מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תשע״ח 19.03.2018

245 תגבורי קווים: אפס לחסידי חב"ד • ראה"ע: "בעיה בוערת"

בעלון חברת קווים התבשרו תושבי ביתר כי 104 קווים בין-עירוניים תוגברו בביתר, ותועדפו לבקשתו של ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין. 141 נוספים, תוגברו בשישי ומוצ"ש • קו 131 אלעד-כפר חב"ד-ביתר הנותן מענה חלקי ביותר, לא זכה לתגבור כלל • חסידי חב"ד בביתר ל-COL: "זקוקים נואשות לתגבור של קו אחד לתלמידים מביתר לכפר, וקו אחד בחזור" • האם ומתי קהילת חב"ד ביתר, הנחשבת לקהילה החסידית השניה בגודלה בעיר, תזכה לקו ייעודי לבירת חב"ד באה"ק? ואיך מגיבים בעירייה? • כל הפרטים
245 תגבורי קווים: אפס לחסידי חב
ראש העיר ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין, על רקע הכניסה לכפר חב"ד. משמאל: צי אוטובוסים (יח"צ)

מערכת COL

לפני כחודש ימים אירע דבר בקו 131 אלעד-כפר חב"ד-ביתר, קו 131, שהיה אמור לצאת מאלעד, נתקע כשעה וחצי ולא יצא לדרכו לעבר כפר חב"ד. בתחנה מול בית הכנסת 'בית מנחם', עמדו באותה עת מספר לא מבוטל של הורים צעירים, חלקם עם פעוטות על ידיהם ובעגלות, ששהו בשבת אצל הוריהם בכפר והמתינו עד בוש להגעת הקו מאלעד.

במוקד החברה נמסר כי עקב תקלה בלתי צפויה האוטובוס מתעכב.

אברכים בעלי רכבים מביתר, שגם הם שהו באותה שבת בכפר, מיהרו לקחת אנשים נשים וטף ככל הניתן, כ'טרמפ' חילוץ הביתה. רק לאחר כשעתיים הגיע האוטובוס המיוחל.

אכן תקלה היא בלתי נמנעת, ויכולה לקרות לכל כלי רכב. אך מקרה זה נותן הצצה למצב לא נוח בעליל, כשתושבי ביתר או כפר חב"ד תלויים בקו שיוצא ממקום אחר, וזמני ההגעה תלויים בפקקים או עיכובים וכדומה.

מלבד ימי שישי ומוצ"ש הקו לאלעד דרך כפר חב"ד יוצא מידי יום ב-18:30 וחוזר דרך אלעד ב-22:15. בכך ניתן פתרון למשתתפים בחתונות ושמחות בכפר, אך לא מעניק פתרון לתלמידים בבוקר, והחוזרים אחה"צ ובערב.

איך הכל החל

בעקבות דרישה חוזרת ונשנית של חסידי חב"ד בביתר עילית, הקהילה החסידית השנייה בגודלה בביתר, לקו בין ביתר עילית לבירת חב"ד באה"ק כפר חב"ד, בעקבות דרישה מוגברת של תלמידים ותלמידות, וחתונות רבות בהן היו נוסעים נשרכים על משפחותיהם במספר אוטובוסים וטרמפים, ומעקב כאן ב-COL אחרי התקדמות העניינים, יצא לדרך לפני כתשעה חודשים סוג של 'פתרון ביניים': קו אלעד ביתר, שעובר בכפר חב"ד כתחנת ביניים. 

פתרון זה יצא לדרך בעקבות פניות רבות, התערבות נציג חב"ד ר' יעקי הרשקופ, ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין, וחברת 'קווים'.

הקו עשה עצירה בכפר חב"ד בדרך הלוך ובדרך חזור, ובכך לכאורה ענה על הביקוש, לפחות לאלו הנצרכים להשתתף בשמחות בכפר חב"ד.

אך דא עקא: הקו אינו ישיר, ומסרבל את הנסיעה, משום שבכפר לא ניתן לדעת מתי בדיוק יכנס הקו שמגיע מאלעד.

כמו-כן, לא ניתן בינתיים מענה לתלמידים ותלמידות הלומדים במסדות בכפר חב"ד, כמו גם להורים וילדיהם המבקשים לבקר אלו אצל אלו. משום שכאמור, יוצא מביתר רק בערב, וחזרה בשעות מאוחרות בלבד.

104 קווים תוגברו בביתר ותועדפו בהשתדלות ראש העיר

בעלון חברת 'קווים' האחרון, חודש ניסן תשע"ח, מצויין בכותרת ראשית כי נוספו בביתר 104 קווים בין עירוניים והתוספות והארכת השירות בקווים השונים, תועדפו לבקשתו של ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין.





תגבור של 245 תגבורי קווים. ומה עם קו לכפר חב"ד?

י. מחסידי חב"ד, הפועל בנושא רבות, אומר ל-COL: "עד היום נאמר לנו שהנושא בטיפול משרד התחבורה, וממתינים למכרז מסודר, מתקציב 2018. כעת, התפרסם בעלון חברת 'קווים' כי 245 תגבורים של קווים שונים (!).

למרבה הצער, אף לא תיגבור אחד לקהילת חב"ד, שזקוקה מאוד לתגבור בקו שנבנה כ'טלאי' על גב קו אחר מאלעד. הגיעה הזמן שיהיה קו סדיר לכפר חב"ד, הנדרש לנו מאוד כתושבי ביתר השומרים על קשר ישיר עם בירת חב"ד, וגם לחלק מתושבי כפר חב"ד להם יש בני משפחה בביתר. ואם אין קו מסודר וייעודי, לכל הפחות שיתגברו – כפי שתגברו 245 קווים אחרים – את הקו שעובר דרך אלעד."

לפניית COL לנציג חב"ד ר' יעקי הרשקופ, הפועל מזה זמן בעניין, נמסר כי אכן הבעיה מוכרת והיא בטיפול מול הגורמים הרלוונטיים, משרד התחבורה, עיריית ביתר ונציג חברת 'קווים' ר' יעקובזון.

תגובת עיריית ביתר עילית לפניית COL:

"מצוקת התחבורה לכפר חב"ד מטרידה מאוד. ראש העיר עוסק בנושא זמן רב, פנה אינספור פעמים למשרד התחבורה ולגורמים רבים נוספים, ע"מ לתת מענה למצוקה זו.

"לצערנו, משרד התחבורה החליט כי מכרזי הקווים לכפר חב"ד לא ייצאו במסגרת המכרזים של ביתר, אלא דרך מפעיל אחר (ככל הנראה מאזור כפר חב"ד). למרות זאת, ראש העיר לחץ למתן מענה חלקי, באמצעות השגת אישור ממשרד התחבורה למעבר קו אחר דרך הכפר (מצ"ב חלק מההתכתבות בנדון שהביאה למתן המענה החלקי אשתקד).

"גם התגבורים שביקשנו לקו זה, שאכן הוא טלאי על הקו לאלעד, טרם נענו לצערנו על ידי משרד התחבורה. רה"ע ממשיך כל העת בלחציו על משרד התחבורה, ע"מ להביא לפתרון קבוע, זמין ואיכותי לבעיה בוערת זו."

COL ימשיך לעקוב ולדווח.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.