מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ח 11.12.2017

במעמד רבנים, אנשי ציבור ומאות תושבים > תל אביב חגגה גאולה

מאות תושבי תל אביב מכל החוגים ובראשם רבני ואדמו"רי העיר, גדשו את היכל בית-הכנסת חב"ד - גאולת ישראל לכבוד חגיגת י"ט כסלו המרכזית בתל-אביב והשתתפו בהתוועדות חסידית מלאת חום וחיות שהלכה וגברה ככל שנקפו השעות לתוך הלילה • נשאו דברים: השליח הרב שלום בער בוטמן. השליח הרב יוסף גערליצקי. הרב לוי יצחק גערליצקי. הרב ישראל מאיר לאו. הרב מרדכי אוירבך. השר לשעבר מר גדעון סער • לכתבה המלאה
במעמד רבנים, אנשי ציבור ומאות תושבים > תל אביב חגגה גאולה
צילום: מאיר אלפסי
מאות תושבי תל אביב מכל החוגים ובראשם רבני ואדמו"רי העיר, גדשו את היכל בית-הכנסת חב"ד - גאולת ישראל לכבוד חגיגת י"ט כסלו המרכזית בתל-אביב והשתתפו בהתוועדות חסידית מלאת חום וחיות שהלכה וגברה ככל שנקפו השעות לתוך הלילה.

לאחר דברי הקדמה והסבר מאירים עיניים של הרב לוי יצחק גערליצקי שהנחה את ההתוועדות, נעמד הקהל לאמירת פרק תהילים עם המשפיע השליח הרב שלום בער בוטמן.

לדבר מלכות הוזמן השליח הראשי ורב קהילת חב"ד בתל אביב הרב יוסף גערליצקי, שהסביר בטוב טעם על היחודיות של תורת חסידות חב"ד שבכוחו של הרבי, מצליחה להשפיע ולחדור בכל תחום, בכל מצב ובכל עניין בחיי היהודי בעולם כולו ללא הגבלות של מקום וזמן. זאת הודות למסירות נפש של אדמו"ר הזקן, על כך שאלוקות תוכל לחדור אף לשכל האנושי כי רק אז יכול היהודי לטבול ב'מי הדעת' כהכנה לעתיד לבוא שאז לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד.

כפי המסורת רבת השנים, הנואם המרכזי בהתוועדות היה הרב הראשי הגאון הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, שדיבר על החיות ואור נפשינו שניתן לנו בי"ט כסלו ורואים זאת במוחש כפי שנאמר בפרשת השבוע 'את אחיי אנוכי מבקש' באמצעות מפעל השליחות שהקים הרבי מליובאוויטש באמצעות אלפי שליחיו בכל רחבי תבל כדי לדאוג לכל יהודי, להאירו ולהחיותו באור של תורה וחסידות.

לדברי התעוררות, הוזמן אל דוכן הנואמים רב קהילת 'אביר יעקב' בתל אביב הגאון הרב מרדכי אוירבך שליט"א, שבסגנונו המיוחד עורר את הקהל ללימוד ספר התניא שמאיר את הדרך לכל יהודי ועל הדגש המיוחד שאדמו"ר הזקן מטיב לבאר בצורה נפלאה את 'המבדיל בין ישראל לעמים' כי ליהודי יש נשמה שהיא 'חלק אלוקה ממעל ממש', שכל כך נוגע וחשוב לעם ישראל בדורנו.

נואם אורח מיוחד היה השר לשעבר מר גדעון סער שדיבר על כך שחג הגאולה י"ט כסלו קשור לכאורה עם חסידות חב"ד, אך בפועל ניתן לראות במוחש את השפעתו של יום זה על כלל ישראל ברחבי תבל. לא לחינם זכתה הצהרת המעצמה הגדולה בתבל שהכריזה על הכרתה בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל להתפרסם ביום זה.

על חלק הניגונים והשמחה הופקד ר' שמחה פרידמן והחזן הידוע ר' חיים אליעזר הרשטיק, שהפליאו לרומם את הקהל טפח מעל הקרקע. בסיום החלק הרשמי של ההתוועדות שאורגן ע"י השלוחים הרב יצחק ביר והרב יחזקאל גבירץ מאגף הפעילות של מרכז חב"ד תל אביב, התיישבו רבים סביב השולחן להמשך ההתוועדות יחד עם הרב גערליצקי שנמשכה לתוך השעות הקטנות של הלילה..

תוכנית מיוחדת בנושא חג הגאולה נערכה למאות ילדים בחלקו השני של בית-הכנסת.

מלבד ההתוועדות המרכזית התקיימו במהלך י"ט-כ' כסלו 42 התוועדויות נוספות בשכונות העיר ת"א–יפו על-ידי שלוחי הרבי בעיר כולה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.