מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ח 11.12.2017

מה הקשר בין היהודי מהעיירה ל'עדי עד'?

ערב חתונה. הלב מנסה לעכל את ההתרגשות, השמחה גדולה מלהכיל ● ויש עוד משהו שלא קל לעכל ולהכיל: המעמסה הכלכלית האדירה שמלווה תקופה זו ● ברוך ה', ורק בשמחות, ובכל זאת –ככל שמתקרב מועד החתונה ההוצאות רק הולכות ותופחות, והמשפחות נכנסות לסחרור שלא קל לעמוד בו ● אולם, צלם, סעודה ותזמורת, שמלת כלה וביגוד לכל המשפחה, נדוניה וריהוט, עזרה בשכר דירה ● יש תיאורים המוכרים לנו מסיפורים יהודיים מימי קדם: יהודי עני, המתחנן לברכה מרבו, כי בנותיו הגיעו לפרקן, אך בידו אין כול לנדוניה ● גם אם סיפורים אלה הם נחלת העבר, מסתבר שהאתגר של 'הכנסת כלה' פושט צורה ולובש צורה חדשה ● לסיפור המלא>>>לתרומה מקוונת
מה הקשר בין היהודי מהעיירה ל'עדי עד'?
ערב חתונה. הלב מנסה לעכל את ההתרגשות, השמחה גדולה מהכיל. ויש עוד משהו שלא קל לעכל ולהכיל: המעמסה הכלכלית האדירה שמלווה תקופה זו. ברוך ה', ורק בשמחות, ובכל זאת –ככל שמתקרב מועד החתונה ההוצאות רק הולכות ותופחות, והמשפחות נכנסות לסחרור שלא קל לעמוד בו. אולם, וצלם, סעודה ותזמורת, שמלת כלה וביגוד לכל המשפחה, נדוניה וריהוט, עזרה בשכר דירה...

יש תיאורים המוכרים לנו מסיפורים יהודיים מימי קדם: יהודי עני, המתחנן לברכה מרבו, כי בנותיו הגיעו לפרקן, אך בידו אין כול לנדוניה. או לחילופין יהודי המסתובב ומקבץ רובל לרובל כדי להגיע לנדוניה שתאפשר לו להשיא את בתו... גם אם סיפורים אלה הם נחלת העבר, מסתבר שהאתגר של 'הכנסת כלה' פושט צורה ולובש צורה חדשה. גם בימינו האתגר הכלכלי שבחתונה והנלווה לה, הוא 'קריעת ים סוף' בפני עצמה, והנה העדויות מכלי ראשון:

רבקה, אם לכלה בכורה: "כשבתי השתדכה, ההתרגשות הגיעה עד לשמיים... אבל לא באמת הבנתי באיזה היקף של הוצאות מדובר. כמשפחה ברוכת ילדים שמתמודדת מדי חודש עם המשימה 'לגמור את החודש', ים ההוצאות של החתונה איים להטביע... ארגון עדי – עד היה בשבילנו עוגן הצלה, במחיר סמלי קיבלנו נדוניה יפה ומכובדת ששוויה אלפי שקלים. בשבילנו זו הייתה הקלה משמעותית".

מרים, אימא ל-12 שכבר חיתנה שישה ילדים: "עם כל ילד שאנחנו זוכים לחתן, גדלה תחושת ההודיה לקב"ה, ויחד אתה גדלות התפילות שייפתחו לנו צינורות שפע... אנחנו משתדלים להצטמצם וללכת על המינימום האפשרי, ועדיין בסופו של דבר מדובר על סכומים שהם למעלה מהיכולות. הקב"ה עוזר וגם שליחיו הנאמנים – קרן עדי עד מגישה את העזרה הנפלאה ובכל חתונה אני מתפעלת ומתרגשת מחדש מהחסד הגדול הזה".

מיכל, נשואה טריה:"מכל מיני סיבות, לא גדלתי במשפחה שבה אב מפרנס, ואימי שתחי' שעול גידול הילדים מוטל על כתפיה, מוסרת את נפשה כדי להביא מעט פרנסה הביתה. זכיתי להשתדך עם בחור חסידי, אבל להגיע לחתונה זו הייתה משימה שלא היינו יכולים לעמוד בה לבד. ארגון "עדי עד" התגייס לעזור לנו, ומעבר לנדוניה הרגילה שמקבלת כל כלה. הרגשנו את האכפתיות והנתינה וקיבלנו ליווי ותמיכה רחבה שכללה תחומים שונים. ב"ה זכיתי לעמוד בשמחה מתחת לחופה ולהקים בית חסידי, מרגישה הכרת תודה גדולה ל"עדי עד" שעזרו לי להגיע לכך".

רבקה, מרים ומיכל הן רק מדגם זעיר ממגוון המשפחות הנעזרות ב'עדי עד', הארגון שזוכה לקיים את מצוות הכנסת כלה כפשוטה.

הכנסת כלה – מצווה מיוחדת, המשלבת בתוכה את כוחה הגדול של הצדקה, יחד עם הזכות של בניית בתים בישראל, בנייני עדי עד, שיעמידו דורות ישרים מבורכים – וכל נפש הרי היא עולם מלא!

"אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזה" – על כך יעידו המופתים והישועות להם זכו התורמים ב'עדי עד', שנרתמו לקחת חלק בהכנסת כלה המופלאה הזו. אל תפספסו את הזכות, והכלי לברכה – עכשיו, ביום השותפות – כ"ג – כ"ד כסלו, ותזכו גם אתם לשפע ברכה, ל'עדי עד'. 
 
>>> לתרומה מקוונת <<<
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.