הלכתיות בנוגע לריביות והצמדה המושתות על החייבים שאינם עומדים בתנאי התשלום. הריביות הללו, במקרים שונים, הן בלתי נמנעות ולכן היינו צריכים למצוא פתרון הלכתי הולם", אומר הרב מנחם מענדל לפקיבקר, רבה של כללית ● לסיפור המלא
בטקס חגיגי, 'כללית' חתמה לראשונה על 'היתר עיסקא'

מרפאת 'כללית' חתמה לראשונה על היתר עיסקא מהודר, במטרה לענות על הצרכים ההלכתיים הנדרשים, ובכך לאפשר לכלל האוכלוסיות להימנות על לקוחותיהם. לדברי הרב לפקיבקר, רבה של כללית: "במקרים שונים של חדלות פירעון בתשלומים של הביטוח הבריאותי, נכנסים לשאלות הלכתיות בנוגע לריביות והצמדה המושתות על החייבים שאינם עומדים בתנאי התשלום. הריביות הללו, במקרים שונים, הן בלתי נמנעות ולכן היינו צריכים למצוא פתרון הלכתי הולם".

בעקבות כך, פנה רבה של כללית לרבה של בני-ברק הרב משה לייב לנדא, שהפנה אותו לדיין הרב מנחם מנדל שפרן. במשך ימים אחדים הם ישבו יחדיו כדי לנסח כתב היתר עיסקא מהודר לפי כללי ההלכה, וכשהסתיימה המלאכה, הוגש ההיתר בפני ההנהלה הבכירה של כללית כדי שתסכים לתנאיו ותאשרו. ההנהלה כמובן הסכימה לנכתב על גבי היתר העיסקא.

בטקס חגיגי במשרדי הנהלת החברה, בהשתתפות הרבנים וההנהלה הבכירה, חתמו מנכ"ל כללית מר נועז בר ניר, וראש אגף התקציבים מר הללן דשן על היתר העיסקה וכך גם הדיין הרב מנחם מענדל שפרן ורבה של הכללית הרב מנחם לפקיבקר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.