מערכת COL | יום כ' אדר ב ה׳תשס״ה 31.03.2005

חשיפה: האדמו''ר מבאבוב נשאר בארה"ב בהוראת הרבי

נציגות חב"דית מרשימה בניחום אבלים בבאבוב: הרב יעקב שוויי מרבני שכונת 'קראון-הייטס', חברי המזכירות הרב יהודה קרינסקי, והרב יהודה-לייב גרונר, הרב משה קוטלרסקי, הרב שלום דובער לוין, והרב יצחק וילהלם ערכו ניחום אבלים בבית האדמו''ר מבאבוב. האורחים מקראון-הייטס התקבלו בכבוד גדול ושוחחו עם האדמו"ר החדש מבאבוב, הרב בן ציון הלברשטם, שרגיל היה לבקר בספריית אגו"ח, והתיידד מאד עם הרב שלום-בער לוין, והרב וילהלם, גם הרב משה קוטלרסקי עמד לאחרונה בקשרי ידידות עם האדמו"ר החדש.האדמו''ר סיפר בשם אביו שמיד שהגיע לארה"ב נכנס לחדרו הק' של האדמו"ר הריי"צ נ"ע וסיפר על כוונתו לעזוב את ניו-יורק. האדמו"ר הריי"צ נ"ע הרים את ידו הק' והראה לאדמו''ר מבאבוב זצ''ל באצבעו שהוא צריך להישאר בארה"ב, ובידו הק' סימן על שולחנו הטהור "'כאן". את הסיפור סיפר האדמו"ר גם לפני כמה שנים, בעת הסתלקות אביו הקדוש, וגם אז סיפר סיפור זה, שהוא יסוד גדול אצלו בהתפתחות חסידות באבוב בארה"ב.
חשיפה: האדמו''ר מבאבוב נשאר בארה
האדמו''ר מבאבוב זצ"ל

הרב גרונר חזר על שיחה מהרבי בעניין ניחום אבלים, שיש לקיימה מתוך שמחה, וציין כי הרבי אמר: "מען דארף 'אבל' נען מתוך שמחה, אבער ווי מען טוט עס וואייס איך ניט'' [="יש לעשות 'אבל' מתוך 'שמחה', ואיך לעשות את זאת איני יודע]. 

הרב משה קוטלרסקי סיפר על פגישתו, בתור ילד, עם אביו הרה"ק מבאבוב, כשהלך למקוה בבאבוב שבקראון הייטס, לפני התוועדות הרבי באותו ערב. והרה"ק מבאבוב נתן לו לטיפה, ואמר: וואו נעם איך אזוינע חסידים.

בעת ביקור הרב גרונר נכחו גם חבר ועד הקהל ר' חנינא שפערלין, ר' נחום גרוס, ור' אלי סלווין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.