מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשע״ח 08.01.2018

מצטרף למירוץ: אדוארדו אלשטיין בוחן את רכישת חברת בזק

קבוצת אי.די.בי, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, בוחנת את רכישת השליטה בבזק, וכן את רכישת קבוצת יורוקום כולה, מידיו של שאול אלוביץ' • אי.די.בי מנוהלת בידי חסיד חב"ד, ר' שולם לפידות • לכתבה המלאה
מצטרף למירוץ: אדוארדו אלשטיין בוחן את רכישת חברת בזק
אלדשטיין והרב קוטלרסקי. ארכיון COL

גולן חזני, "כלכליסט"

המירוץ לרכישת השליטה בחברת בזק מתחמם. ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת אי.די.בי, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, בוחנת את רכישת השליטה בבזק, וכן את רכישת קבוצת יורוקום כולה, מידיו של שאול אלוביץ', כך מדווח ynet.

אלשטיין וגורמים מטעמו פנו לבנק הפועלים ולבנק דיסקונט - הנושים הגדולים של קבוצת יורוקום בקרב הבנקים, וביקשו לקבל פרטים על בזק וכן על הקבוצה כולה.

אלשטיין עצמו, המתגורר בארגנטינה, אמור להגיע בימים הקרובים לישראל כדי להיפגש עם נציגי הבנקים. בשלב זה לא ברור אם אלוביץ' הוא צד למהלך. אם הבנקים ייתנו אור ירוק למהלך, צפוי אלשטיין לקדם את ביצוע העסקה באמצעות החברה-הבת של אי.די.בי, דיסקונט השקעות (דסק"ש).

עוד דווח, כי המכשול הגדול שעומד בפני אלשטיין ברכישת בזק באמצעות דסק"ש הוא העובדה שדסק"ש היא בעלת השליטה (45.6%) בחברת הסלולר סלקום. שווי אחזקה זו עומד כיום על 1.65 מיליארד שקל.

אם מהלך מסוג זה ייצא לפועל, אלשטיין יידרש למחזר את החוב של אינטרנט זהב למחזיקי האג"ח שעומד על 600 מיליון שקל. אפשרות אחרות להתמודד עם מגבלת הריכוזיות היא לרכוש את השליטה בבי-קום (64.7%) מידי אינטרנט זהב, כך שהפירמידה תהיה בת שלוש שכבות בלבד. שווי השוק של מניות אלו עומד על כ-1.2 מיליארד שקל.

ביצוע העסקה בשני האופנים הללו צפוי לספוג ביקורת ציבורית על עקיפת חוק הריכוזיות, הדומה לזו שהוטחה באלשטיין כשהחליט להפוך את דסק"ש לחברה-אחות של אי.די.בי.

אפשרות נוספת היא לרכוש את בזק באמצעות אי.די.בי פתוח, כך שחברת התקשורת תהפוך לחברה-אחות של כלל ביטוח.

אי.די.בי מנוהלת בידי חסיד חב"ד, ר' שולם לפידות. אלשטיין רכש את השליטה בחברה לפני ארבע שנים, יחד עם מוטי בן-משה (שנאלץ בהמשך למכור לאלשטיין את אחזקותיו) מידי נוחי דנקנר במסגרת הסדר חוב. עד היום השקיע אלשטיין כ-2.5 מיליארד שקל באי.די.בי והפסיד "על הנייר" כ־1.6 מיליארד שקל.

מאי.די.בי נמסר ל-ynet: כי, "כקבוצת השקעות מובילה במשק אנו בוחנים מידי פעם הזדמנויות השקעה. ככל שיהיה מידע הטעון דיווח בקשר להשקעה כלשהי, החברה תפרסם דיווח מיידי כנדרש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.